2026-05-27, 11:59
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Bor i lägenhet och känner just nu att det vore skönt med en dusch. Kommer inte att duscha nu för att inte störa grannarna men undrar om det ens är tillåtet att duscha mitt i natten? Tänk om man blir magsjuk och behöver duscha?

Eller om man jobbar skift och är snuskig när man kommer hem från jobbet?
Det låter väl inte så mycket om du är lite försiktig. Slamra inte med duschslangen, ta mjuka steg, och kör inte 100% tryck. Då har jag svårt att tro att någon skulle bli väckt. Man ska inte störa i onödan men det är ju inte heller rimligt att förbjuda människor att tvätta sig på natten. T.ex. nattarbetare och andra måste göra det ibland.
Citera
2026-05-27, 12:10
Avslutad
När jag bodde i förorten så hade jag Somalis som grannar.. dom hade kranarna på dygnet runt.

Och mitt sovrum hade VVS-rören intill sig och det lät som fasiken! Men ABK ignorerade problemet.

Så kör på, att man blir vräkt pga oljud är en myt.

Blåneka som babbarna och negrarna gör, även om inspelning existerar så ljug, det var inte du.
Citera
2026-05-27, 13:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Bor i lägenhet och känner just nu att det vore skönt med en dusch. Kommer inte att duscha nu för att inte störa grannarna men undrar om det ens är tillåtet att duscha mitt i natten? Tänk om man blir magsjuk och behöver duscha?

Eller om man jobbar skift och är snuskig när man kommer hem från jobbet?

Det är bara att köra på.

Klagar dom över att man duschar på natten så säger man att man jobbar natt bara.
Citera
2026-05-27, 13:37
Medlem
Custom_mades avatar
Att bo i lägenhet är ett val.

Är.man en sådan som stör sig på varenda småljud kanske man ska flytta till mer isolerat boende.
Citera
2026-05-27, 13:53
Medlem
santos_devilles avatar
Min polare bor längst ner i ett äldre lägenhetshus. Varje gång någon går på toaletten så bubblar det i hans toalett och brunnen i hans dusch. Det är inte lite heller, utan det dånar verkligen i badrummet.

Han har klagat, men dom säger att det är gamla rör och kan inget göra åt problemet, och folk har ju rätt att gå på toaletten.
Citera
2026-05-27, 14:02
Medlem
supremanics avatar
Bor man i lägenhet så får man anpassa sig för att inte störa sina grannar. Du får sätta dig på duschgolvet och tyst tvätta dig med en fuktig trasa istället.
Citera
2026-05-27, 14:05
Medlem
Duschar väl när fan jag vill i mitt egna hem tack så mycket
Citera
2026-05-27, 14:10
Medlem
Tycker det är helt sinnessjukt att man ens behöver fundera och fråga om en sådan här sak. Sen har jag aldrig bott i lägenhet heller
Citera
2026-05-27, 14:25
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Är väl ändå rätt långsökt att personen fortfarande duschar när Störningsjouren är framme, om de ens åker ut på en sådan sak.
Man kan dokumentera störningarna själv. Spela in ljudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
När jag bodde i förorten så hade jag Somalis som grannar.. dom hade kranarna på dygnet runt.

Och mitt sovrum hade VVS-rören intill sig och det lät som fasiken! Men ABK ignorerade problemet.

Så kör på, att man blir vräkt pga oljud är en myt.

Blåneka som babbarna och negrarna gör, även om inspelning existerar så ljug, det var inte du.
Din anekdot hjälper inte om annat bolag har annan inställning.

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Duschs på du. Men bli inte förvånad om du nu bor i ett lyhört hus att grannen din kommer o kör upp duschslangen i stjärthålet på dig tillslut.
Numera anlitar man enklare en Violence as a Service (VaaS) konsult?
En mobil bort...
Citera
2026-05-27, 14:58
Medlem
Hur kan man inte sova av lite brus i väggarna? För mig är det tvärtom, jag behöver lite ljud för att kunna somna. Brukar ha tv på med autoavstängning. Men det får naturligtvis inte vara för intressant program.

Dessutom börjar vissa jobba 5-6-7 och de måste ju också få duscha om de vill innan jobb. Andra kommer kanske hem vid den tiden och duschar innan de sover. Olika rutiner.
Citera
2026-05-27, 15:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Då använder du inte toan heller på natten, även om du behöver pissa? Tror en spolning låter mer än duschen.

Hade en granne som skulle mörda mig sa han, för att jag spolade nästan varje natt. Allt annat var gjort tyst, men spola låter ju. En hos min hyresvärd fick ringa och tala sans med honom och påpeka att man får kissa och spola när man behöver. Det tog dock ett tag innan det hände, och då fick jag bara lägga på locket och spola nästa dag. Det kändes sunkigt, men ville inte bli mördad. Han tyckte att regeln att vara tyst efter kl 22 gällde allt. T o m spolning.....

Det värsta är om man stört en sådan person en gång. Då ligger den och vägrar sova och lyssnar efter minsta ljud. Han kom upp och skrek att jag inte fick köra tvätt på natten, jag sa att men jag har inte ens tvättmaskin! Då hade han lyssnat så hårt så att han hade hört min mikro surra i två minuter.

Livet kan bli ett helvete med en sådan granne. Själv hade han jättehögljudda fester ibland, fram till kl 4 på morgonen. Verkar vara de högljudda som blir störda mest.
Citera
2026-05-27, 15:53
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hade en granne som skulle mörda mig sa han, för att jag spolade nästan varje natt. Allt annat var gjort tyst, men spola låter ju. En hos min hyresvärd fick ringa och tala sans med honom och påpeka att man får kissa och spola när man behöver. Det tog dock ett tag innan det hände, och då fick jag bara lägga på locket och spola nästa dag. Det kändes sunkigt, men ville inte bli mördad. Han tyckte att regeln att vara tyst efter kl 22 gällde allt. T o m spolning.....

Det värsta är om man stört en sådan person en gång. Då ligger den och vägrar sova och lyssnar efter minsta ljud. Han kom upp och skrek att jag inte fick köra tvätt på natten, jag sa att men jag har inte ens tvättmaskin! Då hade han lyssnat så hårt så att han hade hört min mikro surra i två minuter.

Livet kan bli ett helvete med en sådan granne. Själv hade han jättehögljudda fester ibland, fram till kl 4 på morgonen. Verkar vara de högljudda som blir störda mest.
hehe! Tack för ett gott skratt!

Tur för dig att det var innan Violence as a Service (VaaS) blev på modet.
Fast kanske ändå var gamling som inte snappar upp det nya.

Om att spola kiss på natten. Vad är problemet att vänta till morgonen med spolingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in