Citat:
Ursprungligen postat av
anslut
Då använder du inte toan heller på natten, även om du behöver pissa? Tror en spolning låter mer än duschen.
Hade en granne som skulle mörda mig sa han, för att jag spolade nästan varje natt. Allt annat var gjort tyst, men spola låter ju. En hos min hyresvärd fick ringa och tala sans med honom och påpeka att man får kissa och spola när man behöver. Det tog dock ett tag innan det hände, och då fick jag bara lägga på locket och spola nästa dag. Det kändes sunkigt, men ville inte bli mördad. Han tyckte att regeln att vara tyst efter kl 22 gällde allt. T o m spolning.....
Det värsta är om man stört en sådan person en gång. Då ligger den och vägrar sova och lyssnar efter minsta ljud. Han kom upp och skrek att jag inte fick köra tvätt på natten, jag sa att men jag har inte ens tvättmaskin! Då hade han lyssnat så hårt så att han hade hört min mikro surra i två minuter.
Livet kan bli ett helvete med en sådan granne. Själv hade han jättehögljudda fester ibland, fram till kl 4 på morgonen. Verkar vara de högljudda som blir störda mest.