2026-05-27, 02:42
Medlem
Bor i lägenhet och känner just nu att det vore skönt med en dusch. Kommer inte att duscha nu för att inte störa grannarna men undrar om det ens är tillåtet att duscha mitt i natten? Tänk om man blir magsjuk och behöver duscha?

Eller om man jobbar skift och är snuskig när man kommer hem från jobbet?
Citera
2026-05-27, 03:19
Medlem
whaks avatar
Kör på.
när jag bodde i lägenhet så duschade jag när jag behövde.
sjukt om man vaknar av att någon duscha i en kvart
Citera
2026-05-27, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Bor i lägenhet och känner just nu att det vore skönt med en dusch. Kommer inte att duscha nu för att inte störa grannarna men undrar om det ens är tillåtet att duscha mitt i natten? Tänk om man blir magsjuk och behöver duscha?

Du har full frihet att duscha närhelst du önskar, då ingen kan förbjuda dig att nyttja din egen lägenhet för detta ändamål.
Citera
2026-05-27, 03:30
Medlem
zombie-nations avatar
Gör detta bara i undantagsfall, bor lyhört. Skulle nog säga att det beror på hur mycket det hörs. Att man aldrig får duscha verkar konstigt, men om det verkligen stör tycker jag man kan hålla det till ett minimum när man måste.
Citera
2026-05-27, 03:35
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues

Ja det är klart du får duscha när du vill på dygnet!
Citera
2026-05-27, 03:47
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Beror på hur mycket det låter, är det lyhört och rör som "skriker" så kan det bli problem om du gör det dagligen
Citera
2026-05-27, 04:01
Medlem
litenbokstavs avatar
ja det är tillåtet och nej du kommer inte störa dom så duscha på du
Citera
2026-05-27, 05:25
Medlem
Jag skiter vad det kostar. Jag tar en 10 minuters dusch och tvättar håret varje morgon.
Citera
2026-05-27, 05:30
Medlem
talcsofts avatar
Hör du när grannarna duschar? om inte så kör på.

Tidigare lägenhet jag bott lät det som regn på ett plåttak när grannen ovanför duschade, och hörde strålen träffa vattnet i toaletten när de pinkade. I lägenheten nu hör jag ingenting
Citera
2026-05-27, 05:33
Medlem
ps870s avatar
Självklart kan du duscha när du vill på dygnet. Alla har inte ett jobb dagtid och han duscha på morgonen eller tidig kväll. När jag bodde i lägenhet för många år sedan duschade jag ibland på natten och det var aldrig någon som klagade.
Citera
2026-05-27, 05:34
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
har aldrig vaknat av att någon granne duschar , måste man så måste man.
Citera
2026-05-27, 06:01
Medlem
kan låta mycket om man duschar i badkaret
finns duschmunstycken som man kan ändra till väldigt fin stråle då låter det inte mycket
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in