2026-05-26, 11:26
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du tänker enbart på någon slags mysighets-stämning. Men hel-manliga arbetsplatser fungerar utmärkt, tänk brandstation fotbollslag eller armeer. Hel-kvinnliga t.ex sjukvården fungerar bra men de klarar t.ex inte att hålla uppe sina egna löner.

Det finns massor med exempel på hur fungerande hel-manliga områden kraftigt försämrats när kvinnor kommer in, t.ex domstolar, polisen, politiken. Först förstörs lönerna, sedan prestigen, sedan kan man mäta hur mycket sämre arbetet utförs. T.ex hur många tjuvar polisen tar eller hur lång tid tjuvar är inspärrade. Sedan måste män, t.ex SD, komma in och styra upp igen så att området åter styrs av maskulint tänkande.

Kommunistiska länder är de mest kvinnliga samhällen som funnits. Nu bara kvar på Cuba, Venezuela, Nordkorea.

Bra att du säger emot de eviga feministiska myterna och fantasierna 👍
Citera
2026-05-26, 11:28
Medlem
Citat:
Nej, den handlar om två feminister som vägrar erkänna att män är bättre på i princip allting. Och de två har skrivit 5000 inlägg med hot och elakheter för att förstöra tråden, som ändå är ganska tankeväckande om hur lite mätbart kvinnor tillfört i världen. Och hur stor förnekelse man måste ha för att vara feminist.

Du kan inte ens erkänna att män är längre och starkare än kvinnor. Det går utanför din världsbild. Ideologi före verklighet. Alla samhällen som bygger på ideologi och förnekelse kollapsar till slut, så det är bra att jag skriver här.
Ja visst hörredu.
Att det föds nya människor som överlever och blir välfungerande vuxna individer, att sjuka och äldre tas om hand etc har ju aldrig spelat nån roll för mänsklighetens överlevnad eller tillfört mänskligheten nått som helst av värde.

Försök fatta att det som kvinnor av tradition stått för, och i stort fortsatt mest står för tillhör det absolut mest grundläggande för vår existens, utan det arbetet så går människan under tämligen omgående.
Citera
2026-05-26, 11:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja visst hörredu.
Att det föds nya människor som överlever och blir välfungerande vuxna individer, att sjuka och äldre tas om hand etc har ju aldrig spelat nån roll för mänsklighetens överlevnad eller tillfört mänskligheten nått som helst av värde.

Försök fatta att det som kvinnor av tradition stått för, och i stort fortsatt mest står för tillhör det absolut mest grundläggande för vår existens, utan det arbetet så går människan under tämligen omgående.
Så är det, alla insatser som kvinnor gör är lika viktiga som männens, men har lägre status och prestige. Det beror på att kvinnorna själva är dåliga på att kapitalisera på sina goda sidor. Så det är ert eget "fel".

Jag har alltid tänkt att en sjuksköterska borde ha högre lön än en datakonsult. Liv är viktigare än datorkodning. Tyvärr tänker inte kvinnor så. Kvinnor söker inte lön eller prestige.

Själv väljer jag alltid en kvinnlig läkare eller tandläkare. Det är vårdande att ha en person som bryr sig om mig. Män bryr sig mest om sig själva.

Du borde fundera på varför du själv i tråden hamnat i den manliga fällan att kapitalisera och ranka. Det är ju inte "rätt", bara ett manligt sätt att tänka. Du som kvinna borde motarbeta det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-26 kl. 11:41.
Citera
2026-05-26, 11:41
Medlem
Citat:
Så är det, alla insatser som kvinnor gör är lika viktiga som männens, men har lägre status och prestige. Det beror på att kvinnorna själva är dåliga på att kapitalisera på sina goda sidor. Så det är ert eget "fel".

Jag har alltid tänkt att en sjuksköterska borde ha hägre lön än en datakonsult. Liv är viktigare än datorkodning. Tyvärr tänker inte kvinnor så. Kvinnor söker inte lön eller prestige.

Själv väljer jag alltid en kvinnlig läkare eller tandläkare. Det är vårdande att ha en person som bryr sig om mig. Män bryr sig mest om sig själva.

Du borde själv fundera på varför du själv hamnat i den manliga fällan att kapitalisera och ranka. Du som kvinna borde motarbeta det.

Ja alla arbetsföra kvinnor borde imorgon dag bara lägga ner allting och lägga sig i gräset nånstans, så får vi se hur alla de där ”bäst på allt” männen klarar civilisationen.
Jag tippar det skulle ta mindre än en månad innan samhället är i total upplösning och alla ”bäst på allt” män gråter av utmattning.

De enda i denna tråd som ägnar sig åt att gravt kränka människor är alltså din halva av debatten, bara rubriken säger allt.
Citera
2026-05-26, 11:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja alla arbetsföra kvinnor borde imorgon dag bara lägga ner allting och lägga sig i gräset nånstans, så får vi se hur alla de där ”bäst på allt” männen klarar civilisationen.
Jag tippar det skulle ta mindre än en månad innan samhället är i total upplösning och alla ”bäst på allt” män gråter av utmattning.
Trams och sexism, männen jobbar ihjäl sig för kvinnorna och lever tre år kortare. Jag kommer att jobba tills jag dör, medans kvinnor älskar semester sjukledigt och pension.

Den här tråden visar att män är bäst på allt och själv tog jag hand om 4 barn halvtid och det är inte alls kvinnogöra att vara hemma med barn. Akta dig för att jämföra min insats med min frus, jag kanske vinner där med.
Citera
2026-05-26, 11:51
Medlem
Citat:
Du tänker enbart på någon slags mysighets-stämning. Men hel-manliga arbetsplatser fungerar utmärkt, tänk brandstation fotbollslag eller armeer. Hel-kvinnliga t.ex sjukvården fungerar bra men de klarar t.ex inte att hålla uppe sina egna löner.

Det finns massor med exempel på hur fungerande hel-manliga områden kraftigt försämrats när kvinnor kommer in, t.ex domstolar, polisen, politiken. Först förstörs lönerna, sedan prestigen, sedan kan man mäta hur mycket sämre arbetet utförs. T.ex hur många tjuvar polisen tar eller hur lång tid tjuvar är inspärrade. Sedan måste män, t.ex SD, komma in och styra upp igen så att området åter styrs av maskulint tänkande.

Kommunistiska länder är de mest kvinnliga samhällen som funnits. Nu bara kvar på Cuba, Venezuela, Nordkorea.

Det är inte det jag tänker på.
Dina exempel spretar lite men jag kan ge några exempel. Brandmän har specifika krav vad gäller sitt psyke. De behöver vara mentalt stabila och de är ofta mindre grupper vilket gör det lättare att ha ett sunt ledarskap.

En byggarbetsplats har generellt bara krav på kompetens och en viss fysisk funktion. Vilket gör att det ofta blir problem. Missbruk , tar onödiga risker vilket kam leda till stopp i produktionen. Och I vissa fall våld och kriminalitet.
Det går att motarbeta med bra ledarskap och att en väljer män med en sund psykisk profil. Men det funkar allför ofta inte så i praktiken.

Vad gäller polisen så har de i Sverige troligtvis aldrig varit speciellt effektiva. Varken före eller efter kvinnor blev poliser.

I vissa enheter med höga krav så kan det vara mer effektivt med mer män. Just för att kraven på individerna är så höga att det är svårt att hitta kvinnor som kan uppfylla alla krav.
Citera
2026-05-26, 11:58
Medlem
Citat:
Trams och sexism, männen jobbar ihjäl sig för kvinnorna och lever tre år kortare. Jag kommer att jobba tills jag dör, medans kvinnor älskar semester sjukledigt och pension.

Den här tråden visar att män är bäst på allt och själv tog jag hand om 4 barn halvtid och det är inte alls kvinnogöra att vara hemma med barn. Akta dig för att jämföra min insats med min frus, jag kanske vinner där med.
Män lever kortare än kvinnor pga sämre genetik. ( för ja XY är alltså ömtåligare på många sätt än XX) Allt övrigt ”slitage”: krig, bli skjutna eller ramlar ner i cementblandare eller vurpar på MCn får nog faktiskt åläggas män egna val.

Japp! Upp till bevis, jobba heltid som undersjuksköterska, ta ensam hand om 4 barn, 2 dementa föräldrar och en handikappad bror, återkom sen och hävda att ni är ”bäst på allt” igen.
Senast redigerad av Merapi 2026-05-26 kl. 12:05.
Citera
2026-05-26, 11:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Den här tråden handlar inte om dig.
Citera
2026-05-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Den här tråden handlar inte om dig.
😁
Citera
2026-05-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ja visst hörredu.

Nu är du ute på fel spår . Både män och kvinnnor har generellt varit essentiella för de mest grundläggande i vår existens.
Citera
2026-05-26, 12:11
Medlem
Citat:

De enda i denna tråd som ägnar sig åt att gravt kränka människor är alltså din halva av debatten, bara rubriken säger allt.

Skulle inte innebära några större problem. Män skulle lösa det på mindre än en månad.

Om alla arbetsföra män skulle lägga sig ner i gräset däremot så skulle det ta mindre än en kvart innan samhället är i total upplösning och alla "duktiga" kvinnor springer runt som yra höns i panik.
Citera
2026-05-26, 12:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är generellt bättre med en balanserad mix av män och kvinnor på en arbetsplats.
Om det är för mycket män eller kvinnor så uppstår generellt problem. Vilket kan påverka produktiviteten negativt.

Var har du fått det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in