2026-05-21, 18:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo, de är kvinnor fast de tävlar. De är män fast de är hemma med barn (som jag).

Men i rubriken står det "kvinnor" inte "en kvinna". Fundera på skillnaden. Om du kan tänka logiskt. Som kvinna. En del kan.

Jaha så kvinnor har både testosteron och östrogen då? Och samma för män? Shit du, vilken nivå du ligger på, du får troligen hoppa över åttan
Citera
2026-05-21, 18:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaha så kvinnor har både testosteron och östrogen då? Och samma för män? Shit du, vilken nivå du ligger på, du får troligen hoppa över åttan
Det stämmer att båda könen har båda men dosen varierar efter könet och en man som får östrogen blir ändå inte en kvinna men blir en man med bröst.

Människan har också en hjärna och lever inte bara sitt liv som en amöba på impuls och biologi. Men du ligger nog rätt nära.

Några fler självklara frågor? Du vet att män t.ex inte har livmoder och därför inte är så bra på att föda barn? Nu när vi håller på med basala frågor värdigt en 2-åring.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-21 kl. 18:50.
Citera
2026-05-25, 17:05
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Det stämmer att båda könen har båda men dosen varierar efter könet och en man som får östrogen blir ändå inte en kvinna men blir en man med bröst.

Människan har också en hjärna och lever inte bara sitt liv som en amöba på impuls och biologi. Men du ligger nog rätt nära.

Några fler självklara frågor? Du vet att män t.ex inte har livmoder och därför inte är så bra på att föda barn? Nu när vi håller på med basala frågor värdigt en 2-åring.
Krångla inte till det för henne.
Hon är feminist så det där var antagligen för komplicerat och nu blir hon kränkt.
Citera
2026-05-25, 17:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Hon är feminist så det där var antagligen för komplicerat och nu blir hon kränkt.
Jo, det finns en hel drös ideologier som blir kränkta av biologiska fakta, t.ex feminism kommunism islamism rasism.

Jag är väldigt glad att jag tillhör den upplysta delen av jordens befolkning, när jag ser den uppräkningen.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-25 kl. 17:12.
Citera
2026-05-25, 18:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Du fattade verkligen inte att jag drev med dig. Detta var typ biologin på högstadiet. Men visst, jag köper att detta är något som du precis har lärt dig och vill tala om för hela världen. Som sagt, du är väldigt skärp, du får troligen hoppa över åttan.
Citera
2026-05-25, 18:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Inte dugg kränkt, mer förbryllad eftersom flashback har en 18 års gräns.... Har jag för mig iallafall
Citera
2026-05-25, 20:29
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Inte dugg kränkt, mer förbryllad eftersom flashback har en 18 års gräns.... Har jag för mig iallafall
Du är alltså här olovligen???
Citera
2026-05-26, 10:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du fattade verkligen inte att jag drev med dig. Detta var typ biologin på högstadiet. Men visst, jag köper att detta är något som du precis har lärt dig och vill tala om för hela världen. Som sagt, du är väldigt skärp, du får troligen hoppa över åttan.
Den här tråden handlar inte om dig.
Citera
2026-05-26, 11:09
Medlem
Citat:
Den här tråden handlar inte om dig.
Nej det gör den verkligen inte, den handlar om ett antal patetiska snubbars fantasier om hur ”bäst” de är på allt.
Citera
2026-05-26, 11:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det gör den verkligen inte, den handlar om ett antal patetiska snubbars fantasier om hur ”bäst” de är på allt.
Nej, den handlar om två feminister som vägrar erkänna att män är bättre på i princip allting. Och de två har skrivit 5000 inlägg med hot och elakheter för att förstöra tråden, som ändå är ganska tankeväckande om hur lite mätbart kvinnor tillfört i världen. Och hur stor förnekelse man måste ha för att vara feminist.

Du kan inte ens erkänna att män är längre och starkare än kvinnor. Det går utanför din världsbild. Ideologi före verklighet. Alla samhällen som bygger på ideologi och förnekelse kollapsar till slut, så det är bra att jag skriver här.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-26 kl. 11:18.
Citera
2026-05-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om det vore sant, skulle industri, bygg och liknande sektorer gå dåligt vilket skulle märkas direkt. Män i grupp har kvitto på att de funkar i grupp.

Shit. Gets. Done.

Om män funkade lika dåligt som kvinnor i grupp, skulle inga hus bli byggda.

Kvinnor är fö bättre på att undvika risker än män.

Därför har män 100 % av alla riskjobb. Dvs säga man måste lagjobba, annars förlorar nån handen. Eller livet.

Kvinnor är fö bättre än män på att skylla sina brister på det andra könet. Allt är mäns fel

Att lesbiska kvinnor slår varandra är också mäns fel lol. Det har Kakan Hermansson lärt mig lol.

Det är generellt bättre med en balanserad mix av män och kvinnor på en arbetsplats.
Om det är för mycket män eller kvinnor så uppstår generellt problem. Vilket kan påverka produktiviteten negativt.

Sen finns det en viss argumentation att det vid vissa sorters arbetsplatser att det kan vara fördelar med en homogen grupp. Tex ett kort byggprojekt.
Citera
2026-05-26, 11:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är generellt bättre med en balanserad mix av män och kvinnor på en arbetsplats.
Om det är för mycket män eller kvinnor så uppstår generellt problem. Vilket kan påverka produktiviteten negativt.

Sen finns det en viss argumentation att det vid vissa sorters arbetsplatser att det kan vara fördelar med en homogen grupp. Tex ett kort byggprojekt.
Du tänker enbart på någon slags mysighets-stämning. Men hel-manliga arbetsplatser fungerar utmärkt, tänk brandstation fotbollslag eller armeer. Hel-kvinnliga t.ex sjukvården fungerar bra men de klarar t.ex inte att hålla uppe sina egna löner.

Det finns massor med exempel på hur fungerande hel-manliga områden kraftigt försämrats när kvinnor kommer in, t.ex domstolar, polisen, politiken. Först förstörs lönerna, sedan prestigen, sedan kan man mäta hur mycket sämre arbetet utförs. T.ex hur många tjuvar polisen tar eller hur lång tid tjuvar är inspärrade. Sedan måste män, t.ex SD, komma in och styra upp igen så att området åter styrs av maskulint tänkande.

Kommunistiska länder är de mest kvinnliga samhällen som funnits. Nu bara kvar på Cuba, Venezuela, Nordkorea.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-26 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in