2026-05-26, 02:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Sen ska man inte klaga på kvinnors utseende men om man har stor rumpa och mage ska man inte ha tajtade jeans. Jag menar Emilia.
Vad tycker du att Emilia ska ha på sig?
Citera
2026-05-26, 02:48
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Henke förstår jag på sätt och vis också då han knappast kan rå för att han blir utmattad.
Jag förstår också Henke för jag går på samma tjack men man har inte rätt att bete sig som ett svin mot andra för det! Mår man så dåligt får man stanna hemma. Han är som ett barn. Totalt självupptagen. Allt handlar om honom, hans känslor, hans behov. Inte en enda gång frågar han Jasmine hur hon mår eller vad hon vill. Att Jasmine sitter och gråter bekommer inte honom. Att han behöver vila är sjäkvklart inget problem men sättet han behandlar Jasmine är inte okej. Fick ont i magen av att se skiten.
Citera
2026-05-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Nej jag skulle tippa att 19 av 20 kvinnliga deltagare redan hade gett upp och checkat ut vid det här laget (jag hade DEFINITIVT gjort det, om inte vid midsommarfirandet så tveklöst efter offerbeteendet och det egocentriska självömkandet i dagens avsnitt). Jasmine har så orimligt mycket förståelse och tålamod och det hade varit klädsamt om Henke åtminstone kunde inse och erkänna det i stället för att bara ta det för givet.

Han borde vara lika stressad över att framstå som ett småbarn som alkis kan jag tycka. En vuxen man som inte kan känsloreglera ser liksom inte så ljust ut om man vill ha en framtid ihop.
Citera
2026-05-26, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Nej jag skulle tippa att 19 av 20 kvinnliga deltagare redan hade gett upp och checkat ut vid det här laget (jag hade DEFINITIVT gjort det, om inte vid midsommarfirandet så tveklöst efter offerbeteendet och det egocentriska självömkandet i dagens avsnitt). Jasmine har så orimligt mycket förståelse och tålamod och det hade varit klädsamt om Henke åtminstone kunde inse och erkänna det i stället för att bara ta det för givet.

Fast nu tackade han Jasmine, sa att hon är fin, så han tog inte för givet. Men visst har hon orimligt mycket förståelse och tålamod. Hon förtjänar någon som kan ta hand om henne också så att hon inte hamnar i rollen som mamma/medberoende.
Citera
2026-05-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
ja det blev ju lite låg stämning där med henke på hotellrummet...men de lyckades ta sig ur det tillslut. fint att se samtalen på sluten mellan de olika "kompisarna". borde inte va så många avsnitt kvar nu eller?
Det är två avsnitt kvar som sänds linjärt på SVT, 1/6 och 8/6 sedan Vad hände sedan avsnittet som sänds den 14/6.
Citera
2026-05-26, 09:06
Medlem
När Jasmine kom tillbaks till stugan fick hon ta tag i både disken och dammsugningen.
Riktigt dåligt.
Man kan inte glida runt och skylla på sin diagnos och vill bli curlad stup i ett.
Citera
2026-05-26, 09:10
Medlem
MurrayHewitts avatar
Jag tyckte Henkes och Jasmins ”bråk” var gvfö när det är som allra bäst. Det är en scen som är väldigt sann, intressant att studera och som är helt omöjlig att skriva.

Båda har sina brister och sina poänger. Jasmin så klart flest men de är framförallt mänskligt och varianter av ett sånt där bråk hålls landet över hela tiden.

Jag tror att de två faktiskt skulle kunna funka men det skulle kräva mycket av framförallt Henke. Dock kanske inte så mycket så många här i tråden tycker.
Citera
2026-05-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
När Jasmine kom tillbaks till stugan fick hon ta tag i både disken och dammsugningen.
Riktigt dåligt.
Man kan inte glida runt och skylla på sin diagnos och vill bli curlad stup i ett.

Han krävde väl inte att hon skulle göra det?
Citera
2026-05-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är två avsnitt kvar som sänds linjärt på SVT, 1/6 och 8/6 sedan Vad hände sedan avsnittet som sänds den 14/6.
ja vad hände sen ska bli spännande. man fick intrycket att amanda hade träffat nån när man såg på updejt, men man får la se.
Citera
2026-05-26, 10:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fast nu tackade han Jasmine, sa att hon är fin, så han tog inte för givet. Men visst har hon orimligt mycket förståelse och tålamod. Hon förtjänar någon som kan ta hand om henne också så att hon inte hamnar i rollen som mamma/medberoende.
Hon överanalyserar ju rätt mycket också. Och båda är rätt dåliga på att kommunicera.

Han är ju jobbig som fan när han får dipparna men han är ju sån. Hans huvud funkar ju inte ibland tyvärr.

Hon gör ju det hon kan, alternativet är ju att skita i det bara. Men hon säger fel saker ibland också.
Citera
2026-05-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Rosanna spelade ju högt på sitt utseende vad jag minns

En ruggig överklassf*tta med vidriga vänner.
Citera
2026-05-26, 10:50
Medlem
Pancevs avatar
Emilia och Amanda är ju två vandrande härdsmältor känslomässigt. Helt omöjligt att hålla de två nöjda i en vanlig vardag. Det skulle vara prat om deras upplevelser varande dag, baserat på deras egna förväntningar om ngt de aldrig kommunicerat.

Nu är ju Sebastian tyvärr en idiot så det gick ju snabbt för Amanda att dra (tack o lov) men hon blev lite väl sårad tyvärr pga en sjukt dålig matchning.

Säger fortfarande att hon Hana terapeuten är det sämsta i TV någonsin. Hon hade själv varit en katastrof i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in