2026-05-19, 21:20
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Gratis uppmärksamhet = mer intäkter för Clara. Pengar måste in så hon kan fortsätta skryta på bloggen om hur duktig hon är som fått ihop en så balanserad tillvaro där hon inte längre behöver jobba så mycket typ

Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Men finns nåt spännande inlägg om fönsterputsning bakom betalväggen?

Clara vill ta det lugnt.

” …alla böcker om stresshantering jag äger. Läste väldigt många under en period i mitt liv. Nu känner jag absolut inget behov av dem.

Jag kollade på min arbetsbelastning fram till sommaren och den är helt rimlig. Istället för en fulltjock maj har jag några enstaka samarbeten kvar. Jag ska också spela in åtta sommaravsnitt av podden innan semestern – samt korra bokmanus. Men annars är det rätt lugnt och skönt. Precis som jag kämpat för i så många år, men haft så svårt att få till.”

https://underbaraclaras.se/2026/05/05/poddkonferens-skrivresa/
Efter det där skrevs är det tydligt hur hon förvaltar förtroendet som alla betalande gett henne. Undrar vart smärtgränsen går för henne när det gäller antal betalande premiumläsare och poddlyssnare. Min gissning är att hon är sådan som utnyttjar läget att ha fått generöst betalt och nu inte behöver anstränga sig så mycket efter hon har sitt på det torra. En annan person i samma sits hade varit tacksam och varit mån om att leverera på en nivå som motsvarar det folk betalar henne för. Hade varit mer ärligt att köra patron eller liknande istället för att låtsas att hon erbjuder en tjänst som förtjänar kallas premium och sedan inte leva upp till det.
Citera
2026-05-21, 16:14
Medlem
Senaste raffiga finklädda bilden (det blir liksom aldrig sexigt utan bara buskis och utklätt) så kan jag bara se Malin i vida byxor med tunna hängslen.
Citera
2026-05-25, 19:21
Medlem
Den frikyrkliga skenheligheten!
Uppfattar inte Clara som speciellt from och fylld av kärlek och tolerans gentemot sina medmänniskor. Ingår inte det i konceptet som troende? Åtminstone lite mindre vass och bitchig.
Citera
2026-05-25, 19:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Har aldrig träffat henne men har en (mkt) god vän som har, ska tydligen vara en hemsk bitch av vidriga proportioner. Han brukar inte överdriva så...
Citera
2026-05-25, 21:04
Medlem
icons avatar
Senaste gratisinlägget är verkligen ett perfekt exempel på att "bjuda med armbågen".
Citera
2026-05-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Senaste gratisinlägget är verkligen ett perfekt exempel på att "bjuda med armbågen".

Ja, hon kände sig väl tvungen att kasta åt de snåla gratisglufsarna till läsare något mer än det som gratisinläggen innehållit hittills… Hon har nog tagit del av kritiken mot bloggen som framkommit både här och på Bloggbevakning.
Citera
2026-05-25, 21:29
Medlem
Hon verkar ha tappat bort sig, märkliga kreationer som knäpps bakofram eller inte alls och ska tydligen visa mer än dölja. Mest fånigt.
Och i bloggen handlar det mest
om det nya familjelivet, vad alla gör och när alla träffas och allt är så mysigt.
Suck.. tjatigt och tråkigt.
Citera
2026-05-25, 22:15
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Ja, hon kände sig väl tvungen att kasta åt de snåla gratisglufsarna till läsare något mer än det som gratisinläggen innehållit hittills… Hon har nog tagit del av kritiken mot bloggen som framkommit både här och på Bloggbevakning.
Tror jag med. Men hon kunde inte låta bli att pika de som kritiserat henne mitt i flödet av alla ”härliga” bilder.

Undrar om hon uttrycker sig så även i de låsta inläggen. Om öppna inlägget är för att locka fler in i premium blir det missvisande att ha annat tonfall i det inlägget.
Citera
2026-05-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awe48
Hon verkar ha tappat bort sig, märkliga kreationer som knäpps bakofram eller inte alls och ska tydligen visa mer än dölja. Mest fånigt.
Och i bloggen handlar det mest
om det nya familjelivet, vad alla gör och när alla träffas och allt är så mysigt.
Suck.. tjatigt och tråkigt.

Ja, jättetrist.

Är det folk som gillar att gå i kyrkan som prenumererar på bloggen. För att glo på Clara när hon går i kyrkan… spännande liv! 😆😆😆

Varför har hon koftan bak- och fram? Leker hon pippi Långstrump?
Citera
2026-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Den frikyrkliga skenheligheten!
Uppfattar inte Clara som speciellt from och fylld av kärlek och tolerans gentemot sina medmänniskor. Ingår inte det i konceptet som troende? Åtminstone lite mindre vass och bitchig.

Lite udda att vara gift med Jakob och sambo med Marcus. Är sånt det nya svarta (syndiga) i frikyrkan?

Civilstånd
Clara är gift med Jakob Herrström.

https://www.ratsit.se/19860420-Clara_Sofia_Lidstrom_Tvaralund/6wr-2lONuZ0jEi20sXxkgAnrzk64QYS2CjSzPD_mCuM

Hushållet
Clara bor tillsammans med Marcus Vesterberg som är 45 år gammal

https://mrkoll.se/person/Clara-Sofia-Lidstrom-Ostra-Vagen-27-Tvaralund/ulaTmUxauerAdYQasqqkuerAsqqkcYfrkyqRaQdYQasqqkuerA
Citera
2026-05-26, 09:49
Medlem
Har hon börjat svara på alla kommentarer för att det ska se ut som att många kommenterat hennes inlägg?
Är ju ganska få kommentarer för det mesta såvida hon inte tjatat om att läsare ska ge tips eller så.
Citera
2026-05-26, 12:03
Medlem
Jag har aldrig gillat outfit-inläggen eller "hundra olika sätt att skriva om träning och visa upp sin rumpa i tights"-inläggen, men trots det uppskattade jag bloggen för ett par år sedan. Upplever att det var en helt annan kvalitet på inläggen då. Mer substans helt enkelt. Även om jag inte alltid höll med henne i hennes åsikter så var det intressant och ofta tankeväckande läsning.

Nu är det ett eller två bildinlägg per vecka, gärna med rubriken ifrån något fyndigt yngsta sonen sagt, blandat med reklam för bloggen, någon outfit (som känns extremt mycket som utfyllnad) där hon ger sig själv käcka epitet som "röda faran", "kolabönan", samt återanvändning av gamla inlägg. Sökfunktionen i bloggen verkar inte funka längre, men jag är tämligen säker på att hon visat hur hon tjärar trappan, gör granskottssirap och kokar nässelsoppa förut. Det liknar alltmer en trasig skiva som hackar. En dyr sådan.

Jag gissar att de flesta betalande läsarna är läsare som följt henne sedan många år, och att då posta inlägg efter inlägg som är rena repriser känns ganska otacksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in