2026-05-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
En dålig ursäkt. Titta bara på Sandra Beijer som också skriver bok. Men levererar ändå intressanta och läsvärda blogginlägg VARJE DAG

Skriva bok... Sandra, Clara, Elsa släpper ju bara sina respektive skolarbeten om och om igen.
Citera
2026-05-18, 19:18
Medlem
Har hennes nya problem med blodcirkulationen, med tanke på att han bara ger henne svala kyssar?
Citera
2026-05-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Har hennes nya problem med blodcirkulationen, med tanke på att han bara ger henne svala kyssar?

De där upprepningarna om de ”svala kyssarna”, tolkar jag inte som något annat än en känga åt Jakob!

(Under hans tid var det aldrig tal om några kyssar över huvud taget. )
Citera
2026-05-18, 19:36
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
De där upprepningarna om de ”svala kyssarna”, tolkar jag inte som något annat än en känga åt Jakob!

(Under hans tid var det aldrig tal om några kyssar över huvud taget. )

Samma här.

Då var det aldrig tal om några målande beskrivningar av kyssar och kel, eller bilder på händer på lår o.s.v. utan på sin höjd någon enstaka familjebild emellanåt.
Föredrog faktiskt det, för vi vet att de är kära i varandra (kan någon undgått detta faktum), men behöver knappast få det på bild/i text i var och varannat inlägg.
Inser att detta låter bittert och missunnsamt, men jag saknar helt enkelt den gamla tonen och stilen.
Om hon tappat intresse för lantliv, trädgård, renovering/inredning och i princip allt det som tidigare utgjorde hennes egna stil, vad finns då kvar?

Spår att om denna relationen nu blir långvarig så kommer nog hans stil att prägla hemmet mer och mer framöver, och hennes mormorsstil kommer snart vara ett minne blott.
Citera
2026-05-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Samma här.

Då var det aldrig tal om några målande beskrivningar av kyssar och kel, eller bilder på händer på lår o.s.v. utan på sin höjd någon enstaka familjebild emellanåt.
Föredrog faktiskt det, för vi vet att de är kära i varandra (kan någon undgått detta faktum), men behöver knappast få det på bild/i text i var och varannat inlägg.
Inser att detta låter bittert och missunnsamt, men jag saknar helt enkelt den gamla tonen och stilen.
Om hon tappat intresse för lantliv, trädgård, renovering/inredning och i princip allt det som tidigare utgjorde hennes egna stil, vad finns då kvar?

Spår att om denna relationen nu blir långvarig så kommer nog hans stil att prägla hemmet mer och mer framöver, och hennes mormorsstil kommer snart vara ett minne blott.

Undrar vad hans stil är? Med tanke på att han tydligen knappt har några ägodelar. För övrigt blev jag ytterligt förvånad när Clara pratade i ett tidigare avsnitt av podden att hon tagit ”snusfyllor” och brukar smaka på sin snubbes snus. Tyckte det lät så himla olikt henne bara. Snart kommer hon att tatuera sig också, mark my words. Känns som klassikt speglingsbeteende som man ägnar sig åt i början av en ny relation.
Citera
2026-05-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ontopic
Jag läser in något helt annat än vad ni verkar göra. Hennes livsstil har ju imploderat och hon måste realtidsuppdatera. Hon har varit en ljuv lantromantiker med hängiven stor läsarskara, som sålt sitt lyckliga familjeliv. Hon är inte en länge ung ärtig tjej som kan köpa ett majolikakrus som alternativ identitet, hon är en 40-årig kvinna i ett hem som redan åldrats i förtid i förhållande till den åldern hon går mot. Hon ska in i särkullbarnscirkus och det finns noll utrymme för att beskriva det som det är, både av rättmätiga integritetsskäl och därtill eftersom hennes levebröd är att leva ett romantiserat lantliv. Det är väl uppenbart att bloggen går på tomgång av dessa skäl?

Aha. Hennes USP har försvunnit?
Citera
2026-05-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Undrar vad hans stil är? Med tanke på att han tydligen knappt har några ägodelar. För övrigt blev jag ytterligt förvånad när Clara pratade i ett tidigare avsnitt av podden att hon tagit ”snusfyllor” och brukar smaka på sin snubbes snus. Tyckte det lät så himla olikt henne bara. Snart kommer hon att tatuera sig också, mark my words. Känns som klassikt speglingsbeteende som man ägnar sig åt i början av en ny relation.

Hon följer manualen för präktiga flickor som gifte sig med sin ungdomskärlek tidigt och nu måste ta igen allt "galet" andra utagerade under tonårstiden. Snusar, dricker alkohol (och fånar sig med att hon blir såå full på bara något glas, exakt som en annan gjorde som fjortis) och skaffar sig en lite "farlig" kille med tatueringar och piercings. Klär sig vulgärt och båkar öppet med andra tuffa tjejer och kallar varandra fula saker.

Hon lever helt enkelt om sina tonår, eftersom hon betedde sig som en tant när hon faktiskt var tonåring. Att hon har koketterat med präktigheten blir så klart ett problem nu, för det är inget vackert med att se en tant plötsligt agera som en vilsen tonåring.
Citera
2026-05-18, 22:32
Medlem
Vasthoks avatar
Undrar vad hennes religiösa bästis tycker om den "nya" Clara.
Citera
2026-05-18, 23:26
Medlem
Såg nån bild på hennes stories på Instagram för nån vecka sen från nån skatepark. Då syntes barnen och jag reagerade på att de såg ut att ha fått märkbart mer alternativ stil. Min teori är att nya kärleken inspirerar. Inget fel med det, men jag hoppas att hon slutar posta innehåll med barnen över huvud taget. Min hjärtefråga.
Citera
2026-05-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan

Dålig blodcirkulation och känga till Jacob. Vad var det nya killen hette nu igen? Edward?
Citera
2026-05-19, 19:16
Medlem
Verkar vara slut med loppisinköp och tips, istället bara otroligt tjatiga inlägg om sammanboende och kyssar hit och dit. Hämtar hon inspiration från "Mitt livs novell" eller "Starlet"?
Nu har jag avslutat Claras premium, utan saknad.
Citera
2026-05-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Alltså hennes bloggande är ju en katastrof just nu. Ett gammalt recept på en kaka och sen knäpptyst. Hon producerar ingenting nu ju och jag tycker det är ett svek mot betalande bloggläsare.

Men finns nåt spännande inlägg om fönsterputsning bakom betalväggen?

Clara vill ta det lugnt.

” …alla böcker om stresshantering jag äger. Läste väldigt många under en period i mitt liv. Nu känner jag absolut inget behov av dem.

Jag kollade på min arbetsbelastning fram till sommaren och den är helt rimlig. Istället för en fulltjock maj har jag några enstaka samarbeten kvar. Jag ska också spela in åtta sommaravsnitt av podden innan semestern – samt korra bokmanus. Men annars är det rätt lugnt och skönt. Precis som jag kämpat för i så många år, men haft så svårt att få till.”

https://underbaraclaras.se/2026/05/05/poddkonferens-skrivresa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in