Citat:
Ursprungligen postat av
darkestpassenger
Vad har Tjeckien att vinna på att köra över Norge?
Ärlig fråga. Är det skillnad på vem de möter i kvartsfinalen då?
Danmark kommer inte vara större problem för Norge OM inte Danmark tänder till för att det är just Norge de möter.
Antar att man vill undvika Schweiz och Finland och det gör man genom att sluta etta eller tvåa i gruppen (ingen kan rucka på Fin och Sui i grupp A; de leder stort). Norge kan ju faktiskt bli tvåa i grupp B så därför bör tjeckerna slå dem.
Danmark ska inte kunna slå ett Norge som spelat som de gjort hittills. Men i vilket annat VM som helst hade man lagt pengarna på Danmark. Jag tror att enklare motstånd med nödvändighet inte behöver betyda enkelt.
Och herregud - det är faktiskt bara VM! Jag var inte särskilt entusiastisk innan turneringen och inte har det blivit bättre under dess gång.
Ingen annan idrott har ett världsmästerskap som hamnar på tredje eller t o m fjärde plats i rangordningen.
1) OS med NHL-spelare
2) World Cup
3 JVM (ja, det är mera professionellt, mera drag, mera glöd, jämnare, best-on-best, snyggare tv-produktion - allt!)
4) VM
Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Hur lyckades Samhall i Växjö när han verkar ha lika mycket känsla för att sätta ihop ett lag som valfri pojklagstränare.
vf förklarade det bra tycker jag. Gå tillbaka någon sida och läs vetja.