2026-05-25, 15:09
Medlem
Ligger inte Kistagallerian där, låter som det i alla fall? Den har väl haft problem med Hottentottar etc och nu lämnar ju fler som har jobb. Perfekt om SVT flyttar dit, mitt i folkutbytets Mekka!
Citera
2026-05-25, 15:29
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Ligger inte Kistagallerian där, låter som det i alla fall? Den har väl haft problem med Hottentottar etc och nu lämnar ju fler som har jobb. Perfekt om SVT flyttar dit, mitt i folkutbytets Mekka!
Det stämmer.
Den har bl a är den roligaste o'Learys jag varit på någonsin. Det var runt 2013-14.

https://olearys.com/sv-se/stockholm-kista/

De verkar ha både bowling och gokart i drift fortsatt.
Citera
2026-05-25, 15:53
Medlem
S.O.Stolps avatar
DET HÄR HÄNDER!

(FB) Ericsson lämnar Kista – flyttar till Hagastaden
Citera
2026-05-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
svt arbetarna och ledningen kommer göra allt de kan för att förhindra det haha.
Vi vill alla se dom försöka förklara sig ur en flytt till kista 😁
Citera
2026-05-25, 16:03
Medlem
.Mlyric.s avatar
Finns ju förslag om att TV-huset ska flytta till Kista. Det kanske börjar blomstra igen.
Citera
2026-05-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var det inte snack om att svt skulle flytta dit då?
SD vill det. De borde verkligen svt göra för att verkligen vara multinationella
Citera
2026-05-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Mlyric.
Finns ju förslag om att TV-huset ska flytta till Kista. Det kanske börjar blomstra igen.
SD:s förslag.
Gissa hur Poppis det är. Men de största rassarna är ju i svt huset så..såklart vill de inte flytta
Citera
2026-05-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Då kanske man ska köpa aktier i Atrium Ljungberg istället för Corem property som sjunker som en sten

Nog försent nu.
Citera
2026-05-25, 16:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Företaget får väl hyra in väktare som eskorterar personalen?

Sedan kan de väl ta bilen så minskar risken för att bli rånad?

Jag har för mig att de gjorde så också men känns väl inte riktigt ekonomiskt i långa loppet.
Citera
2026-05-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Idag kom nyheten om att Ericsson tar sitt pick och pack och lämnar Kista för att flytta till Hagastaden.
En bomb briserade således för Kista, då ca 30 procent av arbetsstyrkan således försvinner.

Lokaler kommer eka tomma, arbetstillfällen kopplat mot detta kommer ju försvinna, samt Kista som helhet kommer ju tappa massor med intäkter.

Då Kista har haft utmaningar med trygghet och annat kommer det vara svårt att ersätta delar då området inte verkar kännas attraktivt.

Så min fråga är, vad händer nu? Jag kan inte säga att jag har varit i Kista allt för mycket men när jag varit där har jag inte känna mersmak.

Men kommer Kista klara sig eller kommer det fallera med flera butiker och verksamheter som följer efter Ericsson bort?

Kommer man bygga om det till bostäder och försöka lösa lite bostadsbrist och göra det hippt?

Fortfarande inte ett ord om anledningen från något av företagen som flyttar därifrån....
Citera
2026-05-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Idag kom nyheten om att Ericsson tar sitt pick och pack och lämnar Kista för att flytta till Hagastaden.
En bomb briserade således för Kista, då ca 30 procent av arbetsstyrkan således försvinner.

Lokaler kommer eka tomma, arbetstillfällen kopplat mot detta kommer ju försvinna, samt Kista som helhet kommer ju tappa massor med intäkter.

Då Kista har haft utmaningar med trygghet och annat kommer det vara svårt att ersätta delar då området inte verkar kännas attraktivt.

Så min fråga är, vad händer nu? Jag kan inte säga att jag har varit i Kista allt för mycket men när jag varit där har jag inte känna mersmak.

Men kommer Kista klara sig eller kommer det fallera med flera butiker och verksamheter som följer efter Ericsson bort?

Kommer man bygga om det till bostäder och försöka lösa lite bostadsbrist och göra det hippt?

Det är inga konstigheter Sveriges saft och bulle politik kommer säkert låta all världens avskrap öppna paintballhall skateboardhall eller andra aktiviteter för dom stackars utsatte baarna så de kan smida planer var nästa bomb ska brisera såklart med reducerad hyra de första 100 åren.
Citera
2026-05-25, 17:15
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Fortfarande inte ett ord om anledningen från något av företagen som flyttar därifrån....

Det pratades förutom höga hyror och upplevd otrygghet när medarbetarna skulle ta sig till och från kontoret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in