Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Idag kom nyheten om att Ericsson tar sitt pick och pack och lämnar Kista för att flytta till Hagastaden.
En bomb briserade således för Kista, då ca 30 procent av arbetsstyrkan således försvinner.
Lokaler kommer eka tomma, arbetstillfällen kopplat mot detta kommer ju försvinna, samt Kista som helhet kommer ju tappa massor med intäkter.
Då Kista har haft utmaningar med trygghet och annat kommer det vara svårt att ersätta delar då området inte verkar kännas attraktivt.
Så min fråga är, vad händer nu? Jag kan inte säga att jag har varit i Kista allt för mycket men när jag varit där har jag inte känna mersmak.
Men kommer Kista klara sig eller kommer det fallera med flera butiker och verksamheter som följer efter Ericsson bort?
Kommer man bygga om det till bostäder och försöka lösa lite bostadsbrist och göra det hippt?
Det är inga konstigheter Sveriges saft och bulle politik kommer säkert låta all världens avskrap öppna paintballhall skateboardhall eller andra aktiviteter för dom stackars utsatte baarna så de kan smida planer var nästa bomb ska brisera såklart med reducerad hyra de första 100 åren.