Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherClark
Vad snackar du om? Det är ju nästan alltid konservativa män som är pådrivande när det uppstår rabalder om konstnärsskap eller enskilda verk. Menar du att det var wokefeminister som blev rasande över Anna Odell, NUG, den sk. ''menskonsten'' och Carolina Falkholt tex.?
Även på lokal nivå så är det ju närmast en naturlag att varje gång en kommun beställer ett offentligt konstverk så dyker det upp en massa konservativa gubbar (utan kulturintresse) som tycker att verket i fråga är anskrämligt fult och dessutom alldeles för dyrt.
Det förekommer förstås kritik från andra sidan också, men fientligheten mot samtidskonst (i synnerhet offentligt finansierad sådan) är solklart mansdominerad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du, jag vet faktiskt inte, jag har aldrig gnällt över konst.
Hur har det lösts när du och massa andra män gnällt på mens- och vaginakonsten?
Nu har jag inte yttrat mig om den sk konst ni refererar till.
Saken med konst är att det kukat ur precis som med #metoo.
Vad dom helst kan kallas konst idag.
En koskit på en tallrik kan bli ett djupanalyserat verk som tolkar samtiden.
Vilken idiot som helst utan talang kan göra vad som helst och kalla sig konstnär.
Fittkonst är något som den sk kultureliten tycker är såååå samtida.
Det är bara ett försök att visa att kvinnor kan nu när ni klarar er utan män, till den dag då samhället inte fungerar längre.
Den gamle gråsossen Stig Malm myntade ett fint uttryck som ganska väl beskriver den meningslösa sk konst som det mesta faktiskt är idag, oaktat om skaparen är penis eller vagina innehavare.
"Här kommer fittstimmet"