2026-05-25, 12:16
Medlem
Hade Hitler trots allt rätt med att Ryssar största delen är/var undermännskor?

Jag har aldrig hatat Ryssar eller tyckt att de var ett skit folk nu i modern historia, jag tänkte att de lagt historien bakom sig med ww2 och kommunismen och att folk lärt sig en läxa av historien; "nu är vi civilizerade."
Jag har även träffat rätt många ryssar och de flesta har varit trevliga.

Sen kom kriget 2022 och fy fan vad vidrigt de har bett sig mot Ukrainare och även sitt eget folk. Man tänker, jaha alltså inget har ändrats ändå sen Soviet.

Nu idag såg jag detta klipp hur det blivit en business att gifta sig med män som skall till fronten så kvinnorna kan få pengar då männen dör. Ingen skam överhuvudtaget..
Även mödrar som tvingar sina söner ut i kriget och dö.
Här är Youtube klippet:

https://youtu.be/g5LIaagjAPc

Min fråga till Flashbackarna är vi verkligen så mycket bättre här i väst och Sverige eller tror ni att vi kunde förvänta oss samma vidriga beteende av våra kvinnor om de blir krig och det utdelas generös änkapenning?

Själv vill jag tro vi är bättre men inget förvånar mig längre kanske vi är mer empatiska bara för att vi har det bra.. än så länge.
Citera
2026-05-25, 12:43
Medlem
kvinnor i väst är ju inte så mycket bättre.

Vill ha allt och kräver allt av mannen (som en traditionell man ska vara)men själva är hjärntvättade feminister som inte beter sig som en feminin traditionell kvinna och inte gör nånting som en traditionell kvinna gör och går ut med kompisarna på krogar eller har "tjejsemester" och chattar med andra män på nätet.
Inte den minsta respekt för mannen de är tillsammans med.

Tror att de kan äta kakan och ha den kvar bara för man importerat fullt med män och inga kvinnor och blivit hjäntvättad i att det är nomalt att ligga med 10 personer innan 20.

Lämnar mannen direkt vid minsta sak utan att ha minsta lojalitet eller riktig långsiktig kärlek.

I usa är det ännu värre där män inte längre går ut till singelevents då ingen normal man vill ha såna kvinnor för långsiktig kärlek.

Så vänsterskolor har lyckats bra i sin indoktrinering att fövandla västerländska vita kvinnor till heltidsarbetande våp.
Väldigt ofta ensamma olyckliga och depimerade efter 40 med en hund eller katt som enda riktiga vän och utan barn.
Senast redigerad av Blatteman 2026-05-25 kl. 12:47.
Citera
2026-05-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname

Jag har aldrig hatat Ryssar eller tyckt att de var ett skit folk nu i modern historia, jag tänkte att de lagt historien bakom sig med ww2 och kommunismen och att folk lärt sig en läxa av historien; "nu är vi civilizerade."

Sen kom kriget 2022 och fy fan vad vidrigt de har bett sig mot Ukrainare och även sitt eget folk. Man tänker, jaha alltså inget har ändrats ändå sen Soviet.

Nu idag såg jag detta klipp hur det blivit en business att gifta sig med män som skall till fronten så kvinnorna kan få pengar då männen dör. Ingen skam överhuvudtaget..
Här är Youtube klippet:

Min fråga till Flashbackarna är vi verkligen så mycket bättre här i väst och Sverige eller tror ni att vi kunde förvänta oss samma vidriga beteende av våra kvinnor om de blir krig och det utdelas generös änkapenning?

Själv vill jag tro vi är bättre men inget förvånar mig längre kanske vi är mer empatiska bara för att vi har det bra.. än så länge.

Hur många ryssar kommer tillbaka i en kista? Har sett videor hur de andra soldaterna först plundrar fickorna på den skadade/dödade, och sedan lämnar dem. Då blir de registrerade som "försvunna" och de behöver inte betala ut bidrag. Och många har blivit lurade, de får inga pengar. Så fungerar det i Ryssland.

Om soldater vägrar att ex. döda så tillhör de "zero" och blir skjutna. Eller kvarlämnade fastbundna i träd. Då blir de också registrerade som "försvunna". Det finns videor på hur de ukrainska soldaterna har hjälpt dem.
Senast redigerad av Newton555 2026-05-25 kl. 13:03.
Citera
2026-05-25, 13:04
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname

Här är Youtube klippet:

Kommunism förstör människors och länder
Ligger i deras gener, när dom gick loss från de kommunismen så började landet blomstra

Nu är dom åter på väg ner i träsket igen.

Sjukt att många vill rösta V i detta land
Citera
2026-05-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Kommunism förstör människors och länder
Ligger i deras gener, när dom gick loss från de kommunismen så började landet blomstra

Nu är dom åter på väg ner i träsket igen.

Sjukt att många vill rösta V i detta land

Problemet hamnar väll snarare i att Kommunism uppnar upp dörren för korruption, till den grad att den sk "Gozplan" ( 5 års budgeten ) inte fungerar, så mycket försvinner på vägen, så när det väl når ut till butiker och liknande, är det redan brist. Räcker inte till alla. Och desto längre de där systemen traskar på, desto värre blir det. Korruption sker även i marknadsekonomier, men då det är efterfrågan som styr produktionen, görs helt enkelt mer som döljer korruptionen - vilket inte sker under en gozplan där antalet är bestämt redan på förhand, och då tillverkas exakt så många, vare sig mer eller mindre.
Citera
2026-05-25, 13:32
Moderator
MrFishboys avatar
Ska man bedöma ett helt folk utifrån deras styrelse, de som styr deras land, är alla folkslag i världen undermänniskor, för alla folk nu levande accepterar och tolererar korruption och egoism. De flesta ryssar är vanliga människor som försöker överleva i en värld där makten korrumperar, absolut makt korrumperar absolut. Så visst kan man ”hata” ett lands styrelse, men styrelsen och folket är inte samma sak. Kritiken mot Ryssland är inte kritiken mot mannen på gatan, utan mot de som sitter i maktens boningar.

Så nej, ryssar är inte undermänniskor.
Citera
2026-05-25, 13:39
Medlem
Dom är inte kompatibla med västerländsk kultur det är därför vi aldrig kommer förstå dessa vita apor

Precis som get knullare eller jungel apor etc...

DOM PASSAR INTE IN...

alla våra policys borde vara grund för det här.

Som exempel: Hur säger man åt ett bergs troll att det är inte är ok att göra på ett sätt typ ta land?

Man pratar med deras språk: EXTREM MILITÄR VÅLD DÄR DERAS FOLK NÄSTAN BLIR UTROTADE.

och så får man lite fred med de lilla som blir kvar tills de växer till sig igen och gör samma jävla cp skadade grej igen.
Citera
2026-05-25, 13:52
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Jäkligt egensinnigt folk. Jag har två ryskor på min danskurs, de är belevade och trevliga men man känner att de har en oerhörd känslosamhet i sig, mycket bestämda, tänker helt annorlunda, de skiljer sig så mycket från svenskar att man ser det direkt.

Ryssen är på något sätt europas afrikan, han klarar inte av demokrati utan måste alltid ledas av en despot. Hans liv är att festa hemma och umgås, väst-europens är att arbeta och tjäna pengar.

Ryssland skulle kunna vara världens rikaste land. Om det inte vore för ryssen.
Citera
2026-05-25, 14:00
Medlem
Comitiums avatar
Ryssarna är märkta av århundradens förtryck. De har aldrig varit fria. Livegenskapen avskaffadedes så sent som 1864 (I Sverige på 1200-talet). De har aldrig haft demokrati. Tsarerna avlöstes av Sovjetsten och senast Putindiktaturen. Och så är ju ryssar slaver, vilket knappast är någon fördel. Man kan väl säga att några övermänniskor är de definitivt inte om man säger så.
Citera
2026-05-25, 14:07
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ryssarna är märkta av århundradens förtryck. De har aldrig varit fria. Livegenskapen avskaffadedes så sent som 1864 (I Sverige på 1200-talet). De har aldrig haft demokrati. Tsarerna avlöstes av Sovjetsten och senast Putindiktaturen. Och så är ju ryssar slaver, vilket knappast är någon fördel. Man kan väl säga att några övermänniskor är de definitivt inte om man säger så.

Tyskland och Japan var i samma situation efter andra världskriget, de hade ingen vana av demokrati. Men ockupationsmakterna satt kvar och peka med hela handen. I ÖstTyskland gick det inte så bra, men ockupationsmakten där var inte så kunnig (Sovjetunionen).
Citera
2026-05-25, 14:11
Avstängd
immenhusens avatar
Alltså, det finns flera typer av ryssar. De civiliserade och enligt min mening kultiverade och europeiska ryssarna dödades eller fördrevs till stor del av orcherna i samband med revolutionen, och sedan dess styrs ju Ryssland i huvudsak av just dessa orcher. Man skulle kunna jämföra det med Sverige, om hon skulle ha styrts av bönderna i Rolfstorp - allt skulle handla om att sko sig själv liksom att ta godtyckliga beslut utan att tänka på framtida konsekvenser. För dem finns dessutom bara enkla lösningar på svåra och komplexa problem, vilket vi ju också ser i Ryssland. Och det är ex.vis därför också det går som det går i kriget mot Ukraina. De kultiverade och enligt min mening ”äkta” ryssarna finns förvisso kvar, men lever antingen i exil eller fördrivna på landsbygden.

/AI
Citera
2026-05-25, 14:20
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Tyskland och Japan var i samma situation efter andra världskriget, de hade ingen vana av demokrati. Men ockupationsmakterna satt kvar och peka med hela handen. I ÖstTyskland gick det inte så bra, men ockupationsmakten där var inte så kunnig (Sovjetunionen).

Både Japan och Tyskland var högt civiliserade länder och det gjorde demokratin möjlig. Ryssar har alltid varit väldigt efter med ett mycket svagt civilsamhälle. Demokrati i Ryssland har dåliga förutsättningar eftersom folket inte har den civilisatoriska novån som förutsätts för en fungerande demokrati.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in