2026-07-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Är det sommarbarn på botfabriken?

Rysslands ekonomi är större än Sveriges.
Citera
2026-07-26, 22:31
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka-kille
Rysslands ekonomi är större än Sveriges.

Ja, ynka tre gånger större.
Citera
2026-07-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ja, ynka tre gånger större.

Den är större i varje fall.
Citera
2026-07-26, 22:45
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Den är större i varje fall.

Rysslands 144 miljoner invånare presterar dåligt jämfört med Sveriges 11 miljoner.
Utan olja och gas skulle dom vara på u-landsnivå.
Citera
2026-07-26, 22:52
Medlem
Citat:
Rysslands 144 miljoner invånare presterar dåligt jämfört med Sveriges 11 miljoner.
Utan olja och gas skulle dom vara på u-landsnivå.

Ryssland har fortfarande övertaget!

Förutom Sverige, vilka dåliga länder uppskattas?
Citera
2026-07-26, 23:56
Medlem
Comitiums avatar
Ryssar har aldrig varit fria utan alltid kontrollerats av staten alltifrån tsarerna till kommunistpartiet och nu av Putinregimen. Ryssland historiskt har därför aldrig haft något självständigt civilsamhälle. De saknar traditionen i väst av oberoende föreningar, lokala organisationer och frivilliga sammanslutningar som kan blomstra och där människor privat kan odla och verka för privata intressen. Sådant är oacceptabelt för en diktatur. Den kulturella nivån blir oundvikligen låg på ett folk som alltid har förtrycks av staten och där ständig fattigdom naturligtvis har varit en bidragande orsak. Om ryssar är undermänniskor låter jag vara osagt men de är definitivt okultiverade. Det är något som turistländerna i Europa som de besöker inte sällan klagar över. Fulla. råa, okultiverade ryssar.
Senast redigerad av Comitium 2026-07-27 kl. 00:15.
Citera
2026-07-27, 10:09
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Många i världen är avundsjuk på rysk gas och på rysk olja och på Rysslands stora militär och på Rysslands stora ekonomi.

Borta bra men hemma bäst.
Ryssland och tidigare Sovjet, två av världens fattiga icke-funktionella länder, har absolut ingenting att lära svenskarna och Sverige, ett av världens bäst skötta länder.

Du borde läsa någon klassisk rysk litteratur t.ex Brott och straff, så får du se hur ryssarna beskriver sitt eget folk.
Citera
2026-07-27, 10:15
Medlem
Pinoputchins avatar
För att vara undermänniskor så är dom jävligt härdade.
Citera
2026-07-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du borde läsa någon klassisk rysk litteratur t.ex Brott och straff, så får du se hur ryssarna beskriver sitt eget folk.

Håller med händer många brott i Rysslands samhälle, ett farligare land att fylla bostad.
USA, Indien och Brasilien har sammaledes farligare samhälle.
Senast redigerad av kalleanka-kille 2026-07-27 kl. 11:22. Anledning: Kämpa
Citera
2026-07-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Kommunism förstör människors och länder
Ja och även totalitärledningen och maffian efter kommunismen föll tar bort initiativkraft och skrämmer folk. Borttvingad initiativkraft hänger lätt kvar flera generationer.

MEN det finns undantag även bland vanligt folk.
Det var ryska utvecklarföretag på en mässa i London för 20+ år sedan.
Chefen för ett var en traditionell Sovjettyp och skröt om den fantastiska utbildningen i Ryssland.
Då en mycket yngre chef för ett annat ryskt företag fick höra det skrattade han och sa att den är skit och att de bara anställde (självlärda) hackare...
Jag letade utvecklare i ÖstEuropa åt en kund på den tiden. De i "hackarföretaget" var redan upptagna men till slut hittade jag några då jag var nära att ge upp. En universitetslärare med sådant företag fattade inte, men innan jag gav upp där frågade jag honom om det var någon av hans anställda som kom med konstiga frågor Denne var den ende som fattade och jag kom överens med ägaren att den killen skulle få sköta vårt jobb utan att någon annan la sig i (annat än att ägaren fakturerade och fick andel
För att undgå maffian hade de ett kontor gömt på universitetet och betalningen flyttades på annat sätt än via bank där maffian hade folk. Och jag antar att de undvek även staten på det sättet
Även den killen sa att utbildningen han fått på universitetet var skit och han var självlärd. Han hittade några att ha under sig. För att de inte skulle vara rädda för att säga vad de tycker började jag med att säga till dem:
-Ni får kalla mig "idiot" om ni talar om varför och har bättre ide
Det gick bra. Den gruppchefen plockade senare Mototola.
Citera
2026-07-28, 18:53
Medlem
TheJesuits avatar
Ryssar har alltid varit ett halvfolk. De är stökiga, bullriga, otrevliga och oftast väldigt ointelligenta. Detta sammantaget gör att de dör som flugor vid fronten. Det är alltså inte Ukrainarnas överlägsenhet som gör att de vinner, det är ryssarnas underlägsenhet.

Vem kan nämna en enda rysk inovation inom vetenskapen? Finns ju några nobelpris till ryssar, men de är antingen över 100 år gamla, eller till ryssar som arbetat i USA + att det fans någon judisk forskare på 1950-talet som bodde i Ryssland/Sovjet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in