2026-05-25, 14:23
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Både Japan och Tyskland var högt civiliserade länder och det gjorde demokratin möjlig. Ryssar har alltid varit väldigt efter med ett mycket svagt civilsamhälle. Demokrati i Ryssland har dåliga förutsättningar eftersom folket inte har den civilisatoriska novån som förutsätts för en fungerande demokrati.

Det gäller ju att ha vana från demokrati också, om de känner att ledningen inte kämpar/jobbar för en, kan de röstas bort.
Citera
2026-05-25, 14:37
Medlem
Vettmaskinens avatar
Ryssland är ju en blandad kompott av diverse olika folkslag, upp till 200 etniciteter säger Ai. Att säga att ryssen är untermench är lite att dra alla över samma kam.
Så jag säger att alla folkslag i rusija är efterblivna och då har jag inte ens varit där 🤔
Citera
2026-05-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Hur många ryssar kommer tillbaka i en kista? Har sett videor hur de andra soldaterna först plundrar fickorna på den skadade/dödade, och sedan lämnar dem. Då blir de registrerade som "försvunna" och de behöver inte betala ut bidrag. Och många har blivit lurade, de får inga pengar. Så fungerar det i Ryssland.

Om soldater vägrar att ex. döda så tillhör de "zero" och blir skjutna. Eller kvarlämnade fastbundna i träd. Då blir de också registrerade som "försvunna". Det finns videor på hur de ukrainska soldaterna har hjälpt dem.

Jo de framkom i videon också de som du sade.
Citera
2026-05-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vettmaskinen
Ryssland är ju en blandad kompott av diverse olika folkslag, upp till 200 etniciteter säger Ai. Att säga att ryssen är untermench är lite att dra alla över samma kam.
Så jag säger att alla folkslag i rusija är efterblivna och då har jag inte ens varit där 🤔

Där ser vi hur farligt multikulti är alla bryr sig bara om sig själva till sisst, ingen solidaritet.
De är diktaturers våta dröm.
Samtidigt har vi Kina, där råder samma mentalitet, om inte ännu värre och Kina är inget Multikulti land vad jag vet.
Citera
2026-05-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
kvinnor i väst är ju inte så mycket bättre.

Vill ha allt och kräver allt av mannen (som en traditionell man ska vara)men själva är hjärntvättade feminister som inte beter sig som en feminin traditionell kvinna och inte gör nånting som en traditionell kvinna gör och går ut med kompisarna på krogar eller har "tjejsemester" och chattar med andra män på nätet.
Inte den minsta respekt för mannen de är tillsammans med.

Tror att de kan äta kakan och ha den kvar bara för man importerat fullt med män och inga kvinnor och blivit hjäntvättad i att det är nomalt att ligga med 10 personer innan 20.

Lämnar mannen direkt vid minsta sak utan att ha minsta lojalitet eller riktig långsiktig kärlek.

I usa är det ännu värre där män inte längre går ut till singelevents då ingen normal man vill ha såna kvinnor för långsiktig kärlek.

Så vänsterskolor har lyckats bra i sin indoktrinering att fövandla västerländska vita kvinnor till heltidsarbetande våp.
Väldigt ofta ensamma olyckliga och depimerade efter 40 med en hund eller katt som enda riktiga vän och utan barn.

De här känner vi till nu, men frågan är skulle våra kvinnor gå så långt att de vill se oss döda för en betydande peng? Har vi några konkreta exempel som styrker detta?
Själv upplever jag nog att man åtminstone i forna östblocket inte litar på staten alls.
Och här i väst är tilliten också i botten mest på grund av invandring, så kanske kvinnorna därför i väst börjar se lite annorlunda på män ändå än ryss ludren.
Citera
2026-05-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Ska man bedöma ett helt folk utifrån deras styrelse, de som styr deras land, är alla folkslag i världen undermänniskor, för alla folk nu levande accepterar och tolererar korruption och egoism. De flesta ryssar är vanliga människor som försöker överleva i en värld där makten korrumperar, absolut makt korrumperar absolut. Så visst kan man ”hata” ett lands styrelse, men styrelsen och folket är inte samma sak. Kritiken mot Ryssland är inte kritiken mot mannen på gatan, utan mot de som sitter i maktens boningar.

Så nej, ryssar är inte undermänniskor.

Såg du videon?

Att ens fru vill att man skall dö så man får änka pengar har inget att göra med staten.
Samma med mödrar som tvingar sina sönder till krig. Bara ren dumhet och onska.

Man kan inte skylla allt på ett samhälls system.
Makt kommer inte uppifrån ner utan ner ifrån upp. De är folket som helhet som går med på alla tokigheter. De bara att öppna ögonen så ser man detta fenomen all stans.
Se bara hur Sverige blivit när hela världens avskum skall komma hit.

Hur kommer det sig att de är så stor skillnad på Japan och Kina?
Man kan skylla på Kommunism men själv vet jag g som varit i Kina att igen har någon heder eller integritet i Kina. Man lurar och ljuger gladeligen så länge de gynnar en själv.
Samma skit gäller i Ryssland.
Missären i ett land bottnar sisst o slutligen i att folk är ohederliga och korkade inget annat.
De som styr landet utnyttjar bara männskors dumhet.

I Japan är det helt annorlunda, där är heder och integritet allt.
Citera
2026-05-25, 15:32
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Såg du videon?

Att ens fru vill att man skall dö så man får änka pengar har inget att göra med staten.
Samma med mödrar som tvingar sina sönder till krig. Bara ren dumhet och onska.

Man kan inte skylla allt på ett samhälls system.
Makt kommer inte uppifrån ner utan ner ifrån upp. De är folket som helhet som går med på alla tokigheter. De bara att öppna ögonen så ser man detta fenomen all stans.
Se bara hur Sverige blivit när hela världens avskum skall komma hit.

Hur kommer det sig att de är så stor skillnad på Japan och Kina?
Man kan skylla på Kommunism men själv vet jag g som varit i Kina att igen har någon heder eller integritet i Kina. Man lurar och ljuger gladeligen så länge de gynnar en själv.
Samma skit gäller i Ryssland.
Missären i ett land bottnar sisst o slutligen i att folk är ohederliga och korkade inget annat.
De som styr landet utnyttjar bara männskors dumhet.

I Japan är det helt annorlunda, där är heder och integritet allt.

Problemet med det som påstås är ju att samma resonemang stämmer ju på samtliga nu levande människor. Svenskar säljer ut sitt land till främmande folkslag och främmande makter, betyder det att Svenskar är undermänniskor? Jag skulle påstå att alla nuvarande system drabbats av både korruption och maktfullkomliga regimer, det gör inte befolkningen till undermänniskor.

Så, ja man kan klandra enskilda människor som agerar irrationellt och egocentriskt, och ja, regimer är korrupta och utnyttjar människors dumhet, men det leder inte fram till slutsatsen att det är undermänniskor.
Citera
2026-05-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Dom är inte kompatibla med västerländsk kultur det är därför vi aldrig kommer förstå dessa vita apor

Precis som get knullare eller jungel apor etc...

DOM PASSAR INTE IN...

alla våra policys borde vara grund för det här.

Som exempel: Hur säger man åt ett bergs troll att det är inte är ok att göra på ett sätt typ ta land?

Man pratar med deras språk: EXTREM MILITÄR VÅLD DÄR DERAS FOLK NÄSTAN BLIR UTROTADE.

och så får man lite fred med de lilla som blir kvar tills de växer till sig igen och gör samma jävla cp skadade grej igen.

Jag börjar tro du har rätt, vi talar alltså inte om alla ryssar nu, MEN majoriteten är med på all idioti helt klart.
De vill skicka sina sönder och män att dö för Putin.

Såg ett annar klipp från en fattig by i Ryssland, där klagade de på att de var så fattigt de hade inte ens toaletter utan slängde avföringen rakt på gården bara.
Hur svårt är det liksom att bygga ett utedass, här är ännu ett bevis på att de är jävligt dumma.

De som är så sjukt också är att de attackerat ett broderfolk. Tänk att politikerna skulle försöka övertyga att vi i Sveriges skall attackera Norge eller Danmark.
Att de inte inser att den största korruptionen är i deras eget land, även fast Ukraina är rätt illa också.
Citera
2026-05-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Problemet med det som påstås är ju att samma resonemang stämmer ju på samtliga nu levande människor. Svenskar säljer ut sitt land till främmande folkslag och främmande makter, betyder det att Svenskar är undermänniskor? Jag skulle påstå att alla nuvarande system drabbats av både korruption och maktfullkomliga regimer, det gör inte befolkningen till undermänniskor.

Så, ja man kan klandra enskilda människor som agerar irrationellt och egocentriskt, och ja, regimer är korrupta och utnyttjar människors dumhet, men det leder inte fram till slutsatsen att det är undermänniskor.

Jo de nog så att de flesta är undermännskor här i Sverige med, skulle vilja påstå att svensken är lite mindre korkad dock.
Men integriteten är den stora skillanden mellan oss skulle jag vilja tro, tex svensken går inte med på att mörda för pengar eller offrar ens man för lite pengar.
Tror empatin är en stor skillnad mellan våra folk.
De däför de lyckats så bra med invandringen här.
"öppna era hjärtan" har vi fått höra.
Citera
2026-05-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jäkligt egensinnigt folk. Jag har två ryskor på min danskurs, de är belevade och trevliga men man känner att de har en oerhörd känslosamhet i sig, mycket bestämda, tänker helt annorlunda, de skiljer sig så mycket från svenskar att man ser det direkt.

Ryssen är på något sätt europas afrikan, han klarar inte av demokrati utan måste alltid ledas av en despot. Hans liv är att festa hemma och umgås, väst-europens är att arbeta och tjäna pengar.

Ryssland skulle kunna vara världens rikaste land. Om det inte vore för ryssen.

Vad menar du med känslosamhet?
Beskriv gärna mera.
Citera
2026-05-25, 16:06
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vad menar du med känslosamhet?
Beskriv gärna mera.
De är så förtjusande, personliga, vänliga, intima, extroverta, glada, det är som att träffa sin egen mamma fast man aldrig sett dem. Exakt som de ser ut i diverse tv-program, eller om man läser Dostojevsky. Ofattbart trevligt folk jämfört med stela svenskar. Med de har klara luckor i sin intelligens och tydligen gör deras vänlighet att vilken diktator som helst kan ta över deras politiska vilja.
Citera
2026-05-25, 16:10
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Såg ett annar klipp från en fattig by i Ryssland, där klagade de på att de var så fattigt de hade inte ens toaletter utan slängde avföringen rakt på gården bara.
Hur svårt är det liksom att bygga ett utedass, här är ännu ett bevis på att de är jävligt dumma.
Hehe exakt så, de är Europas afrikaner.

Jag såg någon fascinerande film på youtube en nazi-militär som skrev dagbok. Med sin ras-ideologi så ansåg han redan polacker som avskum som man kunde ta som slavar, de hade ingen egen vilja. Men när han kom till Litauen och därefter Ryssland, han var med i Hitlers tåg mot Moskva 1942, så blev det värre och sämre levande människor och byar hade han aldrig sett och han hatade alla och hade inget emot att skjuta dem. Däremot var ester och letter nästan lika förfinade som tyskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in