2026-05-23, 15:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Inte för att han varit skillnad på VM guld och fiasko men tycker lätt att Samuel Dahl borde fått plats i truppen. Ordinarie i Benfica. 9 matcher matcher i Champions League.

Dessutom med i årets lag.

Har inte sett så många snacka om honom.
Han har maximal otur att Daniel Svensson och Gudmundsson huserar på samma position för Dortmund respektive Leeds och att dom redan är etablerade i landslaget och sen agerar Ken Sema back-up.

Jag kan köpa att folk höjer på ögonbrynen över Swedberg, Roony och Hugo Larsson men dessa hade inte haft en startplats i vilket fall som helst.

I anfallet går Isak, Gyökeres och Nygren före Swedberg samt Roony och på centralt mittfält går Karlström, Ayari, Bergvall samt Zeneli före så tittar man bara på klubbadress och liga är det väl förståeligt men det är en balans och egentligen inte så himla wow?

Jag håller inte med dessa uttagningar men jag kan ha förståelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Isak är nog tillbaka i VM, men spela med en forward bör vi nog göra och det har visat ssig vara framgångsrikt med Viktor G där istället. dvs ingen isac eller roony där.

nja vi har mittfältare som går före tydligen, även om jag är säker på det är för gruppens bästa de inte kom med, Hugo eller roony har väl inte heller övertygat när de fått chansen heller
Liverpool har en match kvar hemma mot Brentford imorgon och förhoppningsvis är han i speldugligt skick, sen lär planen va att fasa in honom mot Norge å Grekland men annars kommer jag inte protestera om Potter väljer att likt i play-offen köra med Gyökeres & Nygren.

Fan vad härligt att det börjar närma sig
Citera
2026-05-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han har maximal otur att Daniel Svensson och Gudmundsson huserar på samma position för Dortmund respektive Leeds och att dom redan är etablerade i landslaget och sen agerar Ken Sema back-up.

Jag kan köpa att folk höjer på ögonbrynen över Swedberg, Roony och Hugo Larsson men dessa hade inte haft en startplats i vilket fall som helst.

I anfallet går Isak, Gyökeres och Nygren före Swedberg samt Roony och på centralt mittfält går Karlström, Ayari, Bergvall samt Zeneli före så tittar man bara på klubbadress och liga är det väl förståeligt men det är en balans och egentligen inte så himla wow?

Jag håller inte med dessa uttagningar men jag kan ha förståelse.

Liverpool har en match kvar hemma mot Brentford imorgon och förhoppningsvis är han i speldugligt skick, sen lär planen va att fasa in honom mot Norge å Grekland men annars kommer jag inte protestera om Potter väljer att likt i play-offen köra med Gyökeres & Nygren.

Fan vad härligt att det börjar närma sig
håller med dig, jag tycker Gyökeres försvinner i matcherna när isak är med. han kommer mycket mera till sin rätt som ensam topp
Citera
2026-05-24, 20:55
Medlem
Zeneli med hattrick i assist i säsongens sista match mot Anderlecht som slutade 5-1, där kan man snacka formbesked. Att han är bra på att slå hörnor är en riktigt bra egenskap som går utmärkt ihop med några stycken i truppen (Gyökeres, Nilsson, Lagerbielke, Hien mfl.).
Citera
2026-05-24, 21:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Zeneli med hattrick i assist i säsongens sista match mot Anderlecht som slutade 5-1, där kan man snacka formbesked. Att han är bra på att slå hörnor är en riktigt bra egenskap som går utmärkt ihop med några stycken i truppen (Gyökeres, Nilsson, Lagerbielke, Hien mfl.).
Notera att Ayari inte ens var med i elvan, bänken eller nånting och står inte som skadad enligt livescore så vad händer där?
- Bergvall å Isak 90 minuter på bänken i sista omgången i PL men Lindelöf fick 73 minuter i segermatchen mot Man City å Elanga hoppa in i matchminut 68. Lindelöf med EL titel i ryggen också

Såg att Nygren blev årets spelare i Celtic och det är fan inte fy skam!

Isak Hien med 90 min för Atalanta i deras kryssmatch mot Fiorentina å Nordfeldt stod i vanlig ordning när AIK vann derbyt mot Hammarby.

Lite statusrapport.
Citera
2026-05-24, 22:03
Medlem
Citat:
Notera att Ayari inte ens var med i elvan, bänken eller nånting och står inte som skadad enligt livescore så vad händer där?
- Bergvall å Isak 90 minuter på bänken i sista omgången i PL men Lindelöf fick 73 minuter i segermatchen mot Man City å Elanga hoppa in i matchminut 68. Lindelöf med EL titel i ryggen också

Isak Hien med 90 min för Atalanta i deras kryssmatch mot Fiorentina å Nordfeldt stod i vanlig ordning när AIK vann derbyt mot Hammarby.

Lite statusrapport.

Gudmundsson kom inte till spel idag heller för Leeds, det är oroväckande
Citera
2026-05-25, 00:04
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Gudmundsson kom inte till spel idag heller för Leeds, det är oroväckande
Podcasten "World Cup After Dark" droppade idag ett avsnitt om Sveriges grupp i VM. De är inte särskilt pålästa men har en del följare i USA. Jag lyssnar när jag lyssnar slut på alla bra podcast jag följer. Sverige behandlades styvmoderligt och fick minst tid av alla lagen i gruppen. Men just Gudmundsson fick av någon anledning omnämnande intill Gyökeres, Isak och lite hånande av Lindelöf.
Citera
2026-05-25, 00:51
Medlem
Citat:

En oerfarenhet Strout gick före också. Dessutom så kan Dahl även spela på högerkanten, han spelade exempelvis emot Barcelona på högerkanten och gjorde det bra. Borde givetvis ha varit given i truppen.
Citera
2026-05-25, 11:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
En oerfarenhet Strout gick före också. Dessutom så kan Dahl även spela på högerkanten, han spelade exempelvis emot Barcelona på högerkanten och gjorde det bra. Borde givetvis ha varit given i truppen.
Stroud spelar också på högerkanten ibland och han spelar dessutom tämligen regelbundet högre upp i banan, hans mångsidighet var en av punkterna Potter tog upp när han blev tillfrågad om Stroud.
Citera
2026-05-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Stroud spelar också på högerkanten ibland och han spelar dessutom tämligen regelbundet högre upp i banan, hans mångsidighet var en av punkterna Potter tog upp när han blev tillfrågad om Stroud.

Som inte det beskriver Dahl också. Om sema kan man i alla fall säga att han har erfarenhet och överpresterad i landslaget tidigare, och bidra med fysik, men en oerfaren Stroud över en spelare som är given i benfica. Om Stroud hade spelat mycket i landslaget och gjort det bra, så hade det varit en sak, men nu är har han inte gjort en enda landskamp.
Citera
2026-05-25, 18:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Som inte det beskriver Dahl också. Om sema kan man i alla fall säga att han har erfarenhet och överpresterad i landslaget tidigare, och bidra med fysik, men en oerfaren Stroud över en spelare som är given i benfica. Om Stroud hade spelat mycket i landslaget och gjort det bra, så hade det varit en sak, men nu är har han inte gjort en enda landskamp.

Kanske Mourinho vill ta Dahl till Real Madrid? Såg att han vill ha med sig danske mittfältaren Morten Hjulmand direkt.

Kulusevski får nog gå till farbror prästen (en ortodox sådan) och be om lite förtydliganden rörande gällande teologi (det är naturligtvis bara amsagor och vanföreställningar, men ändå):

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/PdP5BR/dejan-kulusevskis-forsta-inlagg-efter-vm-uttagningen

Citat:
För första gången sedan VM-uttagningen berättar han om sina tankar.

”Om du var Gud och kunde drömma om vilket liv du ville, skulle du börja med det mest extatiska äventyret. Men till slut skulle du längta efter en överraskning, längta efter ovisshet. Du skulle drömma drömmen om att inte veta vad som händer sen – och det är den drömmen du lever just nu”, står det i inlägget.

Detta är ju rätt pinsamt tjollerprat. Fantiserar Kulusevski om att han är Jahve? Tror han att "den kristna Guden" (som förstås inte existerar) skulle vara intresserad av "extatiska äventyr", typ som en fotbollsplayboy?
Citera
2026-05-25, 19:32
Medlem
Citat:

Lite statusrapport.
Ska jag vara ärlig har jag aldrig sett storheten i Ayari, visst han är bra ibland men på tok för ojämn och en väldigt låg lägsta nivå faktiskt, Bergvall och isak ser jag som inhoppare faktiskt
Citera
2026-05-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kanske Mourinho vill ta Dahl till Real Madrid? Såg att han vill ha med sig danske mittfältaren Morten Hjulmand direkt.

Kulusevski får nog gå till farbror prästen (en ortodox sådan) och be om lite förtydliganden rörande gällande teologi (det är naturligtvis bara amsagor och vanföreställningar, men ändå):

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/PdP5BR/dejan-kulusevskis-forsta-inlagg-efter-vm-uttagningen

Detta är ju rätt pinsamt tjollerprat. Fantiserar Kulusevski om att han är Jahve? Tror han att "den kristna Guden" (som förstås inte existerar) skulle vara intresserad av "extatiska äventyr", typ som en fotbollsplayboy?
Är inte kulusevski muslim? hans syster är väl gift med ayari och han är ju med tok muslim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in