Citat:
Ursprungligen postat av
Piscine
Ja, som rubriken lyder: vad är jobbigast med att vara man?
Jag går inte runt och tänker på att något specifikt skulle vara jobbigast med att vara man. Det är snarare en fördel, jag har ju ofta en fördel på många företag, jag är man liksom, kvinnor har ju ett osynligt tak och vi män brukar samarbeta bättre än kvinnor. Jag har inget att klaga på direkt.
Vad är det du anser skulle vara jobbigt med att vara en man?
Citat:
Ursprungligen postat av
Piscine
I vilka situationer tror du att du enklare kommit fram i livet om du varit kvinna?
På köttmarknaden, kvinnor behöver inte göra så mycket för det finns män till allt, tjock + ful = finns alltid en man till det. Kvinnor är mera kräsna och agerar utifrån vad gruppnormen tycker och då är det manliga idealet i fokus. Om jag varit den genomsnittliga kvinnan, ja, inte mycket hade varit enklare. Då väljer jag hellre vara en genomsnittlig man.
Önskar du ibland att du vore kvinna? Varför?[/quote]
Inte en suck, jag går inte runt och tänker på att jag skulle vilja vara kvinna. Aldrig gjort en sådan sak. Jag anser dom män som tänker så borde söka upp en psykolog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Piscine
Finns det något område som du tycker kvinnor fått ensamrätt på, och som du gärna vill ta del av?
Dom har fuskat till sig många jobb inom offentlig förvaltning, men så blir det ju en hönsgård av dom arbetsplatserna. Intriger, maktspel och kontorspolitik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Piscine
Vad tror du att du, som man, skulle tjäna på jämställdhet?
Inte mycket, jag kan inte komma på en vettig sak. Vad skulle det vara? Jag tror bara det blir problem med total jämställdhet. Kvinnor ska vara sjuksköterskor, butiksbiträden och sekreterare. En stor skillnad mellan den kvinnliga identiteten och den manliga, skulle säkert främja mig. Jag tror alltså inte på total jämställdhet. Inte heller privat, kvinnor tenderar att bestämma för mycket privat, det är ju löjligt men många män har inte mycket säga till om privat i en relation med en kvinna.
Dom har förstås valt fel kvinna men ändå, kvinnor har mera makt privat socialt. Då menar jag förstås den tråkiga, alldagliga svenska kvinnan, som beter sig som en man, inte sminkar sig och ej heller försöker behaga mannen genom ett kvinnligt förhållningssätt.