2026-05-24, 10:23
Avslutad
T ex att vatten/kondens inte uteslutar andra ingredienser i strimmorna.

Påståendet ovan utgör väl inte något bevis varken för eller emot chemtrails.
Citera
2026-05-24, 10:26
Avslutad
Verkar som vi kanske kommit så långt att vi kan utesluta plan över Sverige som syns på FR24 från diskussionen om chemtrails. Vad blir då kvar? Räcker det för att vem det nu är som sprider vad det nu är ska få den effekt som svarar mot det mål vilket det nu är som ligger bakom...
Senast redigerad av Ascer 2026-05-24 kl. 10:35.
Citera
2026-05-24, 10:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Wille skriver alltid "chemtrailsjuice) även jag alltid skriver partiklar/nanopartiklar.
Jag vet nanomaterial inte finns i hyllerna i butiken....

Ibland undrar man om du inte är 9 år gammal. Shit vad töntig du är med 'argument' som detta.
Citera
2026-05-24, 10:36
Medlem
Citat:
Varför ljuger du jämt om vad andra säger?
"...så nu påstår du..."

"Idioten Wigington" har pratat och intervjuats tusen gånger. Varför följer du inte allt annat han pratar om?

Idioten Wigington skriver

Citat:
In short, the more efficient the engine, the less fuel it uses per unit of air moved, and this renders high-bypass turbofans virtually incapable of producing condensation trails,
https://geoengineeringwatch.org/why-high-bypass-turbofan-jet-engines-are-almost-incapable-of-producing-condensation-trails/

Han är och förblir en idiot. I verkligheten är det precis tvärtom, en modern motor har lättare för att producera contrails än en äldre motor.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 10:48.
Citera
2026-05-24, 10:41
Medlem
Citat:
Hur konstaterar du typ flygplan med ögonen när det är en liten prick på himmlen?

Med FR24 såklart. Jag har spanat in hundratals med strimmande flygplan. Aldrig misslyckats.

Citat:
...Många har rapporterad om plan som inte finns på FR24. Det vill du såklart neka.

Jag är helt övertygad om att det är väldigt många som inte förstår hur lång bort ett flygplan är som är synligt 20 grader över horisonten. Eller ens vet i vilket väderstreck som strimman finns i.

Så jo, det finns såklart en massa människor som inte klarar av att översätta vad de ser till en 2D-karta. Samma kategori av människor som misslyckades på orienteringen i skolan och som går vilse trots att de har google maps i telefonen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 10:53.
Citera
2026-05-24, 10:57
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Många har rapporterad om plan som inte finns på FR24. Det vill du såklart neka.
Ett sånt påstående har inget värde överhuvudtaget om du inte kan backa upp det och de som rapporterat det kan backa upp det.

Dessutom händer det att flygplan inte har transpondern påslagen.
Jag tror inte ens att det är lag på att ha transpondern påslagen.
Citera
2026-05-24, 10:59
Medlem
Citat:
Wille skriver alltid "chemtrailsjuice) även jag alltid skriver partiklar/nanopartiklar.
Jag vet nanomaterial inte finns i hyllerna i butiken....

Kan man se nanopartiklar på 2 mils avstånd?
Citera
2026-05-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
...Jag tror inte ens att det är lag på att ha transpondern påslagen.

Jo det är obligatoriskt för alla större kommersiella flygplan. I alla fall i Europa, USA och de flesta andra västerländska länder.

Citat:
requiring these aircraft to be compliant with Mode S Elementary, ADS-B Out and Mode S Enhanced Surveillance.
https://www.easa.europa.eu/en/newsroom-and-events/news/amendment-airspace-requirements-ads-b-and-mode-s

Det är ju till och med så att det är en absolut nödvändighet för flygledningen, de använder sig idag uteslutande av sekundärradar och de blir helt blinda utan ADS-B
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-24 kl. 11:09.
Citera
2026-05-24, 11:08
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jo det är obligatoriskt för alla större kommersiella flygplan. I alla fall i Europa, USA och de flesta andra västerländska länder.

https://www.easa.europa.eu/en/newsroom-and-events/news/amendment-airspace-requirements-ads-b-and-mode-s
Det står bara att de ska vara utrustade med en transponder.
Citera
2026-05-24, 12:58
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Hur konstaterar du typ flygplan med ögonen när det är en liten prick på himmlen?
Även med super teleoptik går det inte att se om du tittar rakt upp.
Många har rapporterad om plan som inte finns på FR24. Det vill du såklart neka.

Varenda flygplan har kunnat identifieras med FR24. Hundratals flygplan under flera år. Inte ett enda som skapar contrails har saknats på FR24.
Citera
2026-05-24, 13:48
Medlem
Citat:
..."Idioten Wigington" har pratat och intervjuats tusen gånger. Varför följer du inte allt annat han pratar om?...

Varför tror du att jag inte följer allt annat han skriver?

Hans argument kan sammanfattas med
- contrails försvinner snabbt och alltså måste de längre strimmorna vara chemtrails.
- det finns metal-x i naturen och det måste komma från chemtrails.
- alla andra är dumma, ljuger och är med i konspirationen

Har jag glömt något? Vilka är hans bästa argument enligt dig?
Citera
2026-05-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Nanopartiklar finns ju i bilvax,smink o i din telefon och allt möjligt - överallt...

Suck lella gosse

Som ingrediens i många produkter såklart, men inte i kartongförpakningar (10kg / 25 kg ??) för chemtrails, vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in