2026-05-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej.
Nej.

Vad det handlar om är att A340 med sina moderna high-bypass skapade contrails när inte det äldre flygplanet gjorde det. Empiriska bevis för att den moderna motorn skapar contrails i större utsträckning än den äldre motorn.

Läs artikeln så kanske du förstår...

Lite tunn förklaring,.tycker du inte? 🙂
Citera
2026-05-22, 13:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam

Varför läser du inte artikeln?
Citera
2026-05-22, 13:48
Medlem
Citat:

Nej det tycker jag verkligen inte, det framgår väldigt tydligt varför en high-bypass lättare skapar contrails. Har du verkligen läst artiklarna? (Retorisk fråga, det har du självklart inte)

Och det kan ju jämföras med hur Wigington förklarar hans svammel om "The Contrail Lie".
https://geoengineeringwatch.org/the-contrail-lie/
En sida med ordbajs utan en enda förklaring.
Citera
2026-05-23, 11:32
Medlem
Citat:
Då fanns inte motorer som High Bypass Turbo Fan.
Då användes konventionella jet motorer med mycket högre halt exhaust. Dvs bara exhaust som skyvkraft.

Påståendet att moderna motorer inte kan skapa contrails är ju mer än lovligt korkat. Vem som helst som är det minsta intresserad kan ju mycket enkelt själva undersöka om det är sant eller inte.

Jag har på mindre än en timme identifierat 5 olika flygplan som skapat kvarliggande strimmor. Samtliga var helt vanliga passagerarplan som flög helt vanliga rutter.
Citera
2026-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Påståendet att moderna motorer inte kan skapa contrails är ju mer än lovligt korkat. Vem som helst som är det minsta intresserad kan ju mycket enkelt själva undersöka om det är sant eller inte.

Jag har på mindre än en timme identifierat 5 olika flygplan som skapat kvarliggande strimmor. Samtliga var helt vanliga passagerarplan som flög helt vanliga rutter.

5 olika....
Du kan ju inte bevisa att strimmorna inte innehåller skit/metaller/(nano)partiklar o.l. så då är vi ju lika långt...
Att strimmorna KAN innehålla vatten har jag ju repeterad att jeg VET så du behöver inte repetera i varje inlägg som om jag menar motsatsen...jag gör altså inte det.
Citera
2026-05-23, 21:35
Medlem
Citat:
5 olika....
Du kan ju inte bevisa att strimmorna inte innehåller skit/metaller/(nano)partiklar o.l. så då är vi ju lika långt...
Att strimmorna KAN innehålla vatten har jag ju repeterad att jeg VET så du behöver inte repetera i varje inlägg som om jag menar motsatsen...jag gör altså inte det.

Så nu påstår du att Finnairs flight från London till Helsingfors är en del av konspirationen? Att det inte bara handlar om mystiska omärkta militära flygplan utan att konspirationen även omfattar privata flygbolag som Finnair, SAS, KLM, Aeroflot och China airlines?

Och nu vänder du på bevisbördan igen. Det är du som inte kan bevisa något, du kan inte ens göra det troligt att strimmorna bakom Finnairs kärra är något annat än contrails.

Citat:
... Du kan ju inte bevisa att strimmorna inte innehåller skit/metaller/(nano)partiklar o.l. ...

Det är totalt uteslutet att ett vanligt passagerarplan kan transportera passagerare, last och flera ton med "chemjuice". Det finns vare sig utrymme eller möjlighet att transportera extra vikt.

Citat:
... Att strimmorna KAN innehålla vatten har jag ju repeterad....[/b]

Fast idioten Wigington påstår ju att moderna motorer inte kan skapa contrails.... Vad menar han händer med allt vatten när det släpps ut i en kall och fuktig omgivning?
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-05-23 kl. 21:53.
Citera
2026-05-23, 21:58
Moderator
Rassas avatar
Citat:
5 olika....

Fast vanliga passagerarplan kan inte transportera något typ av bränsle som innehåller ”skit / metaller / nanopartiklar”. Och det är vanliga passagerarplan som skapar contrails vilket vi enkelt kan konstatera genom att titta upp på himlen när dom flyger förbi.
Citera
2026-05-24, 09:35
Medlem
Citat:
Så nu påstår du att Finnairs flight från London till Helsingfors är en del av konspirationen? Att det inte bara handlar om mystiska omärkta militära flygplan utan att konspirationen även omfattar privata flygbolag som Finnair, SAS, KLM, Aeroflot och China airlines?

Och nu vänder du på bevisbördan igen. Det är du som inte kan bevisa något, du kan inte ens göra det troligt att strimmorna bakom Finnairs kärra är något annat än contrails.

Det är totalt uteslutet att ett vanligt passagerarplan kan transportera passagerare, last och flera ton med "chemjuice". Det finns vare sig utrymme eller möjlighet att transportera extra vikt.

Fast idioten Wigington påstår ju att moderna motorer inte kan skapa contrails.... Vad menar han händer med allt vatten när det släpps ut i en kall och fuktig omgivning?

Varför ljuger du jämt om vad andra säger?
"...så nu påstår du..."

"Idioten Wigington" har pratat och intervjuats tusen gånger. Varför följer du inte allt annat han pratar om?
T ex att vatten/kondens inte uteslutar andra ingredienser i strimmorna.
Dina tokiga repetitioner blir som att använda som argument att vatten, jord, natur och luft finns, så då finns inte föroreningar...
Att du påstår alla andra är dumma gör dom inte dumma.
Citera
2026-05-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Fast vanliga passagerarplan kan inte transportera något typ av bränsle som innehåller ”skit / metaller / nanopartiklar”. Och det är vanliga passagerarplan som skapar contrails vilket vi enkelt kan konstatera genom att titta upp på himlen när dom flyger förbi.

Hur konstaterar du typ flygplan med ögonen när det är en liten prick på himmlen?
Även med super teleoptik går det inte att se om du tittar rakt upp.
Många har rapporterad om plan som inte finns på FR24. Det vill du såklart neka.
Citera
2026-05-24, 09:42
Medlem
Wille skriver alltid "chemtrailsjuice) även jag alltid skriver partiklar/nanopartiklar.
Jag vet nanomaterial inte finns i hyllerna i butiken....
Citera
2026-05-24, 10:04
Medlem
448s avatar
Citat:
Wille skriver alltid "chemtrailsjuice) även jag alltid skriver partiklar/nanopartiklar.
Jag vet nanomaterial inte finns i hyllerna i butiken....

Nanopartiklar finns ju i bilvax,smink o i din telefon och allt möjligt - överallt...

Suck lella gosse
Citera
2026-05-24, 10:07
Avslutad
Nån här som kan rapportera om plan över Sverige som spridit chemtrails och inte visats av FR24? Hur ofta förekommer det egentligen?
Senast redigerad av Ascer 2026-05-24 kl. 10:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in