2026-05-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarosTorres
Hej, en beställning jag gjorde visade sig skickas från Spanien istället för Sverige som jag trodde, det gäller Medvape.se och paket innehåller 5 2ml-vapes

Nu har paketet stått stilla på Arlanda sen måndag kväll och jag börjar bli nojig.

Hur stor är risken att den är tagen i tullen?
Kan jag åka dit för något?
Är husrannsakan att vänta?

Jag har länge tänkt att THC-a ska vara safe att köpa men har riktigt dålig magkänsla.

Garanterat norpat av tullen om fast sedan måndags och inte uppdaterats.
Så du kommer få brev från tullen.

Du har 2 val.

1.Svara och säga att du har beställt det och det är helt lagligt. Då skickas det på analys och om det är vad labbrapport påstår och helt lagligt, så får du varorna.

2.Neka beställning och säga du inte har någon aning om vad det är.

Det du får tänka på vid scenario 1 är att tullen/snuten då vet att du fått hem THCA (ifall släpper det till dig) och du kommer Garanti bli stoppad när kör bil eller random och tagen på urinprov/sticka.

Kan iofs hända även vid scenario 2 då dom nu tydligt vet du beställer hem rökbara grejer.
Riktigt dåligt av hemsidan att inte informera om att det skickas från utlandet och måste passera tull, ifall dom nu inte informerat eller skrivit någonstans på sidan.
Citera
2026-05-25, 14:32
Medlem
Nån som testat Blue skittlez från swizzle? Brukar det vara nå drag i deras buds överlag?. Grannen som är pensionär o således knappast rik funderar på att beställa en större mängd så han har ett tag o slipper sponsra låtsas-gangstrarna häromkring men vill ju inte köpa grisen i säcken. Uppskattar snabba svar då han vill handla därifrån idag men jag bad honom vänta så man kan fråga i tråden först .
Citera
2026-05-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Nån som testat Blue skittlez från swizzle? Brukar det vara nå drag i deras buds överlag?. Grannen som är pensionär o således knappast rik funderar på att beställa en större mängd så han har ett tag o slipper sponsra låtsas-gangstrarna häromkring men vill ju inte köpa grisen i säcken. Uppskattar snabba svar då han vill handla därifrån idag men jag bad honom vänta så man kan fråga i tråden först .

Deras super lemon och trim tycker jag har varit helt ok. Gjorde en större beställning igår med bla blue skittles, hinner tyvärr inte prova innan helgen som det ser ut.
Citera
2026-05-26, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44

Tja jag har inte testat just den sorten från swzzle men andra tex wonderland haze och den va riktigt svag.
Deras the-a hasch är säkrare därifrån de brukar slå på fint medan budsen varit problem med på olika sätt utom en gång.
Citera
2026-05-26, 06:12
Medlem
Fantens avatar
Polaren köpte ett billigt hasch, typ 25g för 900 från Swizzle och han svär på att det var nån form av spice. Jag tror honom då han har haft ett rejält spiceberoende och känner igen ruset. Jag glömde dock fråga vad det hette.
Citera
2026-05-26, 10:32
Medlem
Folkhälsomyndigheten föreslår kriminalisering av THC-A.

Citat:
En av cannabinoiderna som ingår i förslaget är delta-9-THCA-A som finns att köpa som exempelvis e-cigaretter och godis. Vid uppvärmning omvandlas substansen till den narkotikaklassificerade substansen delta-9-THC.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2026/maj/forslag-att-20-substanser-klassificeras-som-narkotika-eller-halsofarlig-vara/
Citera
2026-05-26, 12:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Folkhälsomyndigheten föreslår kriminalisering av THC-A.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2026/maj/forslag-att-20-substanser-klassificeras-som-narkotika-eller-halsofarlig-vara/
0japp, slutet för denna noid nådd, ett utkast från en av shopparna.
Citat
Uppdatering om THCA & Magic Sauce
Folkhälsomyndigheten har lämnat en framställan till regeringen.

Det betyder att både THC-A och Magic Sauce 2.0 nu är inne i en klassningsprocess.

Det innebär inte att något förändras över en natt.

Tidigare liknande ärenden har ofta tagit några veckor från framställan till beslut, och därefter ytterligare tid innan en eventuell ändring börjar gälla.

Utifrån tidigare processer kan det handla om cirka 1–2 månader innan en eventuell klassning träder i kraft.

Just nu fortsätter all försäljning som vanligt.

Slut citat

Well, vi har vart här förut o labben förbereder nya noid inträden under sommaren. Flera nya trevliga saker på g.
Citera
2026-05-26, 12:59
Medlem
Har alltid trott att THC-A var ”safe” pga Eau-bestämmelser men detta verkar alltså inte stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
0japp, slutet för denna noid nådd, ett utkast från en av shopparna.
Citat
Uppdatering om THCA & Magic Sauce
Folkhälsomyndigheten har lämnat en framställan till regeringen.

Det betyder att både THC-A och Magic Sauce 2.0 nu är inne i en klassningsprocess.

Det innebär inte att något förändras över en natt.

Tidigare liknande ärenden har ofta tagit några veckor från framställan till beslut, och därefter ytterligare tid innan en eventuell ändring börjar gälla.

Utifrån tidigare processer kan det handla om cirka 1–2 månader innan en eventuell klassning träder i kraft.

Just nu fortsätter all försäljning som vanligt.

Slut citat

Well, vi har vart här förut o labben förbereder nya noid inträden under sommaren. Flera nya trevliga saker på g.
Citera
2026-05-26, 18:04
Medlem
Jaha typiskt men inte oväntat att det blir olagligt, Behöver tips på bra Thca vapes så man kan köpa lite. Gärna om det finns Indica Sativa och hybrid vapes så man kan mixa lite beroende på vilket mood man vill ha.
Citera
2026-05-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intenzo72
Jaha typiskt men inte oväntat att det blir olagligt, Behöver tips på bra Thca vapes så man kan köpa lite. Gärna om det finns Indica Sativa och hybrid vapes så man kan mixa lite beroende på vilket mood man vill ha.

Ugrades är i särklass bäst oavsett indica,sativa eller hybrid. Mf's 99% kiwi är också jävligt fin. Beställde maroccan hash, watermelon kush, super lemon, blue skittles samt trim i söndags från swzzle, hämtade ut idag och däri låg ett par prerolls som gåva. Superb service, bra utbud och snabba puckar!
Citera
2026-05-26, 19:55
Medlem
Är Hazey något bra att beställa från?
Citera
2026-05-26, 20:01
Medlem
Hazey eller Swizzle? Hazey har hyffsat billiga vapes från MF är de något vidare? Vill ha de innan helgen så det som är snabbast får de bli 😄
Tänker främst på MF 99 vapes.

Är Haschet som finns något att ha?
Senast redigerad av Kallefornia 2026-05-26 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in