Citat:
Ursprungligen postat av
xowodim
Det är trafikverkets uppgift att forma gatorna så att folket inte skapar egna regler. Jag tänker inte riskera livet för att stärka korrekt beteende hos andra.
Självklart vill man inte riskera livet, men när man kör i en ny bil md årsmodell 2024 och en Volvo dessutom och hastigheterna det handlar om är upp till 40 km/h, plus att OM det händer något så hinner mer eller mindre alla bromsa en del så det kanske blir en krock i 20 km/h och det är ingen fara alls.
Dagens moderna bilar kan man krocka i 70 km/h med utan några allvarliga skador.
Men med det sagt, ingen vill ju krocka, men för mig är reglerna så viktiga att jag inte kan böja mig för dom, det känns som att jag är en liten fegis som ger upp för andra som tycker dom ska köra före trots att dom inte får det, så det kan jag inte tillåta.
Men som sagt, kört bil i 25+ år och har ännu inte krockat trots mitt sett att se på det hela.
Men om det händer så tror jag det händer i låg hastighet, jag kommer få en hyrbil betald direkt och bilen totalt reparererad eller ersatt beroende på skadorna så ingen större förlust så att säga.