2026-05-21, 19:16
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag tvivlar inte en sekund på att ni judehatande Hamasvänner sprider den bilden. Fast om ni själva hade trott på lögnen, hade dessa terrorromantiker då åkt iväg på sin medelhavskryssning? Jag menar, de visste ju att de skulle bli gripna av Israel. Om de nu själva trodde på lögnen om israeliska fängelsevåldtäkter utsätter de ju sig själva för risken av nästintill garanterad våldtäkt. Är det något slags masochister som anmäler sig till de där Hamas-seglatserna?

Är väl dom där fängelsehundarna som lockar. Var ju en skribent här inne som verkade mer än enbart teoretisk kunnig inom unga ouppfostrade pubertetshundar uppenbarligen.
Citera
2026-05-21, 19:22
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Jag tvivlar inte en sekund på att ni judehatande Hamasvänner sprider den bilden. Fast om ni själva hade trott på lögnen, hade dessa terrorromantiker då åkt iväg på sin medelhavskryssning? Jag menar, de visste ju att de skulle bli gripna av Israel. Om de nu själva trodde på lögnen om israeliska fängelsevåldtäkter utsätter de ju sig själva för risken av nästintill garanterad våldtäkt. Är det något slags masochister som anmäler sig till de där Hamas-seglatserna?

Ta nu inte i så du skiter på dig, unge man Att spamma "Hamas" och "judehatare" i varenda mening som stödhjul för dina argument får dig bara att verka desperat . Israelisk fängelsevåldtäkt finns på film, som de själva erkännt som äkta, förrutom alla de otaliga vittnesmålen och utlåtandena. Aktivisterna räknade förstås med att deras europeiska pass skulle skydda dem. Det gjorde de också, då de kommer skicks ut
Citera
2026-05-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Ta nu inte i så du skiter på dig, unge man Att spamma "Hamas" och "judehatare" i varenda mening som stödhjul för dina argument får dig bara att verka desperat . Israelisk fängelsevåldtäkt finns på film, som de själva erkännt som äkta, förrutom alla de otaliga vittnesmålen och utlåtandena. Aktivisterna räknade förstås med att deras europeiska pass skulle skydda dem. Det gjorde de också, då de kommer skicks ut

Vet du vad mer som finns på film? Hamasvåldtäkter av civila kvinnor och barn. Men av någon anledning bryr sig vissa i väst mer om fångar i israeliska fängelser än civila som blir våldtagna av Hamas. Jag menar att det beror på judehat. Men du kanske har en bättre idé som förklaring till varför du lägger större intresse vid kriminellas väl och ve än kvinnors dito.
Citera
2026-05-21, 20:02
Medlem
HipToBeSquares avatar
Här gnäller Benjamin Netanyahu om att de förlorar anseende pga social media.

https://www.youtube.com/shorts/eF_sbUeQDUg

Om han tycker det är ett problem, då ska man börja med att mediaträna sina egna ministrar.
Citera
2026-05-21, 20:10
Medlem
Citat:

Ja visst är det modigt och rentav dumdristigt att frivilligt låta sig arresteras av ett gäng folkmördare som är ökända för att tortera och våldta sina fångar för chansen att kunna leverera välbehövlig sjukvårdspersonal till en befolkning i nöd! Jag är rädd om min röv så jag hade inte satt mig på den båten men vi kan ju konstatera att det finns folk där ute som har mer ryggrad än nån av oss här inne
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-05-21 kl. 20:25.
Citera
2026-05-22, 02:01
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Vet du vad mer som finns på film? Hamasvåldtäkter av civila kvinnor och barn. Men av någon anledning bryr sig vissa i väst mer om fångar i israeliska fängelser än civila som blir våldtagna av Hamas. Jag menar att det beror på judehat. Men du kanske har en bättre idé som förklaring till varför du lägger större intresse vid kriminellas väl och ve än kvinnors dito.

Jag har absolut en förklaring till varför vi talar om aktivisternas väl och ve: tråden heter "Israels säkerhetsminister hånar aktivister". Så, nu har jag svarat på din fråga. Nu bör du göra detsamma och i sak bemöta mitt påstående, som till skillnad från Hamas-spam rör ämnet för tråden, om att aktivisterna trotsade hotet om våldtäkt (av den typen som vi såg på den bekräftat äkta våldtäktsfilmen från fängelset Sde Teiman) därför att de räknade med att deras europeiska medborgarskap skulle skydda dem.
Senast redigerad av deLuze 2026-05-22 kl. 02:04.
Citera
2026-05-22, 15:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Jag har absolut en förklaring till varför vi talar om aktivisternas väl och ve: tråden heter "Israels säkerhetsminister hånar aktivister"

Jag tror de flesta i tråden hade tyckt att de skulle få minst ett piskrapp för varje plastartikel de slängde i havet om det inte vore för Israel.
Citera
2026-05-23, 20:00
Medlem
När de spanska Hamasseglarna återvände till Spanien startade de ett upplopp på flygplatsen och spansk polis fick ingripa genom att misshandla Hamasseglarna grovt.

Det israeliska utrikesdepartementet har reagerat med bestörtning (@israel på X):

Citat:
We demand an explanation from the Spanish government regarding its treatment of the flotilla anarchists

Se video från seglatsanarkisterna här: https://www.youtube.com/watch?v=OwuyfXKgbio

Det jag undrar nu är: varför förfäras folk inte över att dessa seglaranarkister misshandlas av spansk polis? Det blev ju ett väldans liv när de inte misshandlades av israelisk polis.

Är det värre när Israels säkerhetsminister säger "Israels folk lever" till segelfolket än när spansk polis grovt misshandlar segelfolket?
Citera
2026-05-24, 03:25
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
När de spanska Hamasseglarna återvände till Spanien startade de ett upplopp på flygplatsen och spansk polis fick ingripa genom att misshandla Hamasseglarna grovt.

Det israeliska utrikesdepartementet har reagerat med bestörtning (@israel på X):

Se video från seglatsanarkisterna här: https://www.youtube.com/watch?v=OwuyfXKgbio

Det jag undrar nu är: varför förfäras folk inte över att dessa seglaranarkister misshandlas av spansk polis? Det blev ju ett väldans liv när de inte misshandlades av israelisk polis.

Är det värre när Israels säkerhetsminister säger "Israels folk lever" till segelfolket än när spansk polis grovt misshandlar segelfolket?

Det där ser helt sjukt ut.

Som jag förstår det hade aktivisterna blockerat en exit som behövde användas av andra resenärer. När de blev ombedda att flytta sig gjorde de inte detta.

Man kan se det på denna film här.
https://www.rte.ie/video/id/32677/

Det ser ut som om de ställt upp sig med flaggor för att låta sig fotas eller något framför en ingång. Man ser att polisen ber de flytta sig eller något, men istället går en aktivist fram till en polis en bit ifrån och drar i honom bakifrån och sedan tar det helt av.

Några ska ha blivit arresterade.

Kanske är det värre att blockera en exit en kort sund en att försöka bryta en blockad?

Tack för att du uppmärksammade mig på det, hade kanske missat det annars.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-05-24 kl. 03:34.
Citera
2026-05-24, 07:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

De grekiska fick tydligen också stryk när de kom hem, verkligen underligt.
Citera
2026-05-24, 08:12
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De grekiska fick tydligen också stryk när de kom hem, verkligen underligt.
Vet vi att det om de grekiska är sant?

Har snubblat över det påståendet också. Men när jag söker på det hittar jag baraThiago hävda att polisen agerade med aggression. Samt så lägger han ut denna video.

https://www.instagram.com/p/DYp15K0SyVF/

Man kan se att det händer något men inte just riktigt vad.

Finns det bättre video?

Jag vet att du vet vem Thiago är Men om någon inte känner till honom så vad det han som blev kverhållen tillsammans med "svensken" och som fejkade ha handbojor när han mötte rätten i Israel. (Som ni vet Greta även gjorde, förra turen på franska flygplatsen). Samt han som är personen som förra turen skulle haft sex med 3 olika kvinnor på platsen där passagerarna åt och andra platser på fartyget.

De grekiska aktivisterna ska hålla presskonferens idag tror jag där de bland annat kommer prata om att de blev utsatta för våldtäkt i Israel.
Citera
2026-05-24, 08:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Vet vi att det om de grekiska är sant?

Jag har inte sett videos än men det lär väl dyka upp under dagen.

Citat:
Jag vet att du vet vem Thiago är Men om någon inte känner till honom så vad det han som blev kverhållen tillsammans med "svensken" och som fejkade ha handbojor när han mötte rätten i Israel. (Som ni vet Greta även gjorde, förra turen på franska flygplatsen). Samt han som är personen som förra turen skulle haft sex med 3 olika kvinnor på platsen där passagerarna åt och andra platser på fartyget.

Trots att han är gift och har barn hemma i... Brasilien. Man undrar vilken hjärngymnastik han måste göra varje dag när han går upp med tanke på att han inte ser ut som en Tupi, Guarani, Yanomami, Shipibo eller någon av de andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in