2026-05-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
En 70 årig kvinna till Gaza? Eller hur.

Menar du de var på väg någon annanstans och att Israel helt enkelt kidnappade en stackars 70 -årig kvinna?
Citera
2026-05-21, 16:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Menar du de var på väg någon annanstans och att Israel helt enkelt kidnappade en stackars 70 -årig kvinna?

Jag menade att de visste att Israel skulle plocka fartygen som de gjort alla andra gånger. För Gaza har ingen hamn att ta emot dem.
Citera
2026-05-21, 16:56
Medlem
Citat:
Hjälpen bestod framförallt av sjukvårdare.

Du tror att en samling "sjukvårdare" utan utrustning och eller planer att stanna längre tid i Gaza tillför något av värde?

Citat:
Det är väl de som är på filmen och de som förmodligen blir brutalt våldtagna av israeliska fångvaktare just nu.

Vilka belägg har du för att sjukvårdare i flottan blir brutalt våldtagna av israeliska fångvaktare just nu? Sitter du och hittar på? Verkar så.

Citat:
Sen har de senaste åren lärt oss att Israel ljuger konstant så deras snack om vad som fanns eller inte fanns i lasten kan man i princip ignorera.

Om Israel ljuger konstant kan du vänligen posta 1200 av de grövsta lögnerna som svar på detta inlägg. För du sitter väl inte och hittar på, och ljuger?
Citera
2026-05-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du tror att en samling "sjukvårdare" utan utrustning och eller planer att stanna längre tid i Gaza tillför något av värde?

Vilka belägg har du för att sjukvårdare i flottan blir brutalt våldtagna av israeliska fångvaktare just nu? Sitter du och hittar på? Verkar så.

Om Israel ljuger konstant kan du vänligen posta 1200 av de grövsta lögnerna som svar på detta inlägg. För du sitter väl inte och hittar på, och ljuger?

Självklart vore sjukvårdare ett hjälpsamt tillskott till Gaza just nu. Med tanke på att Israel bombat sönder i princip alla sjukhus så lär även många sjukvårdare ha strukit med.

Du kanske litar blint på Israels regering men deras ord är inte vatten värt för mig så jag utgår från att de även hade med sig en del sjukvårdsmateriel.

Det är vida känt vad som pågår i israeliska fängelser. Kan du skriva på flashback så kan du googla också
Citera
2026-05-21, 17:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är vida känt vad som pågår i israeliska fängelser. Kan du skriva på flashback så kan du googla också

Jag skulle välja ett israeliskt fängelse framför ett franskt alla dagar i veckan.
Citera
2026-05-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag skulle välja ett israeliskt fängelse framför ett franskt alla dagar i veckan.

Du hade valt att sova naken bland sjömän framför att sova hemma, ensam och påklädd alla dagar i veckan också.
Citera
2026-05-21, 17:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du hade valt att sova naken bland sjömän framför att sova hemma, ensam och påklädd alla dagar i veckan också.

Googla uttrycket "Fafo".
Citera
2026-05-21, 17:21
Avstängd
Australien kan tillskillnad från Sverige som inte kan:

Citat:
https://www.abc.net.au/listen/programs/abc-news-top-stories/naus_1800flash_2105/106708732
Israels ambassadör i Australien har kallats in för att träffa australiska tjänstemän, efter att en israelisk minister hånat frihetsberövade aktivister.
Senast redigerad av Bokki89 2026-05-21 kl. 17:33.
Citera
2026-05-21, 17:29
Avstängd
Om det i stället hade varit palestinier som gripits, hade de sannolikt hållits frihetsberövade utan rättegång och riskerat att utsättas för misshandel och sexuellt våld.
Senast redigerad av Bokki89 2026-05-21 kl. 17:33.
Citera
2026-05-21, 17:37
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Hjälpen bestod framförallt av sjukvårdare. Det är väl de som är på filmen och de som förmodligen blir brutalt våldtagna av israeliska fångvaktare just nu.
Ja säkert.

Israel said on Thursday it had deported all the foreign activists seized by Israeli forces from a Gaza-bound flotilla, following global outcry over their treatment in custody.
https://www.al-monitor.com/originals/2026/05/israel-deports-all-foreign-activists-gaza-flotilla

Israel slutar aldrig att förvåna en. Även om aktivisterna nu är i Egypten så klara enligt din förmodan Israeliska fångvaktare att våldta dem där. Det kanske inte är snällt av Israel men sjukt imponerande, hur tänker du att det går till?
Senast redigerad av .nattramn. 2026-05-21 kl. 17:40.
Citera
2026-05-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Ja säkert.

Israel said on Thursday it had deported all the foreign activists seized by Israeli forces from a Gaza-bound flotilla, following global outcry over their treatment in custody.
https://www.al-monitor.com/originals/2026/05/israel-deports-all-foreign-activists-gaza-flotilla

Israel slutar aldrig att förvåna en. Även om aktivisterna nu är i Egypten så klara enligt din förmodan Israeliska fångvaktare att våldta dem där. Det kanske inte är snällt av Israel men sjukt imponerande, hur tänker du att det går till?

Oj ursäkta. Jag sitter inte och uppdaterar al-monitor.com dagarna i ända så jag missade att israel våldtagit färdigt och släppt sjukvårdarna redan. My bad.
Citera
2026-05-21, 19:04
Medlem
Citat:

Jag tvivlar inte en sekund på att ni judehatande Hamasvänner sprider den bilden. Fast om ni själva hade trott på lögnen, hade dessa terrorromantiker då åkt iväg på sin medelhavskryssning? Jag menar, de visste ju att de skulle bli gripna av Israel. Om de nu själva trodde på lögnen om israeliska fängelsevåldtäkter utsätter de ju sig själva för risken av nästintill garanterad våldtäkt. Är det något slags masochister som anmäler sig till de där Hamas-seglatserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in