2026-05-20, 19:16
Medlem
67arigGubbes avatar
Får kritik!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y5ge9J/eu-lander-rasar-mot-israels-ben-gvirs-fornerdringklipp-pa-x

” Israels säkerhetsminister Itamar Ben-Gvir har publicerat ett klipp där han förnedrar flottiljaktivister.

Flera EU-länder rasar nu mot behandlingen av sina medborgare i videon.

Spaniens utrikesminister José Manuel Albares beskriver filmen som ”avskyvärd, skamlig och inhuman”.”

När fördömer Sverige detta?
Känns som att spanien alltid är ett av länder som fördömer allt med israel.

Rätt/fel av ministern?
Citera
2026-05-20, 19:18
Medlem
Melange5738s avatar
Han glömde berätta att "miljöaktivisterna" skräpade ner Medelhavet med att slänga ut plastgodis.
Citera
2026-05-20, 19:19
Medlem
Vem kritiserar dessa "aktivister" när de vill förinta Israel, stöder Hamas våldtäkter och sprider antisemitiska blodslögner?
Citera
2026-05-20, 19:26
Medlem
triptykens avatar
Ben-Gvir är totalt bindgalen. Det är som att bli upprörd på Breivik för att han heilar i en rättssal. Det som håller Ben-Gvir vid liv just nu är för att Netanyahu behöver honom, sekunden han blir ointressant kommer hans personskydd vara privatbeställt.

Det man får ge honom är att han bekämpar en sorts "andra sidans antisemitism" genom att bevisa att du kan hylla folkmord och våldtäkt av barn (för att plocka ett par av hans genuint vidriga samling uttalande om andra människor) OCH vara jude. Det gör inte judendom ansvarig, och det gör honom inte mindre jude, bara en till man vars grav kommer vara en allmän toalett när nån ÄNTLIGEN avrättar honom.

Så för att vara on topic, ingen vill ha Ben-gvirs godkännande förutom små nazistsekter i Polen. Vad bryr nån sig om han heilar runkandes till ens handlingar? Man vill ju helst undvika det om det går.

Om inte annat för pedofilryktena om honom...
Citera
2026-05-20, 19:40
Medlem
dude2ks avatar
Kan man göra något annat?

Fyfan vad pinsamma de är.. Har de förnödenheter med sig denna gång?
Citera
2026-05-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
… Rätt/fel av ministern?
Säkerhetsministern eller utrikesministern?
Citera
2026-05-20, 19:47
Medlem

Bra att någon trycker dit vänsterpatrasket.
Citera
2026-05-20, 19:55
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Säkerhetsministern eller utrikesministern?

Ben-Gvir är Israels säkerhetsminister. Det andra lilla svinet som också kopplas till rena terrorgrupper är Smotrich - men dom tillhör två olika extremistgrupper som båda är kopplade till samma rörelseideologi
Citera
2026-05-20, 19:57
Medlem
eldrattans avatar
Ja man får verkligen ha skämskudden i närheten när dessa naiva pinsamma hamasanhängare gör entré och får något psykiatrisk utfall mitt i allt också. Kan inte Israel någon gång låta dessa skorvar nå sin slutdestination och joina sina sponsorer så får vi se om patrasket vill göra om resan i framtiden igen?!
Citera
2026-05-20, 20:01
Medlem
triptykens avatar
Det verkar som om Ben-Gvir också är på ICC arrestorder så det är i alla fall kul. Hoppas Neturei-Karta hoppar på han igen så han får stå och gråta litet i TV.
Citera
2026-05-20, 20:20
Medlem
kalkryggars avatar
Eftersom han är en minister så vore det snyggast om han höll sig tillbakadragen med kommentarer och uttryck. Men det är också lätt för oss att säga som sitter i trygghet.

Jag skulle själv varit upprörd som fan om jag var i samma rum som massa människor som stödjer såna som vill utrota mig och mitt folk. Då hade jag gått bananas och förmodligen slått skiten ur en å annan av vänstersnusket.
Citera
2026-05-20, 20:21
Medlem
Vänsterextremister och islamister ska förgöras. De står alla bakom planeringen, utförandet samt slakten i Israel. Att håna är inget mot vad judarna fick utstå. Att någon i Sverige ens kan stödja dessa satans mördare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in