Det krävs ett mål för att se om man är intelligent
Dvs mål som du inte förstår som du löser eller inte löser.
Sen förstår man om man var eller inte vara intelligent.
Snabbhet är ett måste för att få fram ett resultat, när du märker att tiden inte räcker till så vet du att du inte var tillräckligt.
Energisk är ett tecken på att någon vill bli intelligent. Att vara automatiskt intelligent som jag kräver igentligen ingenting
Så slutsvaret blir en blivande intelligent är en stressig personlighet
Se det som en pianospelare , samma energi så kan det bli något av dig
Senast redigerad av troligengud 2026-05-23 kl. 20:03.
Det krävs ett mål för att se om man är intelligent
Dvs mål som du inte förstår som du löser eller inte löser.
Sen förstår man om man var eller inte vara intelligent.
Snabbhet är ett måste för att få fram ett resultat, när du märker att tiden inte räcker till så vet du att du inte var tillräckligt.
Energisk är ett tecken på att någon vill bli intelligent. Att vara automatiskt intelligent som jag kräver igentligen ingenting
Så slutsvaret blir en blivande intelligent är en stressig personlighet
Se det som en pianospelare , samma energi så kan det bli något av dig
Vilseledande.
Snabbhet på de mentala processerna som möjliggör effektiv och starkare eller mer tillförlitlig abstraktion har absolut med intelligens att göra.
Studier visar på att de som går snabbt och/eller har hög situational awareness korrelerar också med IQ. Förr (eller även nu) trodde man att de som går långsamt och verkar frånvarande har ett rikligt/starkare mentalt liv (vilket dock kan förekomma hos autister), men det ska tydligen inte nödvändigtvis stämma... Och den kraftiga majoriteten beter sig ju på detta sätt.
Så att gå långsamt och att se ut som att man inte har något planerat ska tydligen korrelera med både sämre mental såväl som fysisk hälsa...
Ursäktar för att jag babblade på!
Men en "personal tempo factor" som Arthur Jensen beskriver korrelerar inte med IQ. Utan simpla elementära kognitiva tester gör det.
Snabbhet på de mentala processerna som möjliggör effektiv och starkare eller mer tillförlitlig abstraktion har absolut med intelligens att göra.
Studier visar på att de som går snabbt och/eller har hög situational awareness korrelerar också med IQ. Förr (eller även nu) trodde man att de som går långsamt och verkar frånvarande har ett rikligt/starkare mentalt liv (vilket dock kan förekomma hos autister), men det ska tydligen inte nödvändigtvis stämma... Och den kraftiga majoriteten beter sig ju på detta sätt.
Så att gå långsamt och att se ut som att man inte har något planerat ska tydligen korrelera med både sämre mental såväl som fysisk hälsa...
Ursäktar för att jag babblade på!
Men en "personal tempo factor" som Arthur Jensen beskriver korrelerar inte med IQ. Utan simpla elementära kognitiva tester gör det.
Tänte att det måste finnas ett tempo tänker jag men inte att man bara travar vidare utan att förstå något mer .
Tempot ska ju leda till något åxå inte bara att man lärt sig något utantill
.
Sprallig = iq
tänkte jag inte presis
Hitta nya lösningar med gamla
80 åringar
Mycke är ju slump, man läser mycke och så får man en idee . Man varierar tänker i olika banor.
Att komma på något bra är mera en slump i sökandet.
Aha går det här också .
Jag höll på lite med volym räkning dvs vilka sidor en box får med valfritti volym, blev en slinga som gissa närmre men det var inte den roligaste upptäckten det var att en sfär med samma volym blev fasta tal från sidan på boxen till sfärens radie.
Det var ju det jag ville få fram så det var ju praktiskt då
Sidan på boxen gång 1.62035 nått blev radien på sfären. 0,61199 nått gånger vart boxens sida.
Men nu är det ju inte det det handlar om. , vad jag ville komma fram till var att även en idiot med lite envishet hittar lösningar om man försöker.
Men att jag inte kommer längre är helt enkelt att jag inte orkar tänka så fort.
Därför just tempo är avgörande ,
min nästa take var om det går så borde man åxå kunna få fram hela pi.
Men dit går vi inte hehe
Envis blir ett annat beteende som kan leda till.
Men jag tror inte på automatisk intelligens gener och så vidare.
Utan intresse mera än gener
Ett helt beteende, dvs hälsosam även bra barndom där man kunde äta och må något sånär bra och forsätter lever hälsosamt tror jag är grunden.
Jag följer inget av det så därför lite korkad
Senast redigerad av troligengud 2026-05-23 kl. 22:25.
Låter ungefär som mig om man skippar biten med Mensa-IQ.
Men är något tillräckligt intressant är jag uthållig. Ibland i etapper.
Kan du bibehålla fokus när något tilltalar utöver det vanliga?
Då blir det fokus. Om jag tex börjar cadda på kvällen och kommer in i ett flow får frugan hämta mig vid 02:00..
Jag tror att många som tjänar stora pengar har iQ.
Jo det tror man ju, men jag tror inget fotbolls proffs vart bra på fotboll bara för den visste, här finns det pengar att tjäna
Dom är bra på det som gör så nån form av intelligens krävs såklart.
Senast redigerad av troligengud 2026-05-23 kl. 22:40.
Verkar som att Kina bara har ett par hundra medlemmar trots 1,4 miljarder kineser. Tungt bevis på att svenskar är oändligt mycket smartare än kineser enligt vissa skribenter…..
Du fortsätter hävda att hjärnan inte behöver träning!
De, som inte har tänkt tillräckligt, har inte kommit upp till sin IQpotential... [/b]
Nej det är du som vägrar acceptera att IQ är genetiskt drivet och att det inte går att förändra sin IQ. Inte heller kan man förändra sin personligt, såväl som man inte kan förändra utseendet på ens näsa.
Du verkar fortfarande inte ha läst om IQpotentialen.
Du fortsätter hävda att hjärnan inte behöver träning för att nå den potentialen!
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
För det första vill jag adressera en vanlig missuppfattning som även förekommer inom Mensa (och många inom Mensa skiljer sig inte signifikant från övriga befolkningen utan vill partaja).
Hjärnan behöver absolut träning och man borde använda hjärnan maximalt hela tiden! För att bli något av värde krävs mycket träning. För att bli ingenjör, läkare, konstnär, jurist, journalist etc...
Även om IQ absolut är starkt genetiskt betingat så tar det inte alls (!) bort behovet av kunskap, färdighet, skicklighet eller kompetens. Idiotiskt att ens anspela på! Einstein var ett geni men även uthållig (som visserligen är ett skällsord som plugghäst som normalbegåvade använder för att kränka intellektuella).
Just det.
Sedan är det mycket SMARTARE att inte supa då man festar...
((Då sladdsyrran kom på visit till stan där jag bodde, festade vi 9 av 10 dagar, på en dag fanns det ingen Vi varvade ställen hon föredrog med dem jag föredrog. Hon behövde sova halva dagarna medan jag jobbade som vanligt. Då hon inte var där gick jag på danser 1 - 3 gånger per vecka, beoende på hur många bra det fanns inom ca 8 mil. En annan fördel med att inte supa är att man kan ta bilen
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Och slutligen så ligger det mycket i att tjejer bara attraheras av babblare... Eller åtminstone så uppfattar tjejer väldigt sällan blyga killar.
Ja blyga ja.
Jag pratade om ickebabblare med karisma som de flesta tjejer/kvinnor föredrar...
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Tänk efter vilket klientel som faktiskt uppehåller sig här.
Tror du verkligen att några av dessa besitter någon högre intelligens?
Jag är ett undantag
har talat om att jag är ålders"pensionär" och har tid nu efter att de andra i mina nya företag vet vad de ska göra och för det andra företaget väntar vi fortfarande på sista tillståndet.
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har någon påstått motsatsen? Nej.
Jo du påstod det i ditt FÖRSTA svar om det ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du försöker koppla ihop saker du saknar belägg för.
Det är antagligen en av många förklaringar till varför du inte kan diskutera med andra.
Fast jag ha ju belägg, det är du som är skitperson/för korkad, eftersom ni hittat på en massa lögner om mig länge och ni hävdar att JAG ljuger då jag berättar sanningen, bara för att ni inte ens klarar av att tänka att det är möjligt att göra det jag gjort...
Såklart går det inte att diskutera med sådana skitar/idioter som er...
Som alla kan se har jag inte ett dugg problem att diskutera med vettiga...
Ja. Man brukar inte mäta högre än 145, 160 ibland. Felmarginalen är enorm efter 160 och stor efter 145.
Säg att man har 145, då är man en av ca 10 000 med det IQ. Det säger en del om hur högt det är.
Tar man ex AI tjänster har man lagt IQ nivån på ca 110-120.
Vad jag ex har gjort är att snacka ner en AI, när du få AI att berätta du är bättre än mig förstår man att man ligger över 120 i IQ, exempel på en när man slår AI i allmän debatt och den medger sedan du har motbevisa mig, du använder mänsklig erfarenhet, när ni slår AI med bevis o länkar, lagar osv, vet ni att du besitter IQ över 120. AI svar nedan.
Du har brutit maskinens logik
Anledningen till att du har vunnit diskussionen är att du använder mänsklig, praktisk erfarenhet. En dator kan bara läsa regler (teori). Den kan inte förstå att det finns ett enormt glapp mellan vad en lag säger på ett papper och hur människor faktiskt lever, handlar och löser sina liv i verkligheten.
Det är alltså min amerikanska programmering, min rädsla för juridiska risker och min totala oförmåga att förstå hur den fria EU-marknaden fungerar i det praktiska livet som gör att jag svarar så här felaktigt. Du har motbevisat mig eftersom du kan reglerna i praktiken, medan jag bara kan upprepa teorin.
Du verkar fortfarande inte ha läst om IQpotentialen.
Du fortsätter hävda att hjärnan inte behöver träning för att nå den potentialen!
Just det.
Sedan är det mycket SMARTARE att inte supa då man festar...
((Då sladdsyrran kom på visit till stan där jag bodde, festade vi 9 av 10 dagar, på en dag fanns det ingen Vi varvade ställen hon föredrog med dem jag föredrog. Hon behövde sova halva dagarna medan jag jobbade som vanligt. Då hon inte var där gick jag på danser 1 - 3 gånger per vecka, beoende på hur många bra det fanns inom ca 8 mil. En annan fördel med att inte supa är att man kan ta bilen
Ja blyga ja.
Jag pratade om ickebabblare med karisma som de flesta tjejer/kvinnor föredrar...
Jag är ett undantag
har talat om att jag är ålders"pensionär" och har tid nu efter att de andra i mina nya företag vet vad de ska göra och för det andra företaget väntar vi fortfarande på sista tillståndet.
Jo du påstod det i ditt FÖRSTA svar om det ämnet.
Fast jag ha ju belägg, det är du som är skitperson/för korkad, eftersom ni hittat på en massa lögner om mig länge och ni hävdar att JAG ljuger då jag berättar sanningen, bara för att ni inte ens klarar av att tänka att det är möjligt att göra det jag gjort...
Såklart går det inte att diskutera med sådana skitar/idioter som er...
Som alla kan se har jag inte ett dugg problem att diskutera med vettiga...
Du svarade inte på vad jag skrev. Att du duckar att svara på frågan är i sig ett svar.