2026-05-21, 23:40
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac

Plommon är en gammal vän, alkoholist och oförmögen att ta hand om sig själv, en fantastisk förmåga att hamna i trubbel dessutom men en genomsnäll kille som bara vill vara med och vara till lags. Det är väldigt tråkigt att han inte kan få ordning på sitt liv.
Han blev punkare redan i slutet på 70-talet och slutade aldrig, han blev överlycklig när punken fick en revival på 90-talet och vi var många som var ganska avundsjuka på att han faktiskt var med från första början och sett band som man bara kunde drömma om själv.
Punk Plommon dog idag.
Citera
2026-05-23, 11:22
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avasso
Tjenare, jag tänkte att vi kunde samla ihop alla originalare i Västerås med lite skvaller. Så förhoppningsvis man kan få en klarare bild av dessa personer. Notera att mycket av det jag skriver får ni ta med en nypa salt, för det är rykten.

Einstein
Heter egentligen Ulf och kommer ursprungligen från Skåne. Han är en gammal tandtekniker, så han har mycket pengar, det är därför han sitter nästan varje dag vid McDonalds punkt (förut skrapan). Enligt rykte så brukar han dricka spetsad drika där. Brukar också hänge på olika pubar.
* Har hört att han har blivit portad från Pitchers, bland annat för att han har deckat i toaletten, samt flera andra diverse incidenter.

Punk-plommon
Hade en normal uppväxt, var punkare redan då. Har är en alkolist som super vid så fort han får chansen. Är känd i Västerås sedan tidigt 90-tal tror jag. Har långa dreads, med ett rejält skägg.
* Det var en incident när han blev oskyldigt misshandlad. Det var en kille som fick nys att hans syster hade rökt på. Hon berättade att hon fick drogerna av Plommon. Det broshan inte visste var att det fanns två Plommon i Västerås (en är död nu, är därför inte längre aktuell). Brorsan misshandlade Punk-plommon när han såg honom i en busshållsplats.
* Starx efter incidenten som rapporterades på Efterlyst så traskade han runt på Gideonsberg, där han stötte han på skinheadgänget WASA, blev erbjuden att sätta sig och ta ett sup med dem. Plommon som är naiv tackar för inbjudan och sätter sig. Blir en kort stund senare misshandlad av hela nazisteliten.
* Rykten säger att han blev tvångsduschad av socialen 2009.
Bilder på honom http://i.imgur.com/tNEs9.jpg
http://pici.se/pictures/TgoTvvKiO.jpg

Cowboykillen
Hänger varenda helg i Pluto ensam. Runt 30-års åldern iklädd med cowboykläder.
* Har enligt rykte försökt supit ner en tjej i Pluto, och erbjöd henne att sova hos honom. Hon tackade nej och ville inte ge hennes nummer (vilket han bad om). Då blev han riktigt sur.
Bild: http://stinam.files.wordpress.com/2011/02/p1010063.jpg

Skriktanten, Dampkärringen
Kurdisk kort kvinna som måste vara runt 40 år gammal. Pratar med sig själv och skriker på människor. Blandar lite kurdiska med dålig svenska. Brukar ta 14 bussen (Erikslund/Råby) och lyssnar på hög musik från mellanöstern av något slag. Brukar bli stelt i bussen för alla hör musiken. Hänger alltid vid stan. Har hört att hon är psykiskt störd. Ryktas av flera olika anledningar, för hennes man lämnat henne, krigsskada etc.
* Hon har blivit utslängd från bussen en gång.
* En annan gång bad busschauffören henne att hålla käft.
* Har till och med slagit min kompis på bussen.

Reggaesnubben
Vet tyvärr inget smeknamn på denna man. Han är en kort, svensk man som går runt med reggaekläder. Har alltid också en reggahatt på huvudet. Vet dock inget mer om honom.

Så, dela med er av era berättelser!

Plommon är nu död.
Citera
2026-05-28, 13:26
Avslutad
Är det någon annan som minns den där hemlösa pundarkärringen som brukade hänga runt McDonald's på Vasagatan i Stockholm under 00-talet? Hon påminde lite om duvkvinnan i Ensam hemma 2 fast mycket fulare och hade stora läskiga ögon. Ansiktet var svullet, rött och fullt av akne och sår från allt knarkande.

Hon brukade dessutom springa efter duvor och försöka stampa ihjäl dem så fort hon såg dem.
Citera
2026-05-29, 12:56
Avslutad
Jag bad AI göra några ändringar på en bild av duvkvinnan så att hon liknar pundaren jag pratar om https://ibb.co/cK8ZbGV3

Otroligt nog såg hon faktiskt ut ungefär så. De enda skillnaderna är att hon bara var mellan 30-45, inte tjock (även om ansiktet var runt/svullet) och hon inte hade någon mössa på sig. Men hon hade kort rufsigt och lockigt hår som på bilden. Och stora ögon som stack ut lite.

Någon här som vet vem jag menar? Folk som såg henne kan omöjligen ha glömt henne pga hennes groteska utseende. Och inte minst hennes otäcka, aggressiva och oförutsägbara personlighet. Hon sparkade bland annat en äldre kvinna på tuben.
Senast redigerad av cute.as.duck 2026-05-29 kl. 13:29.
Citera
2026-07-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomdu
Redan på 100 meters avstånd ser man att Patrik är sinnessjuk. Han påminner om en figur från "Gökboet" – en syrisk Danny DeVito som kedjeröker och stinker av skit. Han stirrar och skriker åt folk på sitt apspråk, syrianska. Sedan kör han runt som en dåre i sin fula blåsilvriga Kia. Får sinnessjuka ens ha körkort? Det kan fan inte vara lagligt. Det är en fråga som Vällingby-polisen, som är fullständigt värdelösa, borde få svara på.
Han hade någon sunkig korvkiosk i Vällingby centrum, bredvid Grekiska kolgrillen. Troligen någon i hans störda klan hade skänkt åt honom. Ingen köpte någonsin en korv där. En galen karl som skulle sälja korv men bara stod och rökte billiga cigaretter medan han stirrade vansinnigt på folk som gick förbi. Inte konstigt att stället gick i konkurs till slut.
Det finns hur mycket som helst att säga om sinnessjuka Patrik. Hans pappa, brödrer, syster och till och med hans morsa är lika störda. Någon sa en gång till mig att araber – oavsett om de är kristna eller muslimer – är skräp. Det tog ett tag innan jag förstod, till familjen Aben i Vällingby dök upp.
Olof Palme hade vänt sig i graven om han visste att en sån här familj fick härja fritt i hans ABC-stad. Han hade utan tvekan skickat hela Aben-släkten raka vägen till Beckomberga dårhus.
Patrik Abens psykotiska symtom har aldrig varit så uttalade. Det väcker frågan varför han inte är placerad på en rättspsykiatrisk enhet.
https://ibb.co/wZBtKgCT
Citera
2026-07-17, 23:41
Avstängd
Horny-Maddafakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brebrorsamejao
Vet var du bor, haha, sjukt med tvättbjörnsbruden, trodde dock inte att det var en tatuering? Hon har frågat mig efter cigaretter fast jag sagt att jag inte röker varje gång

Tror mig också veta det. Respekterar att man inte vill outa var man bor, men tänker vi på samma person så rör det sig om en håla i mellansverige och folk kallar henne "blånäsan" bakom ryggen? Jag bor inte där själv men har vänner och släktingar där så jag besöker hålan ibland.
Citera
2026-07-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horny-Maddafakka
Tror mig också veta det. Respekterar att man inte vill outa var man bor, men tänker vi på samma person så rör det sig om en håla i mellansverige och folk kallar henne "blånäsan" bakom ryggen? Jag bor inte där själv men har vänner och släktingar där så jag besöker hålan ibland.

Ahh vet inte vad hon kallas lol, men brukar se henne, hon brukar vara med alkisarna elr sitta utanför bolaget, hört av en alkis dude jag känner att hon är mentalt sjuk å det är därför hon är ensam
Citera
2026-07-20, 08:27
Medlem
fulsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimsta89
Patrik Abens psykotiska symtom har aldrig varit så uttalade. Det väcker frågan varför han inte är placerad på en rättspsykiatrisk enhet.
https://ibb.co/wZBtKgCT
Sverige har svikit Sverige återigen, inför sinnesundersökning vid asylsökning!

Ska se om jag kan få en bättre bild på stalkern psykpatienten Patrik
https://ibb.co/mFcT7yQZ
Citera
2026-07-21, 01:13
Avstängd
Horny-Maddafakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brebrorsamejao
Ahh vet inte vad hon kallas lol, men brukar se henne, hon brukar vara med alkisarna elr sitta utanför bolaget, hört av en alkis dude jag känner att hon är mentalt sjuk å det är därför hon är ensam

Jag pratade med en ytlig bekant när jag var i hålan sist och då dök det upp en man som min bekant kände. Min bekante nämnde hennes förnamn och sa att hon frågat efter honom och möttes då av en frågande blick. När min bekant sa "blånäsan" förstod snubben vem han syftade på. Jag har hört att hon har en förvaltare och att hon lär bo i nåt gruppboende nånstans.
Citera
2026-07-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Rakapparat, han sitter med en rakapparat och en liten spegel som han håller i handen på bussen. Hörs ofta över hela bussen
Stötte på snubben i Stockholms södra förorter för sådär 10 år sedan.
Citera
2026-08-09, 22:24
Medlem
Fishy75s avatar
Har vi några riktiga original idag i västerås? Vet att vi har Sami Jakobsson men han sitter ju inne nu. Punk plommon är ju död sen i maj (RIP) och de originalen som de skrivs om längre bak i tråden måste väl vara döda vid det här laget.

En uppdatering är väl på sheriffen/cowboyhatten som var ute på pluto/publik förr. Bor nu i herrgärdets servicehus och blev tvungen att amputera ena benet efter en blodförgiftning, fyfan... Men han lever.
Citera
2026-08-10, 01:25
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ensamma och konstiga människors tillflykt brukade vara offentliga miljöer. Där blev de sedda och lyssnade på. Nu hänger de sannolikt på internet. Hur många Flashback-dårar skulle inte varit en snubbe på stan, komplett med konspirations-skylt, trasiga kläder och tovigt hår, om året vore 1991?
Hahaha det roliga är ju hur rätt du har, och det bästa beviset på det är ju vår alldeles egna legend från Västerås Bengt-Olof Gavne som i typ 30 ÅR bråkade med Västerås kommun att det inte var en stad . Förr kunde man hitta honom inne i stadsbiblioteket och terrorisera personalen samtidigt som han skulle sitta och skriva här. Han tog steget in till internet och började göra inlägg här på flashback! Än idag finns hans legendariska inlägg här på sidan. Tror till och med han har ett inlägg här i den här tråden långt långt långt tillbaka. Farbrorn dog dock 2018 enligt VLT
Här kommer ett härligt litet utplock från några av hans trådar och kommentarer:

#B-O Gavne, Västerås
(FB) Anders Ahlberg slutar ju!!
(FB) Bibliotekari och dator?
(FB) Kommunal fyllbultschef garanterad sju årslöner
(FB) Västerås informationschef -tåg eller nazistisk??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in