2012-06-30, 23:12
Medlem
cannaBes avatar
Dvärgen som åker runt på permobil i Karlstad?

Vet inte vad han heter men för några år sedan hörde jag en historia som jag skulle vilja få bekräftad eller dementerad.

Som de flesta vet är detta en ganska grinig kille som gärna åker över ens fötter för att sedan gapa och skrika att man stod i vägen. Han hade även ett klistermärke bak på vrålåket där det stod något i stil med "Du får inte åka med om du inte är blondin, brunett eller rödhårig"

Jag hörde att det var några som tröttnade på hans fasoner för ett par år sedan (kan ha varit väldigt många år sedan) som stoppade in honom i en van för att sen köra ut honom på Örsholmen där de lämnade honom utan batteri till permobilen?

Någon som vet om detta är sant?

Jag har för övrigt inte sett honom på ett tag, har han dött eller flyttat?
Citera
2012-06-30, 23:17
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Dvärgen som åker runt på permobil i Karlstad?

Vet inte vad han heter men för några år sedan hörde jag en historia som jag skulle vilja få bekräftad eller dementerad.

Som de flesta vet är detta en ganska grinig kille som gärna åker över ens fötter för att sedan gapa och skrika att man stod i vägen. Han hade även ett klistermärke bak på vrålåket där det stod något i stil med "Du får inte åka med om du inte är blondin, brunett eller rödhårig"

Jag hörde att det var några som tröttnade på hans fasoner för ett par år sedan (kan ha varit väldigt många år sedan) som stoppade in honom i en van för att sen köra ut honom på Örsholmen där de lämnade honom utan batteri till permobilen?

Någon som vet om detta är sant?

Jag har för övrigt inte sett honom på ett tag, har han dött eller flyttat?
Honom har jag faktiskt sett vid två tillfällen, fast det var säkert över 10 år sen nu. Jag minns att jag tyckte synd om honom. Jag var mycket mer empatisk när jag var liten.

Visst har/hade han skägg och ett ovanligt stort huvud?
Citera
2012-07-01, 22:17
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Honom har jag faktiskt sett vid två tillfällen, fast det var säkert över 10 år sen nu. Jag minns att jag tyckte synd om honom. Jag var mycket mer empatisk när jag var liten.

Visst har/hade han skägg och ett ovanligt stort huvud?
Jag tyckte synd om honom ända tills han körde på min fot och började skrika åt mig. Jag var kanske 10 år då och efter det hatade jag alltid honom.

Ja, han har/hade skägg och halvlångt hår, ibland keps. Hans huvud är nästan normalstort medan hans kropp är dvärgaktig.
Citera
2012-08-08, 20:08
Avslutad
Stötte på Nisse Solsken i Örebro för någon vecka sedan. Helvete vad skröpplig han börjar bli.
Han satt inne på McDonalds och fick gratis glass och försökte konversera med ett gäng invandrare
Citera
2012-08-11, 00:36
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Lund:

Har-du-pengar-till-bussen-mannen: Vad är han för någon? Verkar smått efterbliven då han går runt i närheten av stationen och tigger pengar. Spelar han för pengarna sen eller?
Ah, den snubben har man stött på några gånger.
Fick frågan om jag hade pengar två gånger inom loppet av tio min.
Vet däremot inte vad som händer med pengarna senare.
Kanske samarbetar med zigenerskan som försöker sälja sina rosor, på sitt ohövliga vis.
Citera
2012-10-06, 23:35
Medlem
Original i Västerås

Tjenare, jag tänkte att vi kunde samla ihop alla originalare i Västerås med lite skvaller. Så förhoppningsvis man kan få en klarare bild av dessa personer. Notera att mycket av det jag skriver får ni ta med en nypa salt, för det är rykten.

Einstein
Heter egentligen Ulf och kommer ursprungligen från Skåne. Han är en gammal tandtekniker, så han har mycket pengar, det är därför han sitter nästan varje dag vid McDonalds punkt (förut skrapan). Enligt rykte så brukar han dricka spetsad drika där. Brukar också hänge på olika pubar.
* Har hört att han har blivit portad från Pitchers, bland annat för att han har deckat i toaletten, samt flera andra diverse incidenter.

Punk-plommon
Hade en normal uppväxt, var punkare redan då. Har är en alkolist som super vid så fort han får chansen. Är känd i Västerås sedan tidigt 90-tal tror jag. Har långa dreads, med ett rejält skägg.
* Det var en incident när han blev oskyldigt misshandlad. Det var en kille som fick nys att hans syster hade rökt på. Hon berättade att hon fick drogerna av Plommon. Det broshan inte visste var att det fanns två Plommon i Västerås (en är död nu, är därför inte längre aktuell). Brorsan misshandlade Punk-plommon när han såg honom i en busshållsplats.
* Starx efter incidenten som rapporterades på Efterlyst så traskade han runt på Gideonsberg, där han stötte han på skinheadgänget WASA, blev erbjuden att sätta sig och ta ett sup med dem. Plommon som är naiv tackar för inbjudan och sätter sig. Blir en kort stund senare misshandlad av hela nazisteliten.
* Rykten säger att han blev tvångsduschad av socialen 2009.
Bilder på honom http://i.imgur.com/tNEs9.jpg
http://pici.se/pictures/TgoTvvKiO.jpg

Cowboykillen
Hänger varenda helg i Pluto ensam. Runt 30-års åldern iklädd med cowboykläder.
* Har enligt rykte försökt supit ner en tjej i Pluto, och erbjöd henne att sova hos honom. Hon tackade nej och ville inte ge hennes nummer (vilket han bad om). Då blev han riktigt sur.
Bild: http://stinam.files.wordpress.com/2011/02/p1010063.jpg

Skriktanten, Dampkärringen
Kurdisk kort kvinna som måste vara runt 40 år gammal. Pratar med sig själv och skriker på människor. Blandar lite kurdiska med dålig svenska. Brukar ta 14 bussen (Erikslund/Råby) och lyssnar på hög musik från mellanöstern av något slag. Brukar bli stelt i bussen för alla hör musiken. Hänger alltid vid stan. Har hört att hon är psykiskt störd. Ryktas av flera olika anledningar, för hennes man lämnat henne, krigsskada etc.
* Hon har blivit utslängd från bussen en gång.
* En annan gång bad busschauffören henne att hålla käft.
* Har till och med slagit min kompis på bussen.

Reggaesnubben
Vet tyvärr inget smeknamn på denna man. Han är en kort, svensk man som går runt med reggaekläder. Har alltid också en reggahatt på huvudet. Vet dock inget mer om honom.

Så, dela med er av era berättelser!
Citera
2012-10-07, 16:18
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avasso
Punk-plommon
.

Sluta publicera bilder på mig!!! Det är inte uppskattat!!
Citera
2012-10-07, 18:37
Medlem
emzs avatar
Reaggekillen brukade ju ha en annan stil förut (hårdrockare?). Gick alltid runt och lyssnade på musik i stora lurar på stan på helgerna.

När jag pendlade till sthlm för några år sedan mötte jag honom varje morgon på stationen när han gick igenom där på väg mot viksängshållet. Han började heja till slut!
Citera
2012-10-07, 23:30
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avasso
Tjenare, jag tänkte att vi kunde samla ihop alla originalare i Västerås med lite skvaller. Så förhoppningsvis man kan få en klarare bild av dessa personer. Notera att mycket av det jag skriver får ni ta med en nypa salt, för det är rykten.

Einstein
Heter egentligen Ulf och kommer ursprungligen från Skåne. Han är en gammal tandtekniker, så han har mycket pengar, det är därför han sitter nästan varje dag vid McDonalds punkt (förut skrapan). Enligt rykte så brukar han dricka spetsad drika där. Brukar också hänge på olika pubar.
* Har hört att han har blivit portad från Pitchers, bland annat för att han har deckat i toaletten, samt flera andra diverse incidenter.

Punk-plommon
Hade en normal uppväxt, var punkare redan då. Har är en alkolist som super vid så fort han får chansen. Är känd i Västerås sedan tidigt 90-tal tror jag. Har långa dreads, med ett rejält skägg.
* Det var en incident när han blev oskyldigt misshandlad. Det var en kille som fick nys att hans syster hade rökt på. Hon berättade att hon fick drogerna av Plommon. Det broshan inte visste var att det fanns två Plommon i Västerås (en är död nu, är därför inte längre aktuell). Brorsan misshandlade Punk-plommon när han såg honom i en busshållsplats.
* Starx efter incidenten som rapporterades på Efterlyst så traskade han runt på Gideonsberg, där han stötte han på skinheadgänget WASA, blev erbjuden att sätta sig och ta ett sup med dem. Plommon som är naiv tackar för inbjudan och sätter sig. Blir en kort stund senare misshandlad av hela nazisteliten.
* Rykten säger att han blev tvångsduschad av socialen 2009.

Cowboykillen
Hänger varenda helg i Pluto ensam. Runt 30-års åldern iklädd med cowboykläder.
* Har enligt rykte försökt supit ner en tjej i Pluto, och erbjöd henne att sova hos honom. Hon tackade nej och ville inte ge hennes nummer (vilket han bad om). Då blev han riktigt sur.
Bild: http://stinam.files.wordpress.com/2011/02/p1010063.jpg

Skriktanten, Dampkärringen
Kurdisk kort kvinna som måste vara runt 40 år gammal. Pratar med sig själv och skriker på människor. Blandar lite kurdiska med dålig svenska. Brukar ta 14 bussen (Erikslund/Råby) och lyssnar på hög musik från mellanöstern av något slag. Brukar bli stelt i bussen för alla hör musiken. Hänger alltid vid stan. Har hört att hon är psykiskt störd. Ryktas av flera olika anledningar, för hennes man lämnat henne, krigsskada etc.
* Hon har blivit utslängd från bussen en gång.
* En annan gång bad busschauffören henne att hålla käft.
* Har till och med slagit min kompis på bussen.

Reggaesnubben
Vet tyvärr inget smeknamn på denna man. Han är en kort, svensk man som går runt med reggaekläder. Har alltid också en reggahatt på huvudet. Vet dock inget mer om honom.

Så, dela med er av era berättelser!

Einstein är väl portad från antalet krogar i stan på grund av att han tafsar på servitriserna när han bli full. Vet att han till och med har pussat vissa på halsen.

Det sägs att han bär sina skinnbyxor för att han ofta kissar ner sig på fyllan. Ska även vara en av anledningarna att han vart portad från Bellman. Men om han fortfarande är det vet jag inte.
Citera
2012-10-08, 01:18
Medlem
B´stards avatar
BO Gavne även känd som kommunmannen/MR X såklart!
Citera
2012-10-08, 14:56
Medlem
Reggaesnubben heter Jerker
Citera
2012-10-08, 16:35
Bannlyst
Varför hänga ut Punk-Plommon? Verkar ju vara en ytterst trevlig och ödmjuk snubbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in