2026-05-23, 11:18
Medlem
TofslanoVifslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Förstår verkligen inte hur G och barnen orkar med att flänga runt så mycket om dagarna... Lekparker, öppna förskolan, luncher hos vänner, restaurang, affären, vara ute i trädgården med mera... Menar hon på allvar att de gör så mycket på en och samma dag eller driver hon?

Sen orkar hon och hinner städa varje dag också.. 😅
Citera
2026-05-23, 12:25
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamia
Dels är hon nog en orolig själ, dels har hon faktiskt inget jobb. Sedan vill hon säkert framhäva hur mycket hon gör som den supermamma som hon är. Tror inte hon driver.

Hon är förmodligen en väldigt ångestdriven person och mäter sitt värde i hur andra ser och uppfattar henne.
Citera
2026-05-23, 13:11
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamia
Dels är hon nog en orolig själ, dels har hon faktiskt inget jobb. Sedan vill hon säkert framhäva hur mycket hon gör som den supermamma som hon är. Tror inte hon driver.

Citat:
Ursprungligen postat av TofslanoVifslan
Sen orkar hon och hinner städa varje dag också.. 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Hon är förmodligen en väldigt ångestdriven person och mäter sitt värde i hur andra ser och uppfattar henne.

Om det är så att hon inte driver och att de verkligen gör allt det där på en och samma dag tänker jag att det dels är content, aktiv supermorsa som inte bara sitter med Caffe latte i soffan, men också för att G inte kan ta det lugnt och bara vara. Att hon måste ha något att göra hela tiden. Undrar bara hur det påverkar barnen. De måste bli oerhört trötta med allt de gör och med dagens alla intryck. Det förklarar kanske också att G måste ha den där stunden på kvällen med tända ljus och fika och varva ner innan det är dags att sova. G skulle kanske behöva någon form av terapi istället... Kan inte se att familjen orkar med det här sättet att leva i långa loppet...
Citera
2026-05-23, 15:40
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Om det är så att hon inte driver och att de verkligen gör allt det där på en och samma dag tänker jag att det dels är content, aktiv supermorsa som inte bara sitter med Caffe latte i soffan, men också för att G inte kan ta det lugnt och bara vara. Att hon måste ha något att göra hela tiden. Undrar bara hur det påverkar barnen. De måste bli oerhört trötta med allt de gör och med dagens alla intryck. Det förklarar kanske också att G måste ha den där stunden på kvällen med tända ljus och fika och varva ner innan det är dags att sova. G skulle kanske behöva någon form av terapi istället... Kan inte se att familjen orkar med det här sättet att leva i långa loppet...

Vet att jag nämnt det förut, men det här beteendet är inget ovanligt hos människor som levt i princip hela sitt vuxna liv i offentligheten.
Det är ju det enda hon känner till och eftersom hon inte verkar ha så nära relationer med sina föräldrar så är ju alla följare de som är mest relevanta för hennes "välmående" och så är det för Gabriella. Om hon inte syns så finns hon inte.

Otroligt sorgligt ändå att inte hennes familj och vänner är tillräckliga.
Att hon utvecklat ett enormt bekräftelsebehov blir ju helt naturligt när hon haft många följare i flera år och det är därför hon aldrig kommer att fasa ut sina soMe. Utan dem så hittar hon inget annat hållbart sätt att tillskriva sig sitt egna värde.

Allt handlar ju om hur hon ser ut, vad hon äger, att berätta om allt hon gör, att visa upp allt som hon anser är avundsvärd och beundransvärt.

Hennes yta speglar en sorglig insida som har svårt att visa motivation till de mest enkla saker om ingen ser på när hon gör det. Att bjuda in till larviga städ-inlägg, bjuda in till sitt sexliv, bjuda in till barnens liv ända ner till blöjan etc.. hon visar ju om och om igen att hon faktiskt inte HAR något att komma ned! Ändå fortsätter hon för hon kan inte sluta.

Hon skyltar med sin tomhet, men förstår det inte själv.
Citera
2026-05-24, 14:27
Medlem
Jag är lite nyfiken på hur hon får det att gå runt ekonomiskt. Jag har väldigt dåligt koll så någon som vet får gärna förklara men det är ju mest adlinks och knappt några ”ordentliga” samarbeten? Räcker det att länka ett tvättmedel varje dag för att gå runt ekonomiskt? med hus, bmw och annan lyxkonsumtion såsom kläder, frisörbesök, resor, behandlingar osv, dessutom?
Kan någon förklara för mig hehe
Citera
2026-05-24, 17:48
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken95
Jag är lite nyfiken på hur hon får det att gå runt ekonomiskt. Jag har väldigt dåligt koll så någon som vet får gärna förklara men det är ju mest adlinks och knappt några ”ordentliga” samarbeten? Räcker det att länka ett tvättmedel varje dag för att gå runt ekonomiskt? med hus, bmw och annan lyxkonsumtion såsom kläder, frisörbesök, resor, behandlingar osv, dessutom?

Tror vi är flera som undrar samma. Hon lät bygga sitt hus, boendet lär kosta en del med el och vatten exempelvis, bilen leasar hon, hon äter ute emellanåt, köper kläder och går till frisören och utför behandlingar som du också säger, reser någon gång om året och en massa annat. Adlinks vet jag inte riktigt hur det fungerar, får säkert betalt per länk. Men mer betalt om folk klickar och faktiskt köper något. Vilket jag egentligen tvivlar på att folk gör. De produkter hon länkar och gör reklam för är ju inga stora märken/företag. Inga välkända. B-samarbeten skulle jag påstå. Vilket också gör att man undrar hur mycket pengar det egentligen kan generera.

Har ju tittat på hur det går för hennes företag. 2025, och 2024, såg det ut som så här (citat från mitt egna inlägg):

"Nettoomsättning:
1 188 115
(2024 var det 1 282 227)

Summa kortfristiga fordringar:
48 932
(2024 var det 174 545)

Summa tillgångar:
439 003
(2024 var det 527 474)

Summa långfristiga skulder:
32 040
(2024 var det 3040)

Summa kortfristiga skulder:
76 052
(2024 var det 127 616)

Utdelning till aktieägare:
220 000
(2024 var det också 220 000)

Årets resultat: 154 093
(2024 var det 205 994)"

Tittar man på resultat och utdelning (som det för övrigt är skatt på privat) är det ju inga jättemassa pengar. Hon tjänar absolut inte mer än en vanlig medelsvensson om man slår ut det per månad.
Citera
2026-05-24, 18:04
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken95

I den bästa av världar kanske hon har investerat i något med superavkastning för jag har undrat samma sak. För även om hon hade ett "vanligt" jobb med en inkomst på mellan 35-45.000 kronor/månad så är ju livsstilen helt klart väldigt extravagant med tanke på att hon ändå har fyra barn.

Huset och bilen lär inte vara billiga poster i räkningshögarna. All osund shopping som hon ägnar sig åt (och har uttryckt ångest över i flera tidigare inlägg) All mat och fika ute drar också snabbt ihop summor som är ganska betydande belopp. Särskilt när hela familjen är med.

En hund begraven kanske? Om Bloggbevakning hade haft onda ögat till Gabban så hade vi vetat allt om det hade funnits ekonomiska oegentligheter vid det här laget.

En vacker dag kanske vi får veta 😁 Det vore kul att se Lyxfällan influencer-style!
Citera
2026-05-24, 23:21
Medlem
G betalar inte för frisör och behandlingar det är därför hon så ofta byter ställe.

En tidigare frisör till G la ut det på Instagram att G slutade gå till dem när de inte ville fixa hennes hår gratis..

Ofta har hon ju samarbeten med relativt nyöppnade ställen i Umeå..

Citat:
Tror vi är flera som undrar samma. Hon lät bygga sitt hus, boendet lär kosta en del med el och vatten exempelvis, bilen leasar hon, hon äter ute emellanåt, köper kläder och går till frisören och utför behandlingar som du också säger, reser någon gång om året och en massa annat. Adlinks vet jag inte riktigt hur det fungerar, får säkert betalt per länk. Men mer betalt om folk klickar och faktiskt köper något. Vilket jag egentligen tvivlar på att folk gör. De produkter hon länkar och gör reklam för är ju inga stora märken/företag. Inga välkända. B-samarbeten skulle jag påstå. Vilket också gör att man undrar hur mycket pengar det egentligen kan generera.

Har ju tittat på hur det går för hennes företag. 2025, och 2024, såg det ut som så här (citat från mitt egna inlägg):

"Nettoomsättning:
1 188 115
(2024 var det 1 282 227)

Summa kortfristiga fordringar:
48 932
(2024 var det 174 545)

Summa tillgångar:
439 003
(2024 var det 527 474)

Summa långfristiga skulder:
32 040
(2024 var det 3040)

Summa kortfristiga skulder:
76 052
(2024 var det 127 616)

Utdelning till aktieägare:
220 000
(2024 var det också 220 000)

Årets resultat: 154 093
(2024 var det 205 994)"

Tittar man på resultat och utdelning (som det för övrigt är skatt på privat) är det ju inga jättemassa pengar. Hon tjänar absolut inte mer än en vanlig medelsvensson om man slår ut det per månad.
Citera
2026-05-25, 05:57
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGO007
G betalar inte för frisör och behandlingar det är därför hon så ofta byter ställe.

En tidigare frisör till G la ut det på Instagram att G slutade gå till dem när de inte ville fixa hennes hår gratis..

Jaha, ok. Har inte ens tänkt på att hon gått till olika ställen. Vad ska hon ta sig till när hon får slut på salonger att gå till? 😆
Citera
2026-05-25, 07:41
Medlem
Gaspari-s avatar
Citat:

Vilken frisör?
Citera
2026-05-25, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Vilken frisör?

Forma. Tydligen var hon riktigt otrevlig när de inte ville sponsra henne med hårfix varannanvecka gratis..

Citat:
Jaha, ok. Har inte ens tänkt på att hon gått till olika ställen. Vad ska hon ta sig till när hon får slut på salonger att gå till? 😆

Umeå är inte så stort att ryktet inte sprider sig..
Finns många frisörer/behandlare som uttryckt besvikelse över att hon inte lockat kunder i den utsträckning som utlovats samt att hon varit otrevlig på olika vis rörande tidsbokning osv.
Det sjuka kravet att hon ska passa tider som sätts av frisören har exemplifierat orsakat utbrott från G.
Jag förstår frisören som vill boka en G på en oattraktiv tid för att inte förlora mer men det hade G ingen förståelse för.
Citera
2026-05-25, 10:08
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Forma. Tydligen var hon riktigt otrevlig när de inte ville sponsra henne med hårfix varannanvecka gratis..

Umeå är inte så stort att ryktet inte sprider sig..
Finns många frisörer/behandlare som uttryckt besvikelse över att hon inte lockat kunder i den utsträckning som utlovats samt att hon varit otrevlig på olika vis rörande tidsbokning osv.
Det sjuka kravet att hon ska passa tider som sätts av frisören har exemplifierat orsakat utbrott från G.
Jag förstår frisören som vill boka en G på en oattraktiv tid för att inte förlora mer men det hade G ingen förståelse för.

Det är sånt där som är så intressant med flunstjejer likt G:
Att i en liten stad som Umeå bete sig som en självutnämnd prinsessa och tro att alla finns till för just henne.

Vet att varje gång hon varit hos någon frissa eller dylikt så är det ju alltid "bääästa" typ.

Hon tycks inte förstå att dåligt rykte är något som går snabbt att få, men är svårt att få bort. Men eftersom hon inte är så bra på att förstå andra så är det inte förvånande alls om hon skaffat dåligt rykte bland stadens frisörer. Kan riktigt se framför mig hur ilsken hon blir om någon frisör vågar säga nej till HENNE liksom😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in