2026-05-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Det är sånt där som är så intressant med flunstjejer likt G:
Att i en liten stad som Umeå bete sig som en självutnämnd prinsessa och tro att alla finns till för just henne.

Vet att varje gång hon varit hos någon frissa eller dylikt så är det ju alltid "bääästa" typ.

Hon tycks inte förstå att dåligt rykte är något som går snabbt att få, men är svårt att få bort. Men eftersom hon inte är så bra på att förstå andra så är det inte förvånande alls om hon skaffat dåligt rykte bland stadens frisörer. Kan riktigt se framför mig hur ilsken hon blir om någon frisör vågar säga nej till HENNE liksom😂

Exakt så! G vare sig förstår eller uppskattar att sina privilegier!

Men jag gissar att det blir svårare och svårare för henne så ryktet som sagt går.
Dessutom vill väl få frisörer jobba gratis på ”prime time” dvs de tider som många vill boka.

Tyvärr verkar stora barnen börja ta efter Gs beteende vilket ju inte är särskilt bra för dem. Jag har svårt att se någon fördel med det beteende liksom
Citera
2026-05-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGO007

Men jag gissar att det blir svårare och svårare för henne så ryktet som sagt går.
Dessutom vill väl få frisörer jobba gratis på ”prime time” dvs de tider som många vill boka.

Tyvärr verkar stora barnen börja ta efter Gs beteende vilket ju inte är särskilt bra för dem. Jag har svårt att se någon fördel med det beteende liksom

På vilket sätt tar de stora barnen efter? Blir nyfiken ..
Citera
2026-05-25, 11:34
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:

Jag som alltid tjatar om barnen i det här med G och hennes värld blev ju oerhört nyfiken nu. Det här är något jag nästan tyvärr gått och väntat på. Att G påverkar barnen är ju klart. Men man blir ju nyfiken på hur barnen beter sig och på vilket sätt de gör som sin mamma? Det kan verkligen inte vara en fördel för barnen i skolan och bland vänner och knappast bland vuxna heller. Synd att säga då de bara är barn. Men de börjar bli stora nu och ja, det är föräldrarnas ansvar att se till att barnen får en bra uppfostran och kan bete sig. Men G verkar så stolt över barnen... Hon förstår nog inte detta...
Citera
2026-05-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamia
På vilket sätt tar de stora barnen efter? Blir nyfiken ..

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Jag som alltid tjatar om barnen i det här med G och hennes värld blev ju oerhört nyfiken nu. Det här är något jag nästan tyvärr gått och väntat på. Att G påverkar barnen är ju klart. Men man blir ju nyfiken på hur barnen beter sig och på vilket sätt de gör som sin mamma? Det kan verkligen inte vara en fördel för barnen i skolan och bland vänner och knappast bland vuxna heller. Synd att säga då de bara är barn. Men de börjar bli stora nu och ja, det är föräldrarnas ansvar att se till att barnen får en bra uppfostran och kan bete sig. Men G verkar så stolt över barnen... Hon förstår nog inte detta...

Barnen påverkas ju på det sätt som barn alltid påverkas av sina föräldrar.
Utan att hänga ut barnen för mycket vore det väl konstigt om de inte påverkades av G som förälder?

De växer upp med en förälder som delar allt om dem på nätet, inget är för privat inte ens dotterns hjärtoperation eller exmakens barn som föddes stilla.

G far runt och visar brösten och har förspel på förskolan och beter sig märkligt i normal disciplin sammanhang runt barn (förskola, skola och kalas osv).

Men i korthet har väl barnen tagit efter moderns beteende och skapar mycket konflikter och ägnar sig åt maktspel..

Jag tror inte riktigt G fattar att andra föräldrar inte vill att deras barn ska umgås med hennes stora barn både baserat på barnens beteende men minst lika mycket pga hennes beteende.
Citera
2026-05-25, 16:20
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Utan att hänga ut barnen för mycket vore det väl konstigt om de inte påverkades av G som förälder?

De växer upp med en förälder som delar allt om dem på nätet, inget är för privat inte ens dotterns hjärtoperation eller exmakens barn som föddes stilla.

G far runt och visar brösten och har förspel på förskolan och beter sig märkligt i normal disciplin sammanhang runt barn (förskola, skola och kalas osv).

Men i korthet har väl barnen tagit efter moderns beteende och skapar mycket konflikter och ägnar sig åt maktspel..

Jag tror inte riktigt G fattar att andra föräldrar inte vill att deras barn ska umgås med hennes stora barn både baserat på barnens beteende men minst lika mycket pga hennes beteende.

Jo, förvisso. Men undrar samtidigt hur F ställer sig till att barnen tar efter G och hennes beteende och vad han gör för att barnen ska utveckla egna identiteter och personligheter istället. Eller om han är helt ok med att barnen mer eller mindre blir som G och låter det vara... Barnen växer ändå upp med båda föräldrarna i två olika hem, två arv och miljö på skilda håll.

Nja, jag hade nog inte velat att mina barn skulle umgås med hennes barn. Jag skulle vara rädd för att Gs beteende påverkar hennes barn och att de i sin tur skulle påverka mina barn negativt. Jag skulle åtminstone inte låta barnen vara hemma hos dem i deras miljö. Känns inte rätt. Samtidigt vill man som förälder inte överföra såna tankar till sina barn. Undrar vad andra föräldrar säger till sina barn om G och barnen. Om de säger precis som de tänker eller om de hittar på ursäkter. Är inte ens säker på att barn själva vill umgås med Gs barn. Barn i deras ålder är inte direkt fria från fördomar och åsikter de heller. G verkar vilja få det att låta som att hennes barn är populära och har många kompisar. Själv är jag tveksam till om det stämmer. G är ingen vanlig mamma och barnen anses nog inte som vanliga de heller. Trist att tänka så och trist för barnen också, men tror tyvärr det är så eller något liknande.
Citera
2026-05-25, 16:36
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Jo, förvisso. Men undrar samtidigt hur F ställer sig till att barnen tar efter G och hennes beteende och vad han gör för att barnen ska utveckla egna identiteter och personligheter istället. Eller om han är helt ok med att barnen mer eller mindre blir som G och låter det vara... Barnen växer ändå upp med båda föräldrarna i två olika hem, två arv och miljö på skilda håll.

Nja, jag hade nog inte velat att mina barn skulle umgås med hennes barn. Jag skulle vara rädd för att Gs beteende påverkar hennes barn och att de i sin tur skulle påverka mina barn negativt. Jag skulle åtminstone inte låta barnen vara hemma hos dem i deras miljö. Känns inte rätt. Samtidigt vill man som förälder inte överföra såna tankar till sina barn. Undrar vad andra föräldrar säger till sina barn om G och barnen. Om de säger precis som de tänker eller om de hittar på ursäkter. Är inte ens säker på att barn själva vill umgås med Gs barn. Barn i deras ålder är inte direkt fria från fördomar och åsikter de heller. G verkar vilja få det att låta som att hennes barn är populära och har många kompisar. Själv är jag tveksam till om det stämmer. G är ingen vanlig mamma och barnen anses nog inte som vanliga de heller. Trist att tänka så och trist för barnen också, men tror tyvärr det är så eller något liknande.

Jag väntar med spänning hur det kommer att bli när det vankas tonåringar i familjen. Om barnen har en gnutta av hennes dramatiska och eldiga humör så kan det ju bli rejäla konflikter.

Tonåringar har ju en tendens att bli jävligt jobbiga periodvis. Och med tanke på hur hon använt sig av barnen i alla år så kan jag mycket väl tänka mig att frigörelseprocessen kan bli snäppet värre än hos "okända" (o-flunsiga barn)

Herregud ändå. Undrar om hon fattar vad som kanske ligger framför henne om några år.
Hade mina föräldrar använt mig som rekvisita hela livet så hade jag förmodligen släppt lös en vrede så stor att vi aldrig hade försonats igen.

Att som tonåring inse och förstå att man blivit uthängd inför hundratusen följare istället för skyddad och omhändertagen. Vilket svek ändå!

Tänk bara alla runkgubbar som följer sina kvinnliga favoriter bland influencers rent generellt. Man kan ju tyvärr anta att många av dem även går igång på barnen.

Internet-offentligheten är ju rätt sjuk och det förvånar mig hur frikostiga människor är med sina små barn offentligt.

Katrin Z är också en sådan gränslös mamma som förmodligen kommer att få rätt mycket skit av sina barn när de inser vidden av hur hon faktiskt skadat stora delar av deras integritet.
Citera
2026-05-25, 16:40
Medlem
Forumforums avatar
Jag kan också tänka mig att hon är en sådan mamma som alltid tar sina egna barn i försvar oavsett vad som hänt.
Hennes barn är ju SÅ speciella och SÅ otroliga jämfört med alla "vanliga" barn. Så kanske inte så konstigt om barnen utvecklar samma typ av fasoner som hon har.

Odrägliga barn har inte sällan odrägliga föräldrar 😄
Citera
2026-05-25, 19:41
Medlem
Citat:

Alltså jag tror inte barnen är så populär egentligen. Ex dotterns kalas så bjuder hon ju ofta hela klassen på ex badhus då kommer många för att det är kul att bada osv. Men jag tror båda barnen har social utmaning framför sig. De är liksom sin mor entitled och ser sig själva som någon som förtjänat mer /bättre än andra.

Vad andra barn och föräldrar säger så skulle jag gissa att många föräldrar bara säger att barnen inte kan leka eller att G inte svarade osv. Dvs bara undviker lek utanför skolan. Men barnen har ju redan börjat utveckla märkliga beteenden så det löser sig själv då andra barn drar sig undan.

Min bild är att barnen mest leker med Toves och andra vänner till Gs barn.
Citera
2026-05-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Jag kan också tänka mig att hon är en sådan mamma som alltid tar sina egna barn i försvar oavsett vad som hänt.
Hennes barn är ju SÅ speciella och SÅ otroliga jämfört med alla "vanliga" barn. Så kanske inte så konstigt om barnen utvecklar samma typ av fasoner som hon har.

Odrägliga barn har inte sällan odrägliga föräldrar 😄

Äpplet faller inte långt från päronträdet..
Citera
2026-05-25, 22:11
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Äpplet faller inte långt från päronträdet..

Helt sant😂
Citera
2026-05-26, 11:34
Medlem
Citat:

Hur yttrar sig dom här maktspelen?
Citera
2026-05-26, 16:02
Medlem
TofslanoVifslans avatar
Citat:

Vet inte nu om det bara råkar sig att det var en nyhet om en 13 åring som tagit livet av sig pga mobbning eller om hon har varit här inne och läst. Men idag har hon skrivit om hur viktigt det är att föräldrar föregår med gott exempel för sina barn 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in