2026-05-23, 08:38
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Om jag säter upp en dekal/skylt med symbolen för hjärtstatare fast jag inte har någon är detta brottslgt på något vis?

Har hört historier om en firma som satte upp skylt plus en attrapp, då kunden krävde att de skulle ha en hjärtstartare inför ett fabriksprov. Kille från mellanöstern som driver firman, finns många värre historier men denna passade in i denna tråd=)
Citera
2026-05-23, 08:44
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Varför vara nyfiken på det juridiska om det inte finns en baktanke?
Citera
2026-05-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Snarare mord alternativt vållande till annans död eller framkallande av fara för annan.

Mord? Skulle personen överlevt om det inte funnits någon skylt (fortfarande ingen hjärtstartare).
Nej, det där får du svårt att vinna med. Det blir ju bara spekulationer hur det hade gått i fallet att skylten inte funnits.

Kan tänka mig att om man driver det ett steg längre, att man placerar ut en fejk hjärtstartare som beter sig som en riktig bara att den inte ger några chocker så att de som ska rädda slösar tid med den så kan det bli en annan sak. Men finns nog inga rättsfall på detta så svårt att säga utfallet.
Citera
2026-05-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Vad händer om skylten sitter uppe, det ska finnas en hjärtstartare, men den "förbrukades" dagen innan?
Med andra ord, den saknas...

edit: då menar jag givetvis att den användes korrekt, vid ett hjärtstopp.

Stölder är tyvärr vanligt, förhoppningsvis upptäcks dem före startaren ska användas...
Citera
2026-05-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stölder är tyvärr vanligt, förhoppningsvis upptäcks dem före startaren ska användas...

Så, om TS sätter upp en skylt, ger fan i att sätta upp startaren...
Sen när nån behöver den, så dör denne för att startaren inte finns.
Då kan ju TS hävda att den blev stulen om nån vill åtala.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in