Citat:
Ursprungligen postat av
flyzz
Om jag säter upp en dekal/skylt med symbolen för hjärtstatare fast jag inte har någon är detta brottslgt på något vis?
Känner du till ordspråket "den som gräver en grop åt andra"? Efter att du satt upp den skylten så drabbas du själv av hjärtstopp, och den enda person som har möjlighet att hjälpa dig hittar inte maskinen på grund av felaktig skyltning. I bästa fall blir det Lex-Maria anmälan och du blir ännu en siffra i statistiken över misslyckad vård.
Juridiskt sett kanske det inte finns nån lag, för än så länge så lever vi i ett förtroende samhälle där ingen ännu har gjort något så idiotiskt. Men om folk av nån anledning börjar göra så, då lär det skrivas en lag för att få stopp på eländet.