2026-05-23, 09:17
  #85
Medlem
Kleiners avatar
Han får skylla sig själv. Han utnyttja henne också när han gladligen vill visa henne framför hela världen.
Han använder henne p.g.a. hennes skönhet.

Han står i skuld långt innan hon ens ge sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

Här är ett exempel på en man som trillade i den där fällan och blev utnyttjad av en kvinna som använde sin skönhet och sex som ett manipulationsverktyg:
https://www.youtube.com/watch?v=y9ujBYicu1U


Citera
2026-05-23, 09:28
  #86
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Han får skylla sig själv. Han utnyttja henne också när han gladligen vill visa henne framför hela världen.
Han använder henne p.g.a. hennes skönhet.

Han står i skuld långt innan hon ens ge sex.

Jo, men det var framförallt han som blev utnyttjad. Hon tjänade kopiösa mängder på förhållandet med honom. Visst, han kanske ville visa henne framför hela världen men det är ju något helt annat än det hon har gjort. Hon har ju förnedrat honom också offentligt.

Hon har absolut manipulerat honom.
Citera
2026-05-23, 09:40
  #87
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Men, håll till godo; https://www.expressen.se/livsstil/halsa/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/

Nu var ju det någon sorts undersökning på en dejting-sajt. Kanske ger den ett rättvisande resultat, eller kanske inte. Att man överhuvudtaget är på en dejting-sajt - om man har ett annat förhållande - visar på något sorts beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Testar du att googla så upptäcker du att det här är vedertagen fakta. Nuförtiden blir ju det som att behöva ”bevisa” om vatten är vått.

Ja, det går ju att googla, och där man kan också se en mängd olika resultat. Men här är en undersökning från Sverige:

https://www.doktorn.com/artikel/unders%C3%B6kning-d%C3%A4rf%C3%B6r-v%C3%A4ljer-svenskarna-att-vara-otrogna/

"Fem procent av männen i Sverige har nämligen varit otrogen det senaste året. Motsvarande siffra bland kvinnor är två procent."

Det vill säga ungefär dubbelt så vanligt bland män som kvinnor.

Här är en från USA:

https://ifstudies.org/blog/who-cheats-more-the-demographics-of-cheating-in-america

"In general, men are more likely than women to cheat: 20% of men and 13% of women reported that they’ve had sex with someone other than their spouse while married, according to data from the recent General Social Survey(GSS)."

Även där betydligt vanligare, nästan dubbelt, på män som kvinnor.

Så din tes att sexuell otrohet är vanligare bland kvinnor är till synes inte så självklar som att "vatten är vått" som du kände.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Men, fattar jag dig rätt om du anser att män och kvinnor är så pass olika att de bör behandlas olika och de bör behandla andra olika?

Ja, självklart.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Och jag förstår dig rätt att du anser att otrohet är inte förkastligt?

Bokstavligen så skrev jag i det inlägget du svarar på:

Citat:
Sedan anser jag i sig att otrohet är fullkomligt förkastligt oavsett vem som gör det,

Behöver jag uttrycka det mer tydligt så kan jag gärna göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Om din partner, om du valt att ha en, skulle vara otrogen mot dig är det inget som påverkar dig negativt. Att de valt att ha sex med någon annan utan din vetskap är något du accepterar utan förbehåll?

Alltså, snälla.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Men, för att återknyta till ämnet så skapar din syn på de olika könsrollerna och synen på hur sexualiteten bör bedömas utifrån kön, även något som försvarar eller förkastar Ts teori om att om kvinnan tillhanda håller sex, så står mannen i skuld?

För att just återgå till själva trådämnet så är min uppfattning absolut nej, en man står inte i någon sorts skuld till en kvinna efter sex. Däremot, på grund av "könsroller" så kan ju olika beteende efter sex uppfattas oerhört olika för män och kvinnor.

Om en man och kvinna ses och har sex första gången och kvinnan efteråt bara reser sig och sticker kommer en man typiskt känna att det var lite konstigt, men han fick ju ändå ha sex. En kvinna som blir lämnad på det sättet av en man kommer däremot typiskt känna sig dålig och "billig".

Men, oavsett, det finns ingen som är skyldig någon något, däremot finns det ju hyfs och trevligt sätt som man kan förvänta sig.
Citera
2026-05-23, 09:49
  #88
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Nu var ju det någon sorts undersökning på en dejting-sajt. Kanske ger den ett rättvisande resultat, eller kanske inte. Att man överhuvudtaget är på en dejting-sajt - om man har ett annat förhållande - visar på något sorts beteende.



Ja, det går ju att googla, och där man kan också se en mängd olika resultat. Men här är en undersökning från Sverige:

https://www.doktorn.com/artikel/unders%C3%B6kning-d%C3%A4rf%C3%B6r-v%C3%A4ljer-svenskarna-att-vara-otrogna/

"Fem procent av männen i Sverige har nämligen varit otrogen det senaste året. Motsvarande siffra bland kvinnor är två procent."

Det vill säga ungefär dubbelt så vanligt bland män som kvinnor.

Här är en från USA:

https://ifstudies.org/blog/who-cheats-more-the-demographics-of-cheating-in-america

"In general, men are more likely than women to cheat: 20% of men and 13% of women reported that they’ve had sex with someone other than their spouse while married, according to data from the recent General Social Survey(GSS)."

Även där betydligt vanligare, nästan dubbelt, på män som kvinnor.

Så din tes att sexuell otrohet är vanligare bland kvinnor är till synes inte så självklar som att "vatten är vått" som du kände.



Ja, självklart.



Bokstavligen så skrev jag i det inlägget du svarar på:



Behöver jag uttrycka det mer tydligt så kan jag gärna göra det.



Alltså, snälla.



För att just återgå till själva trådämnet så är min uppfattning absolut nej, en man står inte i någon sorts skuld till en kvinna efter sex. Däremot, på grund av "könsroller" så kan ju olika beteende efter sex uppfattas oerhört olika för män och kvinnor.

Om en man och kvinna ses och har sex första gången och kvinnan efteråt bara reser sig och sticker kommer en man typiskt känna att det var lite konstigt, men han fick ju ändå ha sex. En kvinna som blir lämnad på det sättet av en man kommer däremot typiskt känna sig dålig och "billig".

Men, oavsett, det finns ingen som är skyldig någon något, däremot finns det ju hyfs och trevligt sätt som man kan förvänta sig.

Kanske bara är jag, men de gånger en kvinna rest sig upp och gått efter sex har inte jag känt att det varit konstigt, lägger ingen värdering i det och bygger inte upp förväntningar på en enskild handling. Med det sagt har jag aldrig varit otydlig med mina intentioner eller vad jag erbjuder, men jag har fortfarande blivit anklagad för att inte ha haft för avsikt att tillmötesgå förväntningar kvinnor haft, även om jag varit tydlig med mina intentioner. Min poäng är att i regel så känner sig inte män ”billiga” efter sex vilket på något sätt påvisar asymmetrin som Ts påvisar.
Citera
2026-05-23, 09:56
  #89
Medlem
Kleiners avatar
Som man reder ligger man.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jo, men det var framförallt han som blev utnyttjad. Hon tjänade kopiösa mängder på förhållandet med honom. Visst, han kanske ville visa henne framför hela världen men det är ju något helt annat än det hon har gjort. Hon har ju förnedrat honom också offentligt.

Hon har absolut manipulerat honom.
Citera
2026-05-23, 10:10
  #90
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Kanske bara är jag, men de gånger en kvinna rest sig upp och gått efter sex har inte jag känt att det varit konstigt, lägger ingen värdering i det och bygger inte upp förväntningar på en enskild handling.

Jag har nog inte varit med om det själv. Men som sagt, man kan reagera olika på ett personligt plan, min tanke är att det på större befolkningsnivå kommer upplevas som olika mellan män och kvinnor, inklusive vilka eventuellt icke-uttalade förväntningar man har på vad som bör ske efter sex.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Med det sagt har jag aldrig varit otydlig med mina intentioner eller vad jag erbjuder, men jag har fortfarande blivit anklagad för att inte ha haft för avsikt att tillmötesgå förväntningar kvinnor haft, även om jag varit tydlig med mina intentioner.

Jo, det kan ju lätt ändå bli så att de olika inblandade har olika tankar på vad man hoppas ska ske efter. Men när saker fortfarande är helt informella och outtalade så anser jag att ingen "skuld" finns.
Citera
2026-05-25, 16:45
  #91
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Ja om en tjej ligger med en kille, är han skyldig henne något efteråt då?

Eller är de kvitt, båda har gett och fått lika mycket, dvs sex? Mannen har inga skyldigheter mot henne efteråt, precis som hon inte har någon mot honom?

Eller har hon en uppfattning att killen hon ger sex är skyldig honom något, och isåfall vad? Och är kvinnor verkligen tydliga med att hon förväntar sig något särskilt i utbyte mot att han får ha sex med henne?

Vad är era erfarenheter?
Nej?

Man "ger" inte sex. Man har sex. Är det bara killen som njuter av sexet då, eller? Är det inte skönt för tjejen? Får inte hon orgasm och njuter?
Citera
2026-05-25, 17:48
  #92
Medlem
Incendios avatar
Sex har man väl ändå tillsammans? Såtillvida det inte handlar om ren prostitution.
Man undrar hur samhället kan fungera när frågor som dessa ställs....
Citera
2026-05-26, 19:45
  #93
Medlem
Nej, jag tycker inte det.

Visserligen betalade jag ett hyrsläp (för 300 kr) o hon sa att jag kunde få ett par avsugningar o nått knull för det. Men egentligen tycker jag inte det borde spela någon roll. Sex har man ändå, oavsett vem som betalar hyrsläpet!
Citera
2026-05-27, 00:35
  #94
Medlem
dirtysouths avatar
Isåfall hade jag varit fattig vid det här laget

Fick det här messet för ett par timmar sen; Aldrig har vi älskat som igår, jag älskade det

Om man som man inte vet hur man ska ge kvinnan njutning utan enbart fokuserar på sin egen och använder henne som ett redskap så kan det ju vara annolunda, då har man ju lånat hennes kropp och kanske kan vara skyldig något för det, själv ser jag bokstavligen till att alltid ge henne ett knull som hon aldrig kommer att glömma för då vet jag att hon aldrig glömmer mig och kommer tänka på mig tills vi ses igen

Läser precis annat mess från annan tjejen från iförrgår;
Jag vet inte om jag sagt det till dig någon gång men du är en delikatess, önskar dig en fin dag - och så en pussmunn... Gav henne 12 orgasmer medans jag fick nöja mig med 1... tänkte faktiskt under tiden som vi höll på att denna gången ska jag räkna dem för att göra en recension på fb nästa gång jag loggar in haha, hon köpte även en tröja till mig NB, den var så klart för liten så jag ska gå och byta den imorgon, gillar när de tar med sig något, vissa kommer med mat eller något hembakat det tycker jag är mysigt

Vad jag ville få sagt att är hon stenkåt och blir rejält knullad till orgasmer så det står härliga till och du behöver tvätta allt i sängen efteråt så självklart är du inte skyldig något medan om hon ställer upp på sex så är det ju en annan sak - själv hade jag avböjt någon som inte är så våt och sugen så hon inte vet var hon ska ta vägen innan du börjar penetrera henne
Citera
2026-05-27, 09:16
  #95
Medlem
halaltarzans avatar

Så den här bruden fick alltså 12, och hon förra veckan 10? Nej, har man de färdigheterna som du har i bingen så ska du ju naturligtvis inte känna att du är skyldig något, snarare tvärt om.

Men nu är ju inte alla snubbar lika händiga som du, och de ska väl vara glada om de får bruden att komma bara en gång, om hon nu inte hjälper till själv då förstås.

Och jag tror ändå att många snubbar är tämligen nöjda med ett upplägg där de står för fiolerna, bara de får murra. Men naturligtvis inom rimliga gränser.
Citera
2026-05-27, 09:20
  #96
Medlem
Bara om han är dålig i sängen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in