2026-05-20, 19:13
Medlem
Ta bort.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-20 kl. 19:32.
Citera
2026-05-20, 19:32
Medlem
Ta bort.
Citera
2026-05-20, 19:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Vad tycker ni?

A:
Korrupta miljardärer som profiterar på oss alla och betalar minimalt med skatt. Det går ut på att maximera vinst så att alla i arbetarklassen tvingas till att vara underbetalda löneslavar hela livet.

B:
Invandrarna som tar över landet och definierar folkutbytet. De somaliskt pratande bidragsparasiter som vägrar lära sig vårt språk. Araberna som skjuter etniska svenskar av misstag pga sina gängkonflikter.

Vilka är största långsiktiga hotet för Sveriges utveckling? Är det A kommer jag rösta på Vänsterpartiet. Är det B kommer jag rösta AFS.

Motivera!
Ge gärna exempel på svenska, korrupta miljardärer, med hänvisning till seriösa källor.

Finns det ens några korrupta svenska korrupta miljardärer?

Så frågeställningen i trådstarten blir litet konstig.
Citera
2026-05-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ge gärna exempel på svenska, korrupta miljardärer, med hänvisning till seriösa källor.

Finns det ens några korrupta svenska korrupta miljardärer?

Så frågeställningen i trådstarten blir litet konstig.

Wallenberg. boom enkelt!
Citera
2026-05-20, 22:39
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Wallenberg. boom enkelt!
Ingen i släkten Wallenberg är miljardär.

Försök igen.
Citera
2026-05-21, 11:30
Medlem
Miljardärerna som vill ha in fler invandrare. Det anser jag vara det största hotet mot Sverige och svenskarna.
Citera
2026-05-22, 18:07
Medlem
Sen 90 talet har eliten tagit över politiken
Det är dessa som kallas "miljardärer"
De sumpade bort folket och in med billig arbetskraft
Avregleringar och marknad
Nu går Wallenberg ut och ber företagsledare att engagera sig i Sverige!!
De gick för långt
Too late
Vi vill ha andra ledare
Citera
2026-05-22, 19:02
Medlem
Syrons avatar
Personligen har jag påverkats mer negativt av rika än jag blivit påverkad av invandrare, någonsin.
Citera
2026-05-22, 19:03
Medlem
Citat:
Vad tycker ni?

A:
Korrupta miljardärer som profiterar på oss alla och betalar minimalt med skatt. Det går ut på att maximera vinst så att alla i arbetarklassen tvingas till att vara underbetalda löneslavar hela livet.

B:
Invandrarna som tar över landet och definierar folkutbytet. De somaliskt pratande bidragsparasiter som vägrar lära sig vårt språk. Araberna som skjuter etniska svenskar av misstag pga sina gängkonflikter.

Vilka är största långsiktiga hotet för Sveriges utveckling? Är det A kommer jag rösta på Vänsterpartiet. Är det B kommer jag rösta AFS.

Motivera!

C:
Extremistjävlarna/rysstrollen
Citera
2026-05-23, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ingen i släkten Wallenberg är miljardär.

Försök igen.

Fel. Enligt en artikel i SVD förra året så har de tre nuvarande ledarna i Wallenberg-familjens femte generation aktieportföljer värda mellan 600 och 1 000 miljoner vardera. Dessutom så besitter man omfattande tillgångar i form av en mängd fastigheter och yachter samt kapital på bankkonton (dvs inte bundet till börsen) osv. Även individuellt så är man utan tvekan goda för miljarder. När Peter Wallenberg avled för ett antal år sedan så uppskattades hans individuella förmögenhet till 988 miljoner sek, tillgångar som tillföll hans 16 arvingar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/miljardarv-efter-peter-wallenberg
Citera
2026-05-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Personligen har jag påverkats mer negativt av rika än jag blivit påverkad av invandrare, någonsin.
Hur har du blivit påverkad negativt av rika?
Citera
2026-05-23, 03:19
Medlem
Pungsvings avatar
Så bekvämt att skylla Sveriges förfall på miljardärer när det är väljarnas röstande på S och övriga vänsterpartier som förstört Sverige. Det har gått utför i 70 år.

https://www.youtube.com/watch?v=dYH6jS4x8AQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in