Citat:
Ursprungligen postat av
VemSkaManTroPa
Kanske finns klausuler i avtalet som de kan använda om Joakims beteende riskerar att skada TV4:s varumärke eller skapa negativ publicitet.
Om TV4 väljer att sända detta nu får de nog räkna med att det blir mycket skriverier, och troligen inte positiva sådana.
Tror tyvärr inte att det blir allt för mycket skriverier, Joakim Lundells systematiska trakasserier mot journalister som givit honom negativ publicitet verkar ha varit effektivt för att många ska cucka ur. Inte minst drevet mot Bo-Göran Bodin, där Jocke redan innan dokumentären sänts uppmanade sina 1,2 miljoner följare att anmäla dokumentären till granskningsnämnden.
Ni kanske minns det, när granskningsnämnden var viktig? Det är den ju inte längre sedan dokumentären Hatet friades på alla punkter.
Detta drar tankarna vidare till när han uppmanade samma följarskara att kontakta socialtjänsten i Kalrskoga, vilket många också gjorde. Han uppmanar alltså ca 10% av Sveriges befolkning att följa hans nycker och vanföreställningar. Sedan spelar han ut hela sitt register av känslor, där endast känslan av frustration är den som är på riktigt. Alla andra, allt gråt, sarkasmen, allt är spelat. Han utgör ett hot mot demokratin.
Ljuset i mörkret är dock att kommentarsfälten under de artiklar där han omnämns svämmar över av folk som ser igenom honom. Det lilla stöd han har är alltid samma grupp mammor, som gissningsvis inte fått tillräckligt med bekräftelse ang. sitt eget föräldraskap. Vilket har fått dem att mentalt adoptera 8-åringen som var en 40-åring. De har köpt Jockobois maniska lögner om sin mamma, och tänker att "jag är åtminstone en bättre morsa än det där, jag skulle aldrig tvinga mina barn att sticka sig i armarna!"
Men alla andra har tröttnat. Såg att Cissi Wallin trycker ut poster om stämningen, där Joakim Lundell försöker tysta kritiker med Tingsrättens välsignelse. Naturligtvis tycker läsarna att även det är ett absurt tilltag från den blonderade mytomanen, som just nu tycks förlora mark timme för timme.
Fool me once fool me twice!