2026-05-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Är det den om när de brände upp huset?
Jag tror det är den när en grupp killar misshandlade Jockes exflickväns nya flirt. Killen fick fysiska men för livet.

Huset brände han upp tillsammans med några killar något år dessförinnan. Han har på senare år erkänt att han var den drivande.

Vilket klientel tv4 plockat upp ändå.

#tv4hjärtatorskiboi
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-22 kl. 12:34.
Citera
2026-05-22, 12:26
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Tror tyvärr inte att det blir allt för mycket skriverier, Joakim Lundells systematiska trakasserier mot journalister som givit honom negativ publicitet verkar ha varit effektivt för att många ska cucka ur. Inte minst drevet mot Bo-Göran Bodin, där Jocke redan innan dokumentären sänts uppmanade sina 1,2 miljoner följare att anmäla dokumentären till granskningsnämnden.

Ni kanske minns det, när granskningsnämnden var viktig? Det är den ju inte längre sedan dokumentären Hatet friades på alla punkter.

Detta drar tankarna vidare till när han uppmanade samma följarskara att kontakta socialtjänsten i Kalrskoga, vilket många också gjorde. Han uppmanar alltså ca 10% av Sveriges befolkning att följa hans nycker och vanföreställningar. Sedan spelar han ut hela sitt register av känslor, där endast känslan av frustration är den som är på riktigt. Alla andra, allt gråt, sarkasmen, allt är spelat. Han utgör ett hot mot demokratin.

Ljuset i mörkret är dock att kommentarsfälten under de artiklar där han omnämns svämmar över av folk som ser igenom honom. Det lilla stöd han har är alltid samma grupp mammor, som gissningsvis inte fått tillräckligt med bekräftelse ang. sitt eget föräldraskap. Vilket har fått dem att mentalt adoptera 8-åringen som var en 40-åring. De har köpt Jockobois maniska lögner om sin mamma, och tänker att "jag är åtminstone en bättre morsa än det där, jag skulle aldrig tvinga mina barn att sticka sig i armarna!"

Men alla andra har tröttnat. Såg att Cissi Wallin trycker ut poster om stämningen, där Joakim Lundell försöker tysta kritiker med Tingsrättens välsignelse. Naturligtvis tycker läsarna att även det är ett absurt tilltag från den blonderade mytomanen, som just nu tycks förlora mark timme för timme.

Fool me once fool me twice!

Ett solklart exempel på Jockes maniska förföljelse är när hans ledarhund Anjo, fettot i Norrköping, öppet talar om att dom inte hittat några som helst personliga upplysningar om B-G Bodin. Dom har alltså letat efter adress, telefonnummer och troligen också familjemedlemmar. Det om något är ett bevis på hot mot demokratin. En frävande journalist av B-G Bodins kaliber måste leva skyddat, inte för att Jockes hundar inte skall kunna sniffa upp honom, utan för att långt farligare människor från t.ex Mellanöstern inte skall hitta honom. Det är svinigt att leta efter människor på det här sättet, bara för att man bland annat har åsikter som Jocke inte kan leva med.
I dag är det Fredag och jag skall på bolaget och köpa bubbel. Den skall jag spara till ett lämpligt tillfälle. Jocke 😉
Senast redigerad av Ludan 2026-05-22 kl. 12:58.
Citera
2026-05-22, 13:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Publikationer som går efter pressetiska regler
Tillstånd för journalistisk publikation
Vilken tidning tror du "dokumentären" är tänkt att ges ut i då?

Publikation är inte samma sak som sändning. Du vet det va?
Citera
2026-05-22, 13:07
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
HAHA! Jag visste inte att han rökrunkade i Kungarna av Tylösand 😂
Han har nog haft den fetischen hela livet.
Säkert en Mommy issue eftersom han är så besatt av sin mamma, och hon ser ut som typen som röker eller åtminstone har rökt tidigare.

Undrar om även vuxna som röker duger?
Jag har ont om pengar nämligen…

Citera
2026-05-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Inget jag har sett, men å andra sidan ser jag bara inlägg som görs via Instagram. Det ska bli intressant att se vad som händer de närmaste veckorna. Joakim lovade ju först att "Mördarna" skulle sändas den 1 april för betalande medlemmar, och på senare tid har han sagt att det skulle sändas efter "Kurragömma".

Förra gången "Kurragömma" sändes var det fyra avsnitt innan finalen. I den här säsongen ligger avsnitt 4 ute för medlemmar. Om det blir samma antal avsnitt som förra gången, så ska väl finalen släppas på söndag (för medlemmar) och sedan borde han ju börja sända "Mördarna" veckan efter, alltså om 2 veckor.

Personligen tror jag inte att "Mördarna" kommer att sändas, och som vanligt kommer han nog ljuga ihop något.

Kanske han t.o.m. säger: "Det var ett skämt, självklart skulle jag inte göra en kopia av "The Traitor. Det fattar väl vem som helst. Jag tog bort videon där jag skämtade om att jag köpt prostituerade så nu tog jag även bort videon där jag skämtade om att jag skulle göra en kopia av "The Traitor. Självklart ska alla som betalat medlemsskap på grund av "Mördarna" få sina pengar tillbaka"
I dagsläget är sättet Jocke och Jonna hanterat det på bedrägeri.
Citera
2026-05-22, 14:12
Avstängd
Kungarna av Tylösand är den bästa produktionen Torsk-jocki varit med i.
Citera
2026-05-22, 14:34
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
I dagsläget är sättet Jocke och Jonna hanterat det på bedrägeri.
Kan man ta reda på hur många betalande medlemmar kanalen har i dagsläget?
Citera
2026-05-22, 14:48
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Omvänd psykologi för att lirka fast oss jocki-haters
Såklart. Han har panik karln.
Citera
2026-05-22, 14:56
Medlem
Citat:
Kan man ta reda på hur många betalande medlemmar kanalen har i dagsläget?
Det vet jag inte. 5000 nya efter lanseringen av Mördarna har Jockiboi sagt och under den tiden Mördarna användes i marknadsföringen av medlemskapen. Senast han gjorde det var i början av månaden. Det skulle ha lanserats i början av april, så varje medlem har betalt två månader utan att få det dom köpte. Medlemskapet kostar 109kr månatligen.

För att nå upp till grovt bedrägeri behöver summan vara högre än 280 000. Jockiboi har dragit in drygt en miljon i Mördarna-bedrägeriet.

Ibland är bäst att hålla käften och inte skryta om sådant som kan få en fängslad.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men om du jämför med dina idoler så har dom inte ens så många medlemmar fast dom ser gratis.
Jag tänker också att dom fick 5000 följare till första avsnittet.
Vilket koncept har han snott tycker du? hur många medlemmar ska dom ha för att du känner att ja men dom har ju faktiskt många betalda medlemmar.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-22 kl. 15:02.
Citera
2026-05-22, 15:00
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men om du jämför med dina idoler så har dom inte ens så många medlemmar fast dom ser gratis.
Jag tänker också att dom fick 5000 följare till första avsnittet.
Vilket koncept har han snott tycker du? hur många medlemmar ska dom ha för att du känner att ja men dom har ju faktiskt många betalda medlemmar.

Välkommen tillbaka Mutemute (och 111-111 såg jag också)
Procentuellt har dom fler tittare eftersom det ofta är fler som tittar än som följer. Sen kan man vara trygga med att dom inte har några köpta följare
Citera
2026-05-22, 15:01
Medlem
Ludans avatar
Hur gick det med polisanmälan idag? Polisen i Norrköping måste vara duktigt trött på Jocke
Citera
2026-05-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Tror tyvärr inte att det blir allt för mycket skriverier, Joakim Lundells systematiska trakasserier mot journalister som givit honom negativ publicitet verkar ha varit effektivt för att många ska cucka ur. Inte minst drevet mot Bo-Göran Bodin, där Jocke redan innan dokumentären sänts uppmanade sina 1,2 miljoner följare att anmäla dokumentären till granskningsnämnden.

Ni kanske minns det, när granskningsnämnden var viktig? Det är den ju inte längre sedan dokumentären Hatet friades på alla punkter.

Detta drar tankarna vidare till när han uppmanade samma följarskara att kontakta socialtjänsten i Kalrskoga, vilket många också gjorde. Han uppmanar alltså ca 10% av Sveriges befolkning att följa hans nycker och vanföreställningar. Sedan spelar han ut hela sitt register av känslor, där endast känslan av frustration är den som är på riktigt. Alla andra, allt gråt, sarkasmen, allt är spelat. Han utgör ett hot mot demokratin.

Ljuset i mörkret är dock att kommentarsfälten under de artiklar där han omnämns svämmar över av folk som ser igenom honom. Det lilla stöd han har är alltid samma grupp mammor, som gissningsvis inte fått tillräckligt med bekräftelse ang. sitt eget föräldraskap. Vilket har fått dem att mentalt adoptera 8-åringen som var en 40-åring. De har köpt Jockobois maniska lögner om sin mamma, och tänker att "jag är åtminstone en bättre morsa än det där, jag skulle aldrig tvinga mina barn att sticka sig i armarna!"

Men alla andra har tröttnat. Såg att Cissi Wallin trycker ut poster om stämningen, där Joakim Lundell försöker tysta kritiker med Tingsrättens välsignelse. Naturligtvis tycker läsarna att även det är ett absurt tilltag från den blonderade mytomanen, som just nu tycks förlora mark timme för timme.

Fool me once fool me twice!
Jag formulerade mig fel, jag menade "skriverier" från personer i diverse kommentarsfält, precis det som du nämner i det fetmarkerade stycket i din kommentar.

Tyvärr finns det alldeles för många som kallar sig "journalister" och dessa verkar inte våga skriva sanningen. De är väl rädda för eventuella hot från Joakim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in