Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ja jäklar du vad average kvinna i världens alla patriarkat är "priviligerad" då det kommer till det sexuella.
Vilken guldtillvaro! att leva med oskuldskrav, inte få lov välja själv, ständigt riskera utsättas för sexualiserat våld eller tvånget av att tvingas använda sin kropp för att skaffa det nödvändiga och skammas eller tom mördas för minsta lilla önskan om ett eget sexliv....Verkligen super privilegierat...
Du lever i en liten enklav i världen där en minoritet av världens kvinnor har en susning till chans att äga sin egen sexualitet och bestämma själv. Den absoluta majoriteten av kvinnor lever under gravt sexuellt förtryck.
Lilla gumman, det finns väl andra trådar där du kan diskutera de förtryckta kvinnorna?
Du tål verkligen inte att det finns en tråd där män kan diskutera saker som är jobbigt med att vara man. Hur jäkla missunnsam kan man vara som feminist egentligen?
Jag har läst dina inlägg ibland eftersom jag har förstått att du försöker odla en image som nåt slags "resonabel" feminist. Det märks oftast inte, är min erfarenhet.
Men om du blir sådär triggad av sådär lite så vill jag ge dig ett handhjärta, hoppas imorrn blir en mindre arg dag för dig 🫶