2026-05-21, 21:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är väl ett problem för alla om de inte får ligga då de vill det, och med den de vill det med, och gärna med lite variation i livet....knappast enkom nått manligt problem i världen.

Det blir ett manligt problem när köp av sexuella tjänster är olagligt.
Citera
2026-05-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det blir ett manligt problem när köp av sexuella tjänster är olagligt.

Och ett problem för alla som tvingas in i protsittuion när det är lagligt för torskar, hallickar och div. som gillar att utnyttja andra.
Citera
2026-05-21, 21:48
Medlem
Citat:
Och ett problem för alla som tvingas in i protsittuion när det är lagligt för torskar, hallickar och div. som gillar att utnyttja andra.

Ja för prostitution försvinner ju när det är olagligt att köpa sexuella tjänster....

Idiot.
Citera
2026-05-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja för prostitution försvinner ju när det är olagligt att köpa sexuella tjänster....

Idiot.

nej det försvinner först när människor slutar anse att deras sexualitet är så mycket viktigare än andras.
Citera
2026-05-21, 23:28
Medlem
Citat:
Det är väl ett problem för alla om de inte får ligga då de vill det, och med den de vill det med, och gärna med lite variation i livet....knappast enkom nått manligt problem i världen.

Mycket mer av ett manligt problem. Det är ett område där det finns tydliga kvinnliga privilegier.

Kvinnors problem är snarare att få en fast relation.
Citera
2026-05-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Mycket mer av ett manligt problem. Det är ett område där det finns tydliga kvinnliga privilegier.

Kvinnors problem är snarare att få en fast relation.

Ja jäklar du vad average kvinna i världens alla patriarkat är "priviligerad" då det kommer till det sexuella.

Vilken guldtillvaro! att leva med oskuldskrav, inte få lov välja själv, ständigt riskera utsättas för sexualiserat våld eller tvånget av att tvingas använda sin kropp för att skaffa det nödvändiga och skammas eller tom mördas för minsta lilla önskan om ett eget sexliv....Verkligen super privilegierat...

Du lever i en liten enklav i världen där en minoritet av världens kvinnor har en susning till chans att äga sin egen sexualitet och bestämma själv. Den absoluta majoriteten av kvinnor lever under gravt sexuellt förtryck.
Senast redigerad av Merapi 2026-05-21 kl. 23:49.
Citera
2026-05-22, 04:03
Medlem
Det värsta problemet för män är att inte få närmare kontakt med någon.

Kan vara med kvinnor ,men kan också vara kompisar.

Gifta sig kan vara bra eftersom man då har man en kontakt som är säker och som man kan jobba på. Alltså ju bättre kontakten är desto bättre för den enskilda mannen ,mindre jobbigt för att passa in i trådstarten.

Vad som händer de som inte får en djupare kontakt är att de blir mycket mer benägna att bli deprimerade. Det gäller kvinnor också ,men de har fördelen att de kan skaffa barn och få en nära kontakt med barnet.
Citera
2026-05-22, 08:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Den absoluta majoriteten av kvinnor lever under gravt sexuellt förtryck.

Källa?
Citera
2026-05-22, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Källa?

Använd skallen, en majoritet av världens befolkning finns i länder som fortsatt är gravt patriarkala.
och i patriarkat är sexuell kontroll av just kvinnor A och O.
Citera
2026-05-22, 08:28
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ja jäklar du vad average kvinna i världens alla patriarkat är "priviligerad" då det kommer till det sexuella.

Vilken guldtillvaro! att leva med oskuldskrav, inte få lov välja själv, ständigt riskera utsättas för sexualiserat våld eller tvånget av att tvingas använda sin kropp för att skaffa det nödvändiga och skammas eller tom mördas för minsta lilla önskan om ett eget sexliv....Verkligen super privilegierat...

Du lever i en liten enklav i världen där en minoritet av världens kvinnor har en susning till chans att äga sin egen sexualitet och bestämma själv. Den absoluta majoriteten av kvinnor lever under gravt sexuellt förtryck.

Lilla gumman, det finns väl andra trådar där du kan diskutera de förtryckta kvinnorna?

Du tål verkligen inte att det finns en tråd där män kan diskutera saker som är jobbigt med att vara man. Hur jäkla missunnsam kan man vara som feminist egentligen?

Jag har läst dina inlägg ibland eftersom jag har förstått att du försöker odla en image som nåt slags "resonabel" feminist. Det märks oftast inte, är min erfarenhet.
Men om du blir sådär triggad av sådär lite så vill jag ge dig ett handhjärta, hoppas imorrn blir en mindre arg dag för dig 🫶
Citera
2026-05-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Lilla gumman, det finns väl andra trådar där du kan diskutera de förtryckta kvinnorna?

Du tål verkligen inte att det finns en tråd där män kan diskutera saker som är jobbigt med att vara man. Hur jäkla missunnsam kan man vara som feminist egentligen?

Jag har läst dina inlägg ibland eftersom jag har förstått att du försöker odla en image som nåt slags "resonabel" feminist. Det märks oftast inte, är min erfarenhet.
Men om du blir sådär triggad av sådär lite så vill jag ge dig ett handhjärta, hoppas imorrn blir en mindre arg dag för dig 🫶

Detta är ett debattforum, dessutom på special forumet FEMINISM. Berätta....varför får jag inte debattera i denna tråd? är det för att det är förbud för kvinnor att debattera i trådar som startats av män eller....Lille gubben?
Citera
2026-05-22, 10:03
Medlem
Citat:

Nu talar jag om sverige. Ts är på svenska , på en sida för svenskar.

Om du inte kan hitta svenska exempel så antyder det att jag har rätt. Att kvinnor i Sverige har ett privilegium på det här området
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in