Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du ser inte sex som ett mål men jagar alltid the real deal? Det låter lite motsägelsefullt. Att aldrig runka låter inte friskt Markus. Mansrollen har många risker, det gäller att behärska sin manlighet och styra den, inte låta sig styras av den. Detta tar ofta tid och generellt är inte män rumsrena och stabila förrens efter 25( med många undantag naturligtvis).
Positivt att bli äldre som man? Få respekt från omvärlden? Är gubbslem och gubbsjuka uttryck för respekt anser du? Det bästa vore ju att vara en 21-årig transsexuell negress, där kan du prata om att få respekt.
Det är inte alls motsägelsefullt, de flesta människor har alltid något behov som går förre deras långsiktiga mål. Visst vore idealet att kontrollera den våldsamt aktiva hormonerna i kroppen, jag har självklart blivit bättre med åren med hjälp av meditation och att lära mig tänka rätt. När man har en dålig dag så blir det kanske svårare, liksom när man är trött och allmänt inte haft sex på över en månad (så är fallet just nu för mig). Jag vet att kvinnor inte har någon ide om hur det är att vara man, vi har inprogrammerat i vår system att ha sex med alla attraktiva (och mindre attraktiva) kvinnor vi ser, detta finns i vår DNA och det är inte mycket att göra åt det.
Självklart är det positivt att bli äldre som man, åtminstone till en vis ålder. När jag var 18 så tittade inga tjejer i min ålder åt mitt hål, nu när jag är 25 så är jag ganska så attraktiv åt 18-åriga tjejer. Mellan 18 och 25 är skillnaden i attraktionsvärde som dag och natt, jag har sett många män som blir snyggare mellan när de går från 25 till 35 dessutom och vidare blir riktigt snygga 40-åringar. Ta till exempel George Clooney och Patrick Dempsey som inte ens höll måttet när de var under 30, de flesta sexsymboler verkar vara män mellan 35-55 (Christian Bale, Brad Pitt, Hugh Jackman osv).
Självklart åldras inte alla män som vin, men det är ingen tvekan om att man märker att desto mer manliga attribut man får så blir man sedd som attraktivare av kvinnor i alla åldrar. Kanske jag inte längre kan jobba som eskort åt manliga homosexuella, men annars så är 25 bättre än 18 för både mig och de flesta andra heterosexuella män.
Det där med gubbslem är ett begrepp som begränsas till lilla femminist-Sverige, det finns ingen anledning att tro att jag ska bo kvar i Sverige för all framtid.