2012-04-13, 14:11
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Äsch orka vara konstant produktiv att sträva efter att bli en robot låter inte sunt alls.
Livet vore oerhört trist utan alla sexuella tankar och alla mysiga kvinnor och kvinnodelar att tänka på

Det här med att allt inte behöver vara svart/vitt är inte din specialitet va?
Citera
2012-04-13, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det här med att allt inte behöver vara svart/vitt är inte din specialitet va?

Det här med att göra sig förstådd är inte din grej va? Du å så store gråzonsfjollfeminist!
Citera
2012-04-13, 14:41
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det här med att göra sig förstådd är inte din grej va? Du å så store gråzonsfjollfeminist!

Då förtydligar jag. På dig låter det ofta som att man antingen är konstant kåt eller att man är helt asexuell. Det är ju två extremer och med andra ord rätt långt ifrån det normala.
Citera
2012-04-13, 14:45
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Då förtydligar jag. På dig låter det ofta som att man antingen är konstant kåt eller att man är helt asexuell. Det är ju två extremer och med andra ord rätt långt ifrån det normala.
Fast har du tänkt på att Burros kanske är 15 haha. Har hört att killar i den åldern onanerar konstant
Citera
2012-04-13, 14:49
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Fast har du tänkt på att Burros kanske är 15 haha. Har hört att killar i den åldern onanerar konstant

Sanningen är att inte ens femtonåringar är konstant kåta. Även om den sexuella frustrationen ofta är aningen större i den åldern.
Citera
2012-04-13, 14:52
Bannlyst
Citat:

Då ska du nog hålla dig ifrån att tolka allt för mycket, blir lite för mycket för din östrogenfyllda hjärna.
Läs Markus inlägg sen mitt så får vi se om poletten trillar ner.

Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAH
erhm
Sopa
Citera
2012-04-13, 14:56
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Då ska du nog hålla dig ifrån att tolka allt för mycket, blir lite för mycket för din östrogenfyllda hjärna.
Läs Markus inlägg sen mitt så får vi se om poletten trillar ner.

Jag läste båda inläggen. Och tyckte ändå att ditt var en smula drastiskt.

Tyckte att Markus inlägg var väldigt bra dock.

Han tog upp en hel del av de maskulinitetsproblem som genusvetenskapen ofta diskuterar.
Citera
2012-04-13, 14:59
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du ser inte sex som ett mål men jagar alltid the real deal? Det låter lite motsägelsefullt. Att aldrig runka låter inte friskt Markus. Mansrollen har många risker, det gäller att behärska sin manlighet och styra den, inte låta sig styras av den. Detta tar ofta tid och generellt är inte män rumsrena och stabila förrens efter 25( med många undantag naturligtvis).

Positivt att bli äldre som man? Få respekt från omvärlden? Är gubbslem och gubbsjuka uttryck för respekt anser du? Det bästa vore ju att vara en 21-årig transsexuell negress, där kan du prata om att få respekt.

Det är inte alls motsägelsefullt, de flesta människor har alltid något behov som går förre deras långsiktiga mål. Visst vore idealet att kontrollera den våldsamt aktiva hormonerna i kroppen, jag har självklart blivit bättre med åren med hjälp av meditation och att lära mig tänka rätt. När man har en dålig dag så blir det kanske svårare, liksom när man är trött och allmänt inte haft sex på över en månad (så är fallet just nu för mig). Jag vet att kvinnor inte har någon ide om hur det är att vara man, vi har inprogrammerat i vår system att ha sex med alla attraktiva (och mindre attraktiva) kvinnor vi ser, detta finns i vår DNA och det är inte mycket att göra åt det.

Självklart är det positivt att bli äldre som man, åtminstone till en vis ålder. När jag var 18 så tittade inga tjejer i min ålder åt mitt hål, nu när jag är 25 så är jag ganska så attraktiv åt 18-åriga tjejer. Mellan 18 och 25 är skillnaden i attraktionsvärde som dag och natt, jag har sett många män som blir snyggare mellan när de går från 25 till 35 dessutom och vidare blir riktigt snygga 40-åringar. Ta till exempel George Clooney och Patrick Dempsey som inte ens höll måttet när de var under 30, de flesta sexsymboler verkar vara män mellan 35-55 (Christian Bale, Brad Pitt, Hugh Jackman osv).

Självklart åldras inte alla män som vin, men det är ingen tvekan om att man märker att desto mer manliga attribut man får så blir man sedd som attraktivare av kvinnor i alla åldrar. Kanske jag inte längre kan jobba som eskort åt manliga homosexuella, men annars så är 25 bättre än 18 för både mig och de flesta andra heterosexuella män.

Det där med gubbslem är ett begrepp som begränsas till lilla femminist-Sverige, det finns ingen anledning att tro att jag ska bo kvar i Sverige för all framtid.
Senast redigerad av markus120 2012-04-13 kl. 15:02.
Citera
2012-04-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Det är inte alls motsägelsefullt, de flesta människor har alltid något behov som går förre deras långsiktiga mål. Visst vore idealet att kontrollera den våldsamt aktiva hormonerna i kroppen, jag har självklart blivit bättre med åren med hjälp av meditation och att lära mig tänka rätt. När man har en dålig dag så blir det kanske svårare, liksom när man är trött och allmänt inte haft sex på över en månad (så är fallet just nu för mig). Jag vet att kvinnor inte har någon ide om hur det är att vara man, vi har inprogrammerat i vår system att ha sex med alla attraktiva (och mindre attraktiva) kvinnor vi ser, detta finns i vår DNA och det är inte mycket att göra åt det.

Självklart är det positivt att bli äldre som man, åtminstone till en vis ålder. När jag var 18 så tittade inga tjejer i min ålder åt mitt hål, nu när jag är 25 så är jag ganska så attraktiv åt 18-åriga tjejer. Mellan 18 och 25 är skillnaden i attraktionsvärde som dag och natt, jag har sett många män som blir snyggare mellan när de går från 25 till 35 dessutom och vidare blir riktigt snygga 40-åringar. Ta till exempel George Clooney och Patrick Dempsey som inte ens höll måttet när de var under 30, de flesta sexsymboler verkar vara män mellan 35-55 (Christian Bale, Brad Pitt, Hugh Jackman osv).

Självklart åldras inte alla män som vin, men det är ingen tvekan om att man märker att desto mer manliga attribut man får så blir man sedd som attraktivare av kvinnor i alla åldrar. Kanske jag inte längre kan jobba som eskort åt manliga homosexuella, men annars så är 25 bättre än 18 för både mig och de flesta andra heterosexuella män.

Det där med gubbslem är ett begrepp som begränsas till lilla femminist-Sverige, det finns ingen anledning att tro att jag ska bo kvar i Sverige för all framtid.
Jaha du räknar 25 som en äldre man. Då är man ju fortfarande pojkvasker. I Sverige finns ingen respekt för äldre än. Om man inte är bög förstås, ingen skrek åt åldersskillnaden mellan Rikard Wulf och hans toyboy.

Sex och fortplantning är naturligtvis huvudmål för var levande organism på vår planet. Att sublimera sexdriften i konst, arbete, produktivitet är ju civiliserat och konstruktivt. Men den ligger där bak och tickar, reptilhjärnan viskar syndiga ord till oss ...........

Jag utgår från att vi på dessa sidor diskuterar feminism och jämlikhet i Sverige och inte i Saudiarabien. Jag vet att ni manlighetsproblematiserare och feministsympatisörer ogärna vill diskutera utifrån Sverige eftersom ni gör en så slät figur då i Matriarkat-Arabien. Men snälla.
Senast redigerad av lillskrot 2012-04-13 kl. 15:13.
Citera
2012-04-13, 15:09
Bannlyst
Citat:
Jag läste båda inläggen. Och tyckte ändå att ditt var en smula drastiskt.

Tyckte att Markus inlägg var väldigt bra dock.

Han tog upp en hel del av de maskulinitetsproblem som genusvetenskapen ofta diskuterar.

Så mitt inlägg som började med ett "äsch" var för drastiskt, din lilla stackare då.

Det är inte bra att gå runt och skapa sitt eget helvete, det finns inget problem om man inte vill se det som ett problem håll genustramset borta.
Citera
2012-04-13, 15:15
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Exakt det jag skrev som det blev sånt jävla liv om några sidor tillbaka.

Svenskar blir alldeles för lätt upprörda över smått kontroversiella uttalanden, både män och kvinnor.

Pratar jag med någon latino tjej/man om till exempel att män är sexgalna polygamister så är det ju bara konstaterandet av något som alla vet, det är bara att vi lever i ett samhälle där alla biologiska skillnader mellan könen måste tystas ned för att inte förolämpa båda parterna.
Citera
2012-04-13, 15:20
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jaha du räknar 25 som en äldre man. Då är man ju fortfarande pojkvasker. I Sverige finns ingen respekt för äldre än. Om man inte är bög förstås, ingen skrek åt åldersskillnaden mellan Rikard Wulf och hans toyboy.

Sex och fortplantning är naturligtvis huvudmål för var levande organism på vår planet. Att sublimera sexdriften i konst, arbete, produktivitet är ju civiliserat och konstruktivt. Men den ligger där bak och tickar, reptilhjärnan viskar syndiga ord till oss ...........

Jag utgår från att vi på dessa sidor diskuterar feminism och jämlikhet i Sverige och inte i Saudiarabien. Jag vet att ni manlighetsproblematiserare och feministsympatisörer ogärna vill diskutera utifrån Sverige eftersom ni gör en så slät figur då i Matriarkat-Arabien. Men snälla.

Vi lever i en globaliserad värld, jag har haft flickvänner från Brasilien och Tjeckien, det är ju inte så svårt att fly undan den säregna synen på könen som finns i Sverige. Bara att åka ned till Danmark så träffar man redan på en helt annan syn på sexualitet och mindre feministuttryck som dominerar samhällsdebatten, åk ned till Tyskland så blir skillnaden än mer markant och sedan så är vi nere i Frankrike och Italien där män alltid kommer få vara män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in