Sammanslagningen
Marie Werkestam - Så osynlig. Borde tagit chansen att rösta på Jonas också men verkar vilja ha kvar honom till finalen. Fattar inte vad hennes game plan är.
Jonas Källqvist - Spännande utveckling här nu i veckan! Fick lov att spela sin immunitet och kanske kommer det att splittra lägret en del. Halil har ju uppenbarligen bytt sida. Men han är kvar i majoritet med Marie, Sonja och Lasse. Nu är frågan om hans target ändrast från Ola till Halil? Båda är dock starka i tävling.
Lasse Lundholm - Många som har svängt i sin åsikt om Lasse. Jag har alltid gillat honom och hans instabila känslospektrum. Blir bra tv. Tror att han är en väldigt härlig person privat! Men har kanske lite väl grandios självbild. Röstade på Aza trots en ny handskakning

Men jag ser omöjligt att Lasse kommer längre än till plankan. Standard där brukar vara att den som ramlar först åker ut helt, och vem fan ska ha sämre balans än Lasse av de som är kvar?
Halil Bas - Halil bytte sida. Blev putt av att Jonas inte sagt att han har hemlig immunitet. Förstod väl då någonstans att han bara är en bricka för Jonas och Sonja (och Lasse?). Oklart vem de har tänkt som den tredje i en potentiell final men uppenbarligen var det inte Halil. Brukar kunna prata någorlunda vettigt, får se om han och Jonas hamnar i luven på varandra.
Ola Birgersson - Fokus-Ola vann immunitetstävlingen och såg redigt stabil ut både på pris- och nämnda tävling. Men han behöver nog fortsätta vinna för att vara kvar. Kommer väl få en mer anonym tillvaro nu när Aza har lämnat. Kanske börjar han limma på Marie för att fiska röster?
Amadeus Harrysson - Jag tycker Amadeus är en rolig karaktär. Han tar det inte så jäkla seriöst vilket är rätt skönt med tanke på att många andra kanske tar tävlingen lite väl seriöst. Han kan säkert gå rätt långt fortsatt eftersom han är omtyckt av många. Han åker nog säkert ut på någon tävling i finalveckan. Vore kul att se som vinnare men tror inte det kommer hända.
Sonja Rudqvist - Tråkiga Sonja kom tillbaka och det här är en person som jag börjar ogilla mer och mer. Verkar helt ärligt vara ganska blåst och glider med på ett bananskal och är mot Jonas som Aza var mot Ola, idoliserande. Vill att hon ska åka ut helt, helst igår. Men lär väl behöva stå ut ett bra tag till tyvärr.
Gränslandet
Caroline Järgren - Får väl chansen på nytt då, när Aza åker direkt till Sverige. Som övriga syd helt usel på tävling. Hon är väl den sista möjligheten för Syd att åstadkomma något.
Iki Gonzalez Magnusson - Har blivit fruktansvärt svårtolkad under tiden på Gränslandet. Inte alls lika hatisk. Visat en mer empatisk sida. Är ju rätt bra på statiska tävlingar faktiskt. Men har så fruktansvärt låg motivation emellanåt. Någonstans kan jag dock tycka att det vore kul att se Iki i Robinson igen. Hon har väl inte helt hatat klart på Lasse?
Anna Pehrson - Jag har fan en stor oro över att Anna kommer komma in i Robinson och även gå långt. Inte alls omöjligt att hon står i finalen. Något jag absolut inte önskar men hon verkar ju ha många liv. Snart stänger gränslandet och om hon och Iki kommer in så blir det plötsligt en stark trio med Marie, Iki och Anna. Halil ansluter nog gärna till den också. Det kan bli riktigt spännande!
Hemskickade/Utvisade/Avhoppade/Utslagna denna vecka och tidigare.
Aza Altonchi - Till slut åkte Aza ut och han gjorde det såklart med ett besked till alla, Amadeus och Ola är ok och ni andra har svikit honom

Det blir klart tråkigare utan Aza! Även om andra får chansen att synas lite. Hade ändå ett väldigt fint Exit-avsnitt får man säga. Han är nog inte så hemsk i verkligheten som han framstått i tv. Verkar få oerhört mycket hat i sociala medier, speciellt efter immunitets-stölden.
Nathalie Eliasson - Utslagen
Hanna Wallmark - Avhoppad
Mensur Berbatovci - Avhoppad
Melina Bozioti - Avhoppad
Carl-Oscar Bodalen - Utslagen
Erika Eriksson - Hemskickad
Aydin Haressi - Utvisad
Lema Yurt - Avhoppad
Waldo Shelton Torres - Avhoppad
Anja Fält Sjöberg - Utslagen
Sebastian De La Vega - Utslagen
Skönt med lite splittringar i nord-pakten helt klart!
Nu har vi då:
Jonas, Sonja, Lasse, Marie mot
Amadeus, Halil och Ola.
Det blir kanske den viktigaste immunitetstävlingen hittills då? Får hoppas att Jonas inte vinner, då blir det bajsnödigt!
Sen som sagt ska väl Gränslandet stängas kanske kommande vecka? Det kan röra om en hel del beroende på vilka som tar sig in. Mardrömmen är väl Anna och Carro, då det bara plussas på en på varje nuvarande sida.