2026-05-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SailorSoul
Precis, det där med att sitta och gråta inför terapeuten kändes bara så typiskt. Att själv spela offer. Han bad ju liksom inte riktigt om ursäkt heller utan sa mer att vad synd att hon inte tyckte att hans skämt var roliga.

Det där med konserten tycker jag är väldigt talande för den typen. Att sabotera något som hon hade bestämt att de skulle göra och som hon troligen hade sett fram emot riktigt mycket. Då ska han "be om ursäkt" och ta upp detta jobbiga ämne precis innan så att hon inte ska kunna njuta av spelningen utan istället tänka på detta. Sen ska han gå runt och vara moloken och tycka synd om sig själv för att hon inte tyckte att hans skämt var roliga.

Nej, synd att dessa "experter" inte har den kunskapen att kunna välja bort deltagare med dessa drag. Det kan vara direkt skadligt för den som blir utsatt. Men produktionen är kanske så cyniska att de ser dessa mörka personligheter som bra tv.

Jag kan inte bedöma om han är narc eller inte, men duktigt psykiskt labil, jag fattar inte att de tar med såna.
Citera
2026-05-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tycker SVT likväl har ett ansvar att inte skicka in någon som de vet är nyskild.
Han nämner flera gånger i intervjun att han inte är intresserad av att gifta sig och att han var med för att utvecklas som människa.

Jag säger inte emot dig för jag håller med. Jag vill bara tillägga att Amanda uppger i Update att hon var separerad sedan max 1 månad tillbaka när hon sökte till programmet, de var tillsammans i 1,5 år, gjorde slut pga av att de inte kom överens om barnbiten.
6 minuter in i Update:
https://www.svtplay.se/video/e9d23rw/updejt/amanda-vad-var-det-som-hande?video=visa&position=310
Citera
2026-05-22, 08:35
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatherineSienna
Jag säger inte emot dig för jag håller med. Jag vill bara tillägga att Amanda uppger i Update att hon var separerad sedan max 1 månad tillbaka när hon sökte till programmet, de var tillsammans i 1,5 år, gjorde slut pga av att de inte kom överens om barnbiten.
6 minuter in i Update:
https://www.svtplay.se/video/e9d23rw/updejt/amanda-vad-var-det-som-hande?video=visa&position=310

Ja jag har hela tiden sagt att det var fel att hon var med eftersom hon i stort sett enbart var det för att bli mamma.
Två dåliga kandidater och en ännu sämre match, detta ligger på SVT helt klart.
Citera
2026-05-22, 10:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja jag har hela tiden sagt att det var fel att hon var med eftersom hon i stort sett enbart var det för att bli mamma.
Två dåliga kandidater och en ännu sämre match, detta ligger på SVT helt klart.

Hade aldrig hänt om Flashback fått välja deltagare.

Expertpanelen måste totalrenoveras.
Citera
2026-05-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatherineSienna
6 minuter in i Update:

Men Henke är ju också skild nu vet jag inte hur långt tillbaka det var men det verkar inte vara så länge sen heller.
Citera
2026-05-22, 14:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Men Henke är ju också skild nu vet jag inte hur långt tillbaka det var men det verkar inte vara så länge sen heller.
Precis. Och han har ju barn också. Enligt dig.
Citera
2026-05-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Den här pesten går över hela västvärlden och sänds i 24 olika länder. I BBC hade de ett långt inslag som handlade om påstådda sexövergrepp i programmet och man hade en panel med expert-tyckare som diskuterade de föregivna övergreppen i sann #metoo-anda som om det handlade om något viktigt. Kvinnliga ex-deltagare med jättelika botoxläppar intervjuades länge och väl om div. kränkningar. Herregud tänkte jag, vart är västvärlden på väg?
förhoppningsvis söker ingen man till detta program i framtiden. kollar man på urvalet av män som har varit med i de senaste programmen så är det troligtvis väldigt få män som söker även nu.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Nåväl, nu gäller det bara att komma ihåg att ge sin fru en könsläppskomplimang innan lampan släcks ikväll.

nämn bara inget om glass då kan du råka illa ut
Senast redigerad av zansibal 2026-05-22 kl. 15:16.
Citera
2026-05-23, 01:29
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Har han själv sagt att han har adhd? Han utstrålar då absolut ingen hyperaktivitet som H:et i diagnosen står för. Han tycks mer lida av ADD med brist på utåtfixering där den istället riktas inåt och man sluter sig.

Absolut, du har rätt i att det mer liknar ADD. Dock heter det idag ADHD för alla former vilket tyvärr är lite missvisande. Asperger har också tagits bort som diagnos och går numera under autismspektrumstörning.
Citera
2026-05-23, 13:21
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Asperger har också tagits bort som diagnos och går numera under autismspektrumstörning.
Autismspektrumtillstånd (AST) heter det numera. Annars håller jag med dig.
Citera
2026-05-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoppeliLoppan
Absolut, du har rätt i att det mer liknar ADD. Dock heter det idag ADHD för alla former vilket tyvärr är lite missvisande. Asperger har också tagits bort som diagnos och går numera under autismspektrumstörning.

Han verkar tungt medicinerad av ADHD-medicin.
Citera
2026-05-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Fast asperger säger så mycket mer annars får man ju ange vilken nivån är.
Citera
2026-05-24, 19:05
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Ja, det var det ordet jag for efter. Tack för rättelsen! Rätt ska naturligtvis vara rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in