2026-05-19, 18:08
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det finns massvis av kända fall från jordens olika länder. Och ja, folk har gått ut med det. Ex Varghina, Ariel School,Rendlesham forest har fått stor uppmärksamhet. Otaliga vittnesmål inkluderat Tryck in UFO och valfritt land därefter

Och hade du verkligen brytt dig om Ecuador erkände UFO aktivitet i deras luftrum?
Att det finns kända fall utanför Usa vet jag. Men jag ifrågasätter hemlighållandet.

Det har inte läckt ut något övertygande från någon stat.
Citera
2026-05-19, 19:01
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Att det finns kända fall utanför Usa vet jag. Men jag ifrågasätter hemlighållandet.

Beror på hur man ser det ser det. Inget land har heller förnekat förekomsten av utomjordiskt liv.
Frankrike genomförde en vetenskaplig undersökning 1997 av UFO och kom fram till att den utomjordiska hypotesen var den mest troliga(cometarapportern)
Både Brasilien och Mexico och Chile har varit hyfsat transparenta i frågan, främst i Brasilien där det var uppe i kongressnivå och UFO filer har avklassifierats. Men, deras beslagtagna UFO materiel har som brukligt hamnat i USAs ägo(läs Vargina fallet. Då blir det svårt att visa upp något fysiskt
Citera
2026-05-19, 21:57
Medlem
Citat:
verkar det som om dom har kunnat hålla det hemligt?
Och har någon påstått någonsin att det bara händer i USA?

Var kom du ifrån och har du hängt med överhuvudtaget? Nej det finns inte, det är trams. Så...
Citera
2026-05-20, 04:48
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Var kom du ifrån och har du hängt med överhuvudtaget? Nej det finns inte, det är trams. Så...

jag har skrivit i dom här trådarna i flera år..😁 Somna om nu herr trattkantarell
Citera
2026-05-20, 07:16
Medlem
Citat:
jag har skrivit i dom här trådarna i flera år..😁 Somna om nu herr trattkantarell
Det saknar väl en betydelse att just du har skrivit i dessa trådar i flera år. Sagor är sagor, oavsett.
Citera
2026-05-21, 07:30
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
1. Så varför isåfall hemlighålla det?
2. Och kan man ens hemlighålla det för så många som hade behövt vara involverade i att skjuta ned den, analysera den, och tysta alla eventuella vittnen?

Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Som du säger, om det finns en massa UFO:s hit och dit. Hur skulle man ens kunna hålla det hemligt? Eller är det som i Hollywood filmer, det händer bara i USA. Alla aliens från space kör direkt till USA för det är där allt händer eller?

1. Slutet för alla religioner. Religioner är ett utmärkt kontrollsystem för att skapa konflikter och ursäkt för att starta krig, sprida propaganda, nyheter. Gud har inget behov av "religion" på samma sätt som du inte behöver följa en religion för att du är en ärlig person.

2. Tusentals och åter tusentals vittnen och visselblåsare i över 100 länder över 70 år debunkar detta påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jo men bara för att det är ett UFO betyder det ju inte att den är från rymden.

Om du inte kan identifiera en fågel blir det inte automatiskt ett UFO.

UFO i detta sammanhang är flygande tefat från en annan civilisation.
Det är ett kulturellt utvecklat semantiskt begrepp. Man kan hänga upp sig på tekniskt beskrivande abbreviationer och akronymer i oändlighet för flexande dumnissar.

Hästkraft? Har du en häst? Fniss.
Citera
2026-05-21, 07:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Det finns lite olika alternativ. Det mest uppenbara är för att man inte vill att fienden ska få kunskap om vad man har eller vet. Den förklaringen faller dock på att man rätt snart måste blivit medveten om att Sovjet också hade farkoster. Kanske forsatte hemlighetsmakeriet av bara farten när man redan byggt upp ett helt system för ändamålet.

Den populäraste förklaringen är att befolkningen inte skulle klara av sanningen. Jag vet inte om det håller, men USA är fortfarande kristet i stor utsträckning, och var än mer kristna förr, så kanske kristna stollar var oroade för att folk skulle vackla i sin tro om de fick kunskap om UFOn.

Den bästa förklaringen är dock att det är något med UFO-fenomenet som i sig motiverar att det hålls hemligt. Kanske har man ingått någon sorts avtal, kanske har man i forskningen gjort illegala och oetiska handlingar så som MKultra och liknande.

Det finns också teorier om att dessa NHI "walks among us" och själva styr och ställer över hur sanningen ska hanteras.

Idag styr religionen politiken. Skulle en ny * religion * dyka upp blir politiker överflödiga. I all enkelhet.

Folket kommer tillbe de aliens som kan bota sjukdomar, ge folk lycka, erbjuda energin och materiell framgång.

Precis som politikerna gör idag, utan lyckas. Försvinner religionerna återstår bara att förlita sig på en allsmäktig ny Alien.

Skulle en Alien, precis som Jesus uppväcka Lazarus från de döda vore religion överflödigt. Sjukhus torde vara överflödiga då sjukdomar plötsligt försvann. Samt krig och annat elände.

Man får förutsätta aliens är goda, men med högt iq torde de inte påminna om figurerna i världarnas krig.
Senast redigerad av Mullret 2026-05-21 kl. 08:18.
Citera
2026-05-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Idag styr religionen politiken. Skulle en ny * religion * dyka upp blir politiker överflödiga. I all enkelhet.

Folket kommer tillbe de aliens som kan bota sjukdomar, ge folk lycka, erbjuda energin och materiell framgång.

Precis som politikerna gör idag, utan lyckas. Försvinner religionerna återstår bara att förlita sig på en allsmäktig ny Alien.

Skulle en Alien, precis som Jesus uppväcka Lazarus från de döda vore religion överflödigt. Sjukhus torde vara överflödiga då sjukdomar plötsligt försvann. Samt krig och annat elände.

Man får förutsätta aliens är goda, men med högt iq torde de inte påminna om figurerna i världarnas krig.

Ja, om jag skulle gissa så tror jag inte att disclosure skulle leda till en mer öppen och direkt kontakt med dessa varelser. Snarare så behåller det sin mystik, och farkoster, kroppar och material förblir artefakter som bara "det högsta prästerskapet" har tillgång till. Lägg därtill påståenden om att det går att ha telepatisk kommunikation med, eller via, materialet, så är vi tillbaka till förbundsarken och det heligast heliga igen.

Böner till gudar ersätts av CE5 och telepatiska önskningar från vanliga människor. Särskilt som vissa beskriver hur de blivit helade av varelserna eller att deras experience lett till en helt förändrad livssyn eller magiska förmågor, som om det var visioner från gudarna.

Jag undrar lite om inte detta är syftet. Skulle förklara varför de kallar på vår uppmärksamhet hela tiden, men vägrar visa sig öppet. De vill imponera och förundra, och samtidigt förbli ett mysterium som vi kan projicera alla möjliga föreställningar på. De kanske helt enkelt vill promota lite andlighet igen. Jag har faktiskt funderat lite på om något gick fel med Upplysningen och hela den moderna eran, när förtrollningen liksom bröts för en stund. Kanske var de upptagna med annat och hade inte tid med att upprätthålla vår tro, och kring andra världskriget och så gick de in rejält för att åtgärda misstaget.

Jason Samosa gjorde denna teaser om Collin's Elite och occultism som kan vara intressant i sammanhanget: https://x.com/jason_samosa/status/2057154464293744822
Citera
2026-05-21, 12:24
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

Eller så gör dom en deal med stormaktseliten, teknologiskt utbyte, Och Aliens får vara ifred med sina projekt
allmänheten hålls utanför och det blir ett evigt fördröjande av Disclosure

Det är ett alt

https://youtu.be/UPxOHRySFRM
Citera
2026-05-21, 15:27
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Eller så gör dom en deal med stormaktseliten, teknologiskt utbyte, Och Aliens får vara ifred med sina projekt
allmänheten hålls utanför och det blir ett evigt fördröjande av Disclosure

Det är ett alt

https://youtu.be/UPxOHRySFRM

Blir ju som Einstein skulle gjort en deal med myror.
Skillnaden i IQ är milsvid.
Citera
2026-05-21, 19:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Blir ju som Einstein skulle gjort en deal med myror.
Skillnaden i IQ är milsvid.

Det vet vi ju inte - har du läst ”The road not taken” av Harry Turtledove? 😄

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Road_Not_Taken_(short_story)
https://www.eyeofmidas.com/scifi/Turtledove_RoadNotTaken.pdf
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-05-21 kl. 19:20.
Citera
2026-05-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn

Jag grubblade en del på detta och kom fram till att det måste vara något med fenomenet själv som gör det nödvändigt att hålla det hemligt.

Men efter en del av Epstein filerna kom ut så har jag ändrat uppfattning något. Om de som hållit detta hemligt har mobiliserat den judiska maffian/Mossad på det sättet så är det inte underligt att de kan hålla det hemligt världen över. Det krävs ett enormt system av utpressning, men som vi sett i USA så är det långt ifrån omöjligt. Både CIA och FBI hjälper till med att skydda pedofilerna vid makten.

Jag tror dock inte det i sig räcker som förklaring. Antagligen krävs det att fenomenet själv kräver detta hemlighetsmakeri för att motivera en så enorm och systematisk kontroll. Det finns ju anledning att tro att USA ingått någon form av avtal med varelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in