2026-05-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
För att jag intresserar mig i den möjliga existensen av Illuminati?

Intressant i sammanhanget kan vara förre (lokale) FBI-chefen Ted Gunderson, som hade just Illuminati som ämne i en av sina föreläsningar.

Han sa att han under sitt hela långa yrkesliv aldrig kommit i kontakt med begreppet Illuminati i någon brottsutredning, men efter sin pensionering 1979 kom att göra vissa kopplingar mellan ett mordfall och "organized crime, government agencies, and satanic cults". En medlem i en kult förklarade för Gunderson att ett mord på en familj som han hade utrett hade varit en initiationsrit inom kulten, som också ägnade sig åt smuggling av narkotika från Vietnam där både militär personal och underrättelsetjänsten varit inblandade. Dessa uppgifter sammanställde Gunderson i en rapport till DoJ och FBI, som dock inte tag saken på allvar, utan istället förlöjligade honom och förringade hans trovärdighet.

I sitt föredrag beskriver Gunderson de 25 medel som Illuminati använder sig av för att uppnå sina mål, och har gjort alltsedan Weishaupts dagar. Tio av dessa är enligt honom:
  • Use of Violence and Terrorism
  • Political Manipulation
  • Control of Wealth
  • Cunning and Deceit
  • Mob Psychology
  • Moral Corruption
  • Seizure of Property
  • Control of Information
  • Creation of Economic Dependency
  • Infiltration of Societies
Gundersons slutsats är inte bara att Illuminati existerar och verkar på högsta nivå idag, utan att enbart "by understanding these hidden forces, individuals can reclaim their power and resist manipulation".

http://tedgunderson.info/
https://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Gunderson

Man kan ju säga att Gundersons syn på Illuminati är typiskt höger-amerikansk i sin paranoida syn på samhället, och rörelser med kommunistisk eller satanistisk inflytande. Han tycks dock funnit stöd i sina teorier genom verkliga brottsfall han varit inblandad i, och han kopplar allt samman med de historiska Illuminati och nämner gärna Weishaupt.
Tror man att Illuminati finns idag så är man foliehatt och skall inte tas på allvar, snarare bör folk i din närhet hjälpa dig in till närmsta psykakut.
Citera
2026-05-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Nej du är inte psykolog.
Är du miljonär är du det för att du ärvt från din far, men eftersom han inte ville ha in dig i frimureriet så ville han väl inte att du skulle få ärva han heller.

Det var väldigt vad personligt det blev. Varför? Nej, min far efterlämnade inget materiellt, och miljonärer är väl alla i den övre medelklassen idag? Han ville själv ut ur frimureriet, så det var inte aktuellt med mig där. Var det din far som skyfflade in dig i SFO?
Citera
2026-05-21, 10:24
Medlem
Citat:
Tror man att Illuminati finns idag så är man foliehatt och skall inte tas på allvar, snarare bör folk i din närhet hjälpa dig in till närmsta psykakut.

Du måste höra till Illuminati själv, så beskt som du argumenterar. Snarare är det väl så, att alla som är med i underliga sekter där man omhuldar dödskallar, lägger sig i likkistor och sysslar med rituell magi bör spärras in på ett läger långt uppe i Norrland, där de inte kan göra någon skada.
Citera
2026-05-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Menar du att weishaupts Illuminati var en öppen företeelse/rörelse ? Att man var ute och agiterade och rekryterade bland folket ?

Nej, det menar jag inte. Det var en högst sluten organisation, men inte komplett okänd för för de in-the-know.

Som jag tidigare nämnde, så var George Washington medveten om dess existens, och menade även att de hade spritt sig till USA efter 1790:

George Washington to Washington, D.C., Commissioners, October 27, 1798: "It was not my intention to doubt that, the Doctrines of the Illuminati, and principles of Jacobinism had not spread in the United States. On the contrary, no one is more truly..."

https://www.loc.gov/resource/mgw2.021/?sp=201

Även Benjamin Franklins utsagor är intressanta i sammanhanget.
Senast redigerad av polox 2026-05-21 kl. 10:32.
Citera
2026-05-21, 13:31
Medlem
Citat:
Det var väldigt vad personligt det blev. Varför? Nej, min far efterlämnade inget materiellt, och miljonärer är väl alla i den övre medelklassen idag? Han ville själv ut ur frimureriet, så det var inte aktuellt med mig där. Var det din far som skyfflade in dig i SFO?
Men om han ville lämna frimureriet så gjorde han väl det?
Citera
2026-05-21, 13:32
Medlem
Citat:
Du måste höra till Illuminati själv, så beskt som du argumenterar. Snarare är det väl så, att alla som är med i underliga sekter där man omhuldar dödskallar, lägger sig i likkistor och sysslar med rituell magi bör spärras in på ett läger långt uppe i Norrland, där de inte kan göra någon skada.
Man kan inte vara med i något som inte finns.
Många ur eliten som skulle spärras in då, hur skulle ni i pöbeln klara er då?
Citera
2026-05-21, 13:57
Medlem
Citat:
SFO?

Om du tycker man är miljonär bara för att man har ett hus värt 3 miljoner och en skuld på 2 miljoner så jo då är alla medelålders miljonärer, ganska kul med dessa miljonärer som måste köpa tvättmaskin på kredit när den gamla går sönder. Men vi är miljonärer på riktigt vet förstås att dessa måste först sälja sitt hus och flytta in i tält för att den där miljonen skall bli verklig.
Citera
2026-05-21, 17:14
Medlem
Citat:
Men om han ville lämna frimureriet så gjorde han väl det?

Om jag minns rätt, så slutade han helt enkelt att betala avgiften.

Citat:
Många ur eliten som skulle spärras in då, hur skulle ni i pöbeln klara er då?

SFMO är väl trots allt inte en sekt, så du behöver nog inte oroa dig.

Citat:
Men vi är miljonärer på riktigt vet förstås att dessa måste först sälja sitt hus och flytta in i tält för att den där miljonen skall bli verklig.

Du menar "vi som är miljonärer". Tror du att jag så dum att jag exkluderar skulder?

Du är nog inte någon i eliten, utan bara en bortskämd spoling. Det är dock en lustig trend i Sverige i dag, att allt fler dör gamla och ensamma med några miljoner efterlämnade på banken utan arvingar.

Men berätta nu vilka 4 hemliga ordnar du är med i, och varför du tror att ingen av dem står under Illuminatis inflytande?
Citera
2026-05-22, 07:45
Medlem
Citat:
Om jag minns rätt, så slutade han helt enkelt att betala avgiften.

SFMO är väl trots allt inte en sekt, så du behöver nog inte oroa dig.

Du menar "vi som är miljonärer". Tror du att jag så dum att jag exkluderar skulder?

Du är nog inte någon i eliten, utan bara en bortskämd spoling. Det är dock en lustig trend i Sverige i dag, att allt fler dör gamla och ensamma med några miljoner efterlämnade på banken utan arvingar.

Men berätta nu vilka 4 hemliga ordnar du är med i, och varför du tror att ingen av dem står under Illuminatis inflytande?
Var bra att han slutade som Frimurare, man passar inte in om man slutar betalar avgiften som någon som lider av psykisk ohälsa när man kan ringa eller skriva till logens sekreterare och ge besked om att man vill utträda, ren ynkedom att vara så självupptagen så att man låter Orden sända ut påminnelse, att sedan Skattmästaren skall ta kontakt med dig, därefter Ordförande Mästaren för att slutligen dina faddrar skall ta kontakt och fråga hur det går, (det är nämligen så proceduren ser ut) ren jävla ynkedom till far du har, han tycker kanske att han är så viktig så att han kan slösa med andras tid, tid som de dessutom lägger gratis.

Är lite för gammal för att kallas spoling, du är enormt dålig på personkännedom.
Citera
2026-05-22, 08:07
Medlem
Citat:
... som någon som lider av psykisk ohälsa ... ren ynkedom att vara så självupptagen ... ren jävla ynkedom till far du har, han tycker kanske att han är så viktig

Känner inte till omständigheterna exakt, och han har varit död i ett par decennier nu, så det kan vara dumt att nyttja en massa invektiv. Är det sånt ni lär er inom SFMO, ingår det i personlighetsutvecklingen? Men visst var han viktig, han hade ju särskild tjänsteställning.

Citat:
Är lite för gammal för att kallas spoling, du är enormt dålig på personkännedom.

Tror det var G.C. Jung som kallade sina arbeten han gjort i 40-årsåldern för "ungdomssynder", så ålder är något högst relativt.
Citera
2026-05-22, 11:06
Medlem
Citat:
Känner inte till omständigheterna exakt, och han har varit död i ett par decennier nu, så det kan vara dumt att nyttja en massa invektiv. Är det sånt ni lär er inom SFMO, ingår det i personlighetsutvecklingen? Men visst var han viktig, han hade ju särskild tjänsteställning.

Tror det var G.C. Jung som kallade sina arbeten han gjort i 40-årsåldern för "ungdomssynder", så ålder är något högst relativt.
Vad vi lär oss förutom att utvecklas som människor är att man bland annat står vid sitt ord.

Finns iofs inget som heter ”tjänsteställning” hos oss, däremot kan man vara ämbetsman och då ”tjänstgör” man, detta betyder inte att man är ”viktig” då de allra flesta av oss har haft olika ämbetsmannauppdrag, ordet ”Tjänstgör” borde kanske få en klocka att ringa.

Jo 40 år är ganska ungt.
Citera
2026-05-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Rothschilds och Rockefellers snarare

En del menar ju det:

https://911nwo.com/wp-content/uploads/2014/02/image0021.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera