2026-05-18, 11:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Hon ser huset som ett toppentillfälle att shoppa loss! Hon har mer pengar än omdöme.
Tänker att det är trist att gotlandshuset inreds likadant som lägenheten i stan.Samma beiga,samma,vita,inget som överraskar...Ja att sälja klädskåpet fr Mosebacke var en rejäl miss! Antingen ett omålat skåp i trä,eller ett ordentligt målat skåp,detta ser bara trashigt "shabby chic" ut.
Varför så livrädd för nåt med färg? Ett gammalt dalablått klädskåp skulle passat bra där,t.ex! Eller,ve o fasa,tapeter med mönster o färg,hua!

Ja den beiga klostertrenden kommer dö snart och då ryker nog doftstenar (förlåt med jag har alltid förknippat sånt med typ Ullared och ja, jag gillar inte begreppet men WT), franska syltburkar som glas och shabby chicade skåp.

Tycker verkligen allt bara känns härmat och kopierat från någon annan. Booring.
Citera
2026-05-18, 12:13
Medlem
Citat:
Hon ser huset som ett toppentillfälle att shoppa loss! Hon har mer pengar än omdöme.
Tänker att det är trist att gotlandshuset inreds likadant som lägenheten i stan.Samma beiga,samma,vita,inget som överraskar...Ja att sälja klädskåpet fr Mosebacke var en rejäl miss! Antingen ett omålat skåp i trä,eller ett ordentligt målat skåp,detta ser bara trashigt "shabby chic" ut.
Varför så livrädd för nåt med färg? Ett gammalt dalablått klädskåp skulle passat bra där,t.ex! Eller,ve o fasa,tapeter med mönster o färg,hua!

Ja, det är helt obegripligt att hon sålde det vackra Narnia-skåpet! Det nya shabby chic-skåpet är kanske det fulaste jag någonsin sett. Det ser bara ut som at någon har smutsat ner det med grå lera.
Citera
2026-05-19, 12:43
Medlem
Mycket Viktigt att påpeka att äggkopparna är franska! Annars kan ju nån tro att de kommer från Ikea! (Vilket de ser ut att kunna göra)!
Senast redigerad av petroliumxx 2026-05-19 kl. 13:11.
Citera
2026-05-19, 16:17
Medlem
I dagens poddavsnitt handlar det mycket om Elsas osäkerheter kring sin person och utseende. Hon tycker hon har så rynkig slapp hud i ansiktet och verkar vilja att Sofia också ska berätta om sina osäkerheter och dåliga samveten vilket hon inte nappar på.
Citera
2026-05-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
I dagens poddavsnitt handlar det mycket om Elsas osäkerheter kring sin person och utseende. Hon tycker hon har så rynkig slapp hud i ansiktet och verkar vilja att Sofia också ska berätta om sina osäkerheter och dåliga samveten vilket hon inte nappar på.
jaså, jag spolade förbi allt sofia sa, och sen blev det inte så mycke kvar verkar det som. missade att elsa sa detta.
Citera
2026-05-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan

Hon har säkert bestämt sig redan för att börja botoxa som Sofia. Den slappa huden kommer väl också med viktnedgången.
Citera
2026-05-21, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Verkligen! Och nu har hon köpt en stor svart BLOB av en fatölj. Den svëvar liksom blant allt beigevita som et främmande element. Altså ursäkta men trodde faktiskt inte at det rummet kunne se värre ut:

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55256742986/

Hur länge tills hon bytar ut den med en ny? Jag gissar en månad.

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Åh herregud vad ful och vad fult den passar in!! Hjäääälp. Är hon blind? Det är som att Sommarskuggan flyttat in.

Citat:
Oj jäklar,hur tänkte hon här? Har hon köpt denna hemska svarta bumling för att hon tröttnat på att bli beige-dissad,eller är det hennes man som längtat efter att få sitta i en riktig icke-beige fåtölj?

Har hon visat upp den här fåtöljen i bloggen ännu? 🤔 För i senaste poddavsnittet pratar hon om att hon skickade en bild på den till Pontus, han svarade med en Batmanemoji och det sabbade allt för henne en stund, hon bröt ihop och kunde bara se en Batmobil ståendes i vardagsrummet 😅

Sedan säger hon att hon älskar den igen, men kanske går lite fram och tillbaka om hon inte vågat visa upp den ännu 😅 Med förbehåll att jag kan ha missat.
Citera
2026-05-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Har hon visat upp den här fåtöljen i bloggen ännu? 🤔 För i senaste poddavsnittet pratar hon om att hon skickade en bild på den till Pontus, han svarade med en Batmanemoji och det sabbade allt för henne en stund, hon bröt ihop och kunde bara se en Batmobil ståendes i vardagsrummet 😅

Sedan säger hon att hon älskar den igen, men kanske går lite fram och tillbaka om hon inte vågat visa upp den ännu 😅 Med förbehåll att jag kan ha missat.

Så mycket som är absurt med det där köpet. Kollar man inte med sin man innan man köper en stor ny möbel till vardagsrummet för 26000? Och provsitter man inte nåt vars främsta funktion är komfort??? Gud verkligen ett showroom, så konstig syn på inredning.

Tror inte hon har visat den för hon ser väl själv att den ser ut som Batmobile/Sommarskuggan och vill inte ha mer kritik haha
Citera
2026-05-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Så mycket som är absurt med det där köpet. Kollar man inte med sin man innan man köper en stor ny möbel till vardagsrummet för 26000? Och provsitter man inte nåt vars främsta funktion är komfort??? Gud verkligen ett showroom, så konstig syn på inredning.

Tror inte hon har visat den för hon ser väl själv att den ser ut som Batmobile/Sommarskuggan och vill inte ha mer kritik haha

Jag förstår heller inte varför hon köper möbler från fast fashion? Zara home? hon som har bottenlös budget att lägga på hemmet väljer att köpa en ful svart blaffa på nästan 30k från ZARA ??? Haha, det är verkligen helt knäppt i mina ögon. Mer rimligt hade väl varit att köpa en tidlös designklassiker i samma prisklass? Det är väl att vårda och kurera sitt personliga varumärke lite mer som verkar så viktigt för henne i andra avseenden.

Ev. ett försök till att vara lite cool? Men tyvärr missed the mark totalt.
Citera
2026-05-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Jag förstår heller inte varför hon köper möbler från fast fashion? Zara home? hon som har bottenlös budget att lägga på hemmet väljer att köpa en ful svart blaffa på nästan 30k från ZARA ??? Haha, det är verkligen helt knäppt i mina ögon. Mer rimligt hade väl varit att köpa en tidlös designklassiker i samma prisklass? Det är väl att vårda och kurera sitt personliga varumärke lite mer som verkar så viktigt för henne i andra avseenden.

Ev. ett försök till att vara lite cool? Men tyvärr missed the mark totalt.

EDIT: Nu blev jag osäker, den kanske inte var från Zara home? Utan en annan soffa hon ville ha därifrån? Om någon vet så upplys mig gärna.
Citera
2026-05-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
EDIT: Nu blev jag osäker, den kanske inte var från Zara home? Utan en annan soffa hon ville ha därifrån? Om någon vet så upplys mig gärna.

Jo jag tror det är den här https://www.zarahome.com/se/armchair-01-l47313073?ct=true&categoryId=1020523666&pelement=4 84969299&colorId=390
Citera
2026-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Jo jag tror det är den här https://www.zarahome.com/se/armchair-01-l47313073?ct=true&categoryId=1020523666&pelement=4 84969299&colorId=390

Herregud ja, där har vi den... Sommarskuggan i egen hög person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in