Igår, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
I år är sommaren när jag ska laga så lite mat som möjligt. Bara montera ihop saker och äta grönsaker, röror, grekisk yoghurt med bär, frukt, nötter. Allt som inte behöver tillagas. Suck.. så fucking ätstört.

Det är väl det hon levt på de senaste 5 åren, i små små mängder. Inte konstigt att håret går av.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Ny kokbok kommer ut i september med Sigge och den heter ”Billgrens mat”.
Citera
Idag, 00:50
Medlem
Citat:

Mjölka det man mjölka kan.
Citera
Idag, 07:00
Medlem
Citat:

Perfekt timing till ”sommaren jag ska laga så lita mat som möjligt”
Citera
Idag, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Perfekt timing till ”sommaren jag ska laga så lita mat som möjligt”
Kokboken kanske innehåller olika montage av grönsaker och olika förslag på tillbehör till yoghurt
Citera
Idag, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Kokboken kanske innehåller olika montage av grönsaker och olika förslag på tillbehör till yoghurt

Haha tänkte jag också. Kanske därför hon förespråkar det så mycket just nu. Åh andra sidan stod det så här på Bokus:
” I Billgrens mat skapar syskonen Elsa och Sigge Billgren en familjekokbok, där de kombinerar sitt starka intresse för mat med influenser från det konstnärshem de vuxit upp i. I familjen Billgren är mat ett uttryck för kärlek och gemenskap, och i sin nya kokbok konceptualiserar de maten som står dem närmast. Med en samling recept från frukost till efterrätter, går säsongsbetonade råvaror och vardagsnära smaker som en familjär röd tråd genom pärmarna.
Billgrens mat är en modern kokboksklassiker som samlar recept, matminnen och en tidlös estetik, med matlagning för hela familjen.
Foto görs av Mira Wickman, och form av Bea Hellman.”
Citera
Idag, 16:45
Medlem
Citat:
Haha tänkte jag också. Kanske därför hon förespråkar det så mycket just nu. Åh andra sidan stod det så här på Bokus:
” I Billgrens mat skapar syskonen Elsa och Sigge Billgren en familjekokbok, där de kombinerar sitt starka intresse för mat med influenser från det konstnärshem de vuxit upp i. I familjen Billgren är mat ett uttryck för kärlek och gemenskap, och i sin nya kokbok konceptualiserar de maten som står dem närmast. Med en samling recept från frukost till efterrätter, går säsongsbetonade råvaror och vardagsnära smaker som en familjär röd tråd genom pärmarna.
Billgrens mat är en modern kokboksklassiker som samlar recept, matminnen och en tidlös estetik, med matlagning för hela familjen.
Sigge har väl jobbat som kock så det kanske är han som står för recepten och Elsa för montaget..
Citera
Idag, 18:17
Medlem
Citat:

Floskelfest! Aldrig fått intrycket att deras familj fokuserade mycket på mat, snarare att en kastrull makaroner ställdes fram så föräldrarna kunde återgå till sitt… ”Konceptualiserar maten som står dem närmast” fy fan för samtiden, I hate it here.
Citera
Idag, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Floskelfest! Aldrig fått intrycket att deras familj fokuserade mycket på mat, snarare att en kastrull makaroner ställdes fram så föräldrarna kunde återgå till sitt… ”Konceptualiserar maten som står dem närmast” fy fan för samtiden, I hate it here.

Allt med Elsa känns så otroligt tillgjort och löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in