2026-05-21, 05:57
Medlem
vasaduellers avatar
Blir förvirrad. När man läser här verkar allt man hittar vara exit scams nu för tiden.

Finns det någon shop som går att lita på just nu?
Någon som beställt nyligen där allt funkat?

Jag kollar posthistorik för att bedöma trovärdighet så självgröningar är bortkastad tid..
Citera
2026-05-21, 06:50
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Blir förvirrad. När man läser här verkar allt man hittar vara exit scams nu för tiden.

Jag kollar posthistorik för att bedöma trovärdighet så självgröningar är bortkastad tid..

Tänker inte gå i god för någon shop, men det är ju bara att lunka in på Hushboard och välja själv. Där har ju varje säljare en tråd som köpare kommenterar i. Undvik kategorin med elitsponsorer, de betalar för att få kritiken bortplockad. Och många i den kategorin, Fulmen bland annat, säljer helt verkningslösa grejer.
Citera
2026-05-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller

Skulle säga att de flesta sköter sig men som Patrick skriver får man titta i säljtrådar på de forum säljarna finns för att veta hur det ligger till.
Finns även produkttrådar som är minst lika viktiga om man vill har fungerande preparat utan jobbiga infektioner.
De flest shoppar/märken går ner sig eller gör exitscam efter något år så själv håller jag noga koll på allt ovan innan beställning.
Citera
2026-05-22, 18:36
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Tänker inte gå i god för någon shop, men det är ju bara att lunka in på Hushboard och välja själv. Där har ju varje säljare en tråd som köpare kommenterar i. Undvik kategorin med elitsponsorer, de betalar för att få kritiken bortplockad. Och många i den kategorin, Fulmen bland annat, säljer helt verkningslösa grejer.
.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-05-22 kl. 19:27.
Citera
2026-05-22, 18:48
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-05-22 kl. 19:28.
Citera
2026-05-22, 18:51
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Verkar ju finnas en del säljare där på hushboard, första gången jag kikar sidan, flera av dom har kommentarer där de grönas så nyligen som denna veckan.

Elitsponsorer ska man alltså undvika, resterande sponsor säljare då, och ”affärsmässiga säljare” vad anser du om dom?

Själv brukar jag köra på "nya" och "affärsmässiga". Främst nya. De strävar ju efter att bygga en nöjd kundkrets med positiva omdömen. Samtidigt skickar de av förklarliga skäl ut färre paket än de större shopparna, vilket bör minska risken för beslag.

Man har ju sett exempel i förundersökningsprotokoll där Hassan kommer med en Ica-kasse full med identiska paket och postar i en och samma låda.

Har funkat bra för mig åtminstone. Blivit något beslag när det varit rejäla insatser på terminalerna, men då är det nog svårt att komma undan.
Citera
2026-05-22, 18:58
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Kingstore under elitsponsrade säljare verkar ju varit igång i 10+ år och har 2k kommentarer i sin tråd, flera positiva kommentarer bara denna veckan.

Svårt att avgöra vem man ska lita på som nybörjare.

Ja precis som Svea har varit, och som jag antar att Fulmen fortfarande är eller? Svea sålde helt verkningslösa piller och oljor i evigheter och admin tog bort alla negativa kommentarer med analyser, blodprov och annan kritik. I bästa fall var grejerna av undermålig kvalitet.

Jaja, you do you. Jag försökte iaf.
Citera
2026-05-22, 19:05
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ja precis som Svea har varit, och som jag antar att Fulmen fortfarande är eller? Svea sålde helt verkningslösa piller och oljor i evigheter och admin tog bort alla negativa kommentarer med analyser, blodprov och annan kritik. I bästa fall var grejerna av undermålig kvalitet.

Jaja, you do you. Jag försökte iaf.

Nej fulmen verkar ha en del klagomål i sin tråd, även ett klagomål i kingstore men överlag bara positiva kommentarer.

Som sagt svårt att avgöra vem man ska lita på som nybörjare, säger du att elit sponsrade säljare bör undvikas så tror jag dig men samtidigt är det ju då konstigt att iallafall en utav dom har en massa positiva kommentarer.

Dock det här med att admin tar bort kommentarer och att säljare kan köpa till sig positivitet är ju minst sagt oroväckande, admins bör givetvis vara helt opartiska och bara främja säljare som levererar produkter och kvalité.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-05-22 kl. 19:27.
Citera
2026-05-22, 19:13
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Nej fulmen verkar ha en del klagomål i sin tråd, även ett klagomål i kingstore men överlag bara positiva kommentarer.

Som sagt svårt att avgöra vem man ska lita på som nybörjare, säger du att elit sponsrade säljare bör undvikas så tror jag dig men samtidigt är det ju då konstigt att iallafall en utav dom har en massa positiva kommentarer.

Deusmedical och monsterlab är de jag tycker ser mest intressanta ut efter att ha kollat runt en stund.

Dock det här med att admin tar bort kommentarer och att säljare kan köpa till sig positivitet är ju minst sagt oroväckande, admins bör givetvis vara helt opartiska och bara främja säljare som levererar produkter och kvalité.

Det är väl ägarens affärsmodell. De stora shopparna betalar kontinuerligt för att få fortsätta göra som de gör. Folk fortsätter att köpa deras grejer och många är väl nöjda även om det i många fall är undermåliga produkter. Man ska inte underskatta placebon och är man färsk så har man ju inte så mycket att jämföra med. Och är man ny dras man till de större shopparna för att det verkar tryggare. Jag gjorde själv det misstaget.

En riktigt bra shop behöver såklart inte betala admin varje månad för att ligga bland elitsponsorerna. Bra produkter säljer sig själva.
Citera
2026-05-22, 19:20
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Det är väl ägarens affärsmodell. De stora shopparna betalar kontinuerligt för att få fortsätta göra som de gör. Folk fortsätter att köpa deras grejer och många är väl nöjda även om det i många fall är undermåliga produkter. Man ska inte underskatta placebon och är man färsk så har man ju inte så mycket att jämföra med. Och är man ny dras man till de större shopparna för att det verkar tryggare. Jag gjorde själv det misstaget.

En riktigt bra shop behöver såklart inte betala admin varje månad för att ligga bland elitsponsorerna. Bra produkter säljer sig själva.

Jo det är väldigt sant.

Hände något när ditt paket blev beslagtaget?
Senast redigerad av pulverhonung 2026-05-22 kl. 19:23.
Citera
2026-05-22, 20:23
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Jo det är väldigt sant.

Hände något när ditt paket blev beslagtaget?

Nix, fick bara brev från polisen gällande beslaget där de skrev att det inte blir någon utredning då det i dagsläget inte är olagligt att försöka köpa dopningsmedel. Bara olagligt att inneha och bruka. Men att preparaten så klart destrueras.
Citera
2026-05-24, 03:29
Medlem
RapLifes avatar
Inga legit shoppar alls längre?
Fan, jag som älskade EvoStrength och tänkte hoppa på nu.
Är det caths extremt snåla utbud som gäller nu eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in