2026-05-20, 19:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Idag är det såpass många som döper sina barn till unika namn eller de ni rabnöar som lågklass att det är mindre anmärkningsvärt än för dem som föddes på 70-, 80-, och 90-talen.

Charlie, blev förövrigt modernt med serien 2 och en halv män. Det har inte ursprung i Charlie Chaplin.

Det är många fler idag ur medelklass som ger sina barn unika namn och fler arbetarklass som ger sina barn klassiska namn, än för. Det är lite mindre klassfixerat och mer individualiserat än tidigare.

Annars får ni presentera underlag på det. Vilket fanns kring de tidigare namnen.

Arbetarklassen är ju numera nationalkonservativa, så det kanske inte är så konstigt att de döper sina barn till Johan eller Carl. Vänsterliberala akademiker däremot väljer "hippa" namn, som Charlie (...Manson).
Citera
2026-05-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Alla mina barns namn finns i bibeln. Perfekt val.
Ja, om du är judisk.
Citera
2026-05-20, 19:48
Medlem
Namnet är en grej, varför tror du många barn blir mobbade? Var och varannan unge väger 10-20 kilo för mycket, man ser 7-8 åringar som väger 50 kilo.

Eller som är så jävla dumma i huvudet att de knappt kan stava sina namn.

Många föräldrar skiter i sina barn.
Citera
2026-05-20, 19:50
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
När jag hämta min grabb på dagis var det någon kärring där som ropade efter CASSIOPEIA!!

Hade hon två pappor?
Citera
2026-05-20, 19:53
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Jag har flera barn.
Alla har gamla svenska namn.

Men jag har alltid röstat på Rolf.
Rolf heter man om man jobbar som vaktmästare, lager, mekaniker, målare osv.
Världen behöver alltid en Rolf, även i framtiden.
Citera
2026-05-20, 19:57
Medlem
Mobbning har ingenting med ett namn att göra, det triggas av andra saker. Mobbas inte barnet för namnet kommer det mobbas för något annat. Vissa blir helt enkelt mobboffer. Skicka din unge till brottningsklubben tidigt om du vill motverka, en brottare blir aldrig mobbad.

Själv har jag jäkligt svårt för när man ger sina varn "internationellt gångbara namn", vilket nästan alltid är ett anglosaxiskt namn. Min erfarenhet är att de typiska svenska namnen egentligen funkar bättre när man arbetar eller lever med en annan kultur.

Namn som kan stavas på femton olika sätt är rätt irriterande också. Vill helst att mina barn ska slippa behöva bokstavera sitt namn vid vart och vartannat tillfälle. Namn som Charlie eller Louie
Citera
2026-05-20, 19:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Johan

Joan e på toan!

Bra mobbningsnamn. Som de flesta.
Citera
2026-05-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Öhhh menar du Monica Lewinsky? OT men mig veterligen har inte Anna Nicole Smith haft något att göra med Bill Clinton överhuvudtaget...
Ah helt rätt, ANS var ju hon nakenmodellen/skådisen med dom stora tuttarna, det är ju snarare något bra
Citera
2026-05-20, 20:01
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Dåliga vibbar, Ronny, Conny, Sonny.

Sindy, typ Barbies lillasyster.

Hollywood namn.

"Unika" namn som kopieras i massor för att de är en kändis barn.
Det där är ju typiska WT-namn. Underklassen blir påverkade av "coola" namn från USA. I USA heter förresten ingen "Ronny" eller "Sonny". Det är ju smeknamn för andra namn typ Ronald etc.
Citera
2026-05-20, 20:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Barn brukar vara uppfinningsrika när det kommer till mobbing så det spelar inte så stor roll ifall man har ett normalt namn eller inte. De kommer ändå hitta på olika rim eller öknamn på varandra för att retas.

Min mor gav oss namn som det inte går att retas med. Så nu sitter jag och syrran med skittråkiga namn som ingen minns. Tror det har format en negativt. Blev mobbad två år på högstadiet och inte använde det mitt namn, de hittade på andra saker som de tyckte jag var och retades för detta. Saker som inte ens stämde. Som tjock plugghäst. Jag var rätt smal och gjorde aldrig läxor.
Citera
2026-05-20, 20:07
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Nej det genomsyrar samhället, både undermedvetet och medvetet.

Och eftersom man vet att så är fallet, så ligger alltså ansvaret på föräldern när det kommer till att namnge sina barn.

Du är medveten om att du argumenterar för att låta en LLM namnge sin unge?
Citera
2026-05-20, 20:07
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Låt oss titta på några svenska kändisar, som alla vet är ju dom speciella och då måste förstås deras barn också få speciella namn:

Eva Röse har gått full retard och döpt sina barn till: Floyd, Flynn, Florian och Franke. Att sociala myndigheter inte har kopplats in är en gåta.

Sofia Wistam har namngett sina barn till Kid, Lennox, Sindy och Texas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in