2026-05-20, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vad ska man tänka kring det? Historier. Vad tänker du om att det finns tusentals bilder från månen här? https://tothemoon.im-ldi.com/gallery/Apollo

https://tothemoon.im-ldi.com/gallery/Apollo

Återigen, där är länken till tusentals bilder från månen. Och nu säger du alltså att Artemis inte rundade månen? Är du inte 30-70 längre? Vilka nya bevis dök upp?

Jag tänker dom är AI eller fotograferade på jorden.
Jag blev överbevisad om bedrägerierna inom rymdfart, 9-11, scamdemic, klimatkris osv for många/flera år sen och kollar inte så mycket mer av denna skit. En värld bestående av gov lies behöver inte uppmerksamhet och click rates.
Citera
2026-05-20, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vadå okritiskt? Förstår du vad okritisk betyder?

Kan du svara nu exakt varför du tror att Artemis var fejk?
Att svälja propaganda är att vara okritisk. Jag tror Artemis var fejk eftersom jag inte litar på personer som har fått stora möjligheter att manipulera oss. Har man den makten så är det svårt att låta bli. Så jag litar inte på auktoriteter som påstår saker som gynnar dom.
Citera
2026-05-20, 08:18
Medlem
Det hör knappast till vanligheterna att någon så öppet medger att den egna argumentationen i grunden vilar på ett helt och hållet känslobaserat förhållningssätt, snarare än på rationell analys eller evidens.
Citera
2026-05-20, 08:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Nej jag är ovanligt ärlig med vad jag tror och varför. Jag har ingen anledning att sitta och hitta på saker.

Ärlig med att din ståndpunkt är känslobaserad, ja.

Anledningen till att du inte tror på Artemis är ju att du rent allmänt inte litar på människor med makt. Pga din uppfattning om världen.
Senast redigerad av Clay Allison 2026-05-20 kl. 08:54.
Citera
2026-05-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatten-Med-Kepsen
Det hör knappast till vanligheterna att någon så öppet medger att den egna argumentationen i grunden vilar på ett helt och hållet känslobaserat förhållningssätt, snarare än på rationell analys eller evidens.
Jag är ovanlig på så sätt. Jag är 30-70 angående Artemis och det är bara för att magkänslan säger mig att något inte stämmer. Dom kanske åkte runt månen, men jag är helt enkelt skeptisk, och det beror på psykologi snarare än tekniskt kunnande. Jag är ingen expert på något tekniskt men jag är bra på att läsa av människor och deras reaktioner, och något är fel med besättningen på Artemis.
Citera
2026-05-20, 08:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är ovanlig på så sätt. Jag är 30-70 angående Artemis och det är bara för att magkänslan säger mig att något inte stämmer. Dom kanske åkte runt månen, men jag är helt enkelt skeptisk, och det beror på psykologi snarare än tekniskt kunnande. Jag är ingen expert på något tekniskt men jag är bra på att läsa av människor och deras reaktioner, och något är fel med besättningen på Artemis.

Din magkänsla gör att du hittar på saker helt enkelt. Tack
Citera
2026-05-20, 09:40
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Att svälja propaganda är att vara okritisk. Jag tror Artemis var fejk eftersom jag inte litar på personer som har fått stora möjligheter att manipulera oss. Har man den makten så är det svårt att låta bli. Så jag litar inte på auktoriteter som påstår saker som gynnar dom.

Vem har svalt propaganda? Vet du vad propaganda betyder?

Hur gynnar det "dom" att ljuga om Artemis? Du kunde som sagt följa Artemis från början till slut med egen utrustning så hur fejkade man det?

Citat:

Du är inte bra på att läsa av människor och deras reaktioner. Du tror att du är det sen hittar du på någon förklaring i din lilla idiotbubbla trots att det finns hur mycket bevis som helst.
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-05-20 kl. 09:42.
Citera
2026-05-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Du förkastar rymdkunskapen ifrån de 30e ledande länderna inom ämnet och hävdar att de har fel. Men varifrån kommer denna kunskap av strålningen i rymden som du litar på till 100%?

jag tycker det var ganska övertygande att läsa i James Van Allens bok 'Origins of magnetospheric physics', där han beskriver hur en fotografisk emulsion, som efter endast 15 minuters vistelse i rymdens strålning uppvisade ett 'mycket stort antal' spår.

men filmerna från Apollo visar inte några spår av strålning, trots 8 dagars vistelse i rymden.

"knowledge of the composition of the trapped radiation on the inner radiation belt was advanced decisively by the flight of a pack of photographic emulsions on a Thor-Able ballistic missile from Cape Canaveral. The rocket reached a 'maximum altitude of 1230 km and spent about 15 minutes above 1000 km [...]
The exposed emulsions were recovered, developed and found to be crisscrossed by a very large number of particle tracks. The effective shielding of the emulsion totaled about 6 g cm⁻² of material."

6 g cm⁻² skärmning motsvarar 22 mm aluminium, vilket alltså var långt mer än Apollos 3 mm.
Citera
2026-05-20, 18:56
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
jag tycker det var ganska övertygande att läsa i James Van Allens bok 'Origins of magnetospheric physics', där han beskriver hur en fotografisk emulsion, som efter endast 15 minuters vistelse i rymdens strålning uppvisade ett 'mycket stort antal' spår.

men filmerna från Apollo visar inte några spår av strålning, trots 8 dagars vistelse i rymden.

"knowledge of the composition of the trapped radiation on the inner radiation belt was advanced decisively by the flight of a pack of photographic emulsions on a Thor-Able ballistic missile from Cape Canaveral. The rocket reached a 'maximum altitude of 1230 km and spent about 15 minutes above 1000 km [...]
The exposed emulsions were recovered, developed and found to be crisscrossed by a very large number of particle tracks. The effective shielding of the emulsion totaled about 6 g cm⁻² of material."

6 g cm⁻² skärmning motsvarar 22 mm aluminium, vilket alltså var långt mer än Apollos 3 mm.
Vad drar du för slutsats av det?
Citera
2026-05-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad drar du för slutsats av det?

kamerafilmen från Apollo har aldrig varit ute i rymden.
Citera
2026-05-20, 19:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
kamerafilmen från Apollo har aldrig varit ute i rymden.
Men van allens film var ute i rymden?
Citera
2026-05-20, 21:08
Medlem
Citat:

Enligt James Van Allen så har vi varit i rymden och även på månen. Så om om du nu litar på han så kan du lägga ner detta tramset. Eller cherrypickar du även vad han säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in