2026-05-18, 06:06
Medlem
SegerHelg88s avatar
Jag fick en artikel om henne skriven i landochlantbruk skickad till mig.

Citat:
Oönskad person
För några år sedan bröt hon med vännerna i sin djurrättsgrupp. Eller rättare sagt, övriga bröt med henne. Varför det skar sig varken vill eller kan hon svara på i dag, men konstaterar att hon ganska snabbt blev en oönskad person inom vegan- och djurrättsrörelsen.

Vet vi vad för exakta orsaker? Vilka hade hon konflikter med?

Nån skrev i ett annat forum att detta hände runt 2018/2019. Någon mer mer insyn?
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-05-18 kl. 06:08.
Citera
2026-05-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow
Michelle har ju de senaste åren haft 0kr i inkomst. Hon blir förbannad när folk frågar vad hon lever av eller när folk antar att hon lever på föreningen. Men någon förklaring kring hennes inkomst uteblir. Samtidigt så säger hon att hon har en vän som ska köpa en gård till henne, för flera miljoner.

Gården hon bor på nu, landsvägen 1531 i Trelleborg, är rena skrotupplaget. Finns bilder om man kollar på karttjänster samt om man googlar ”loppis Alstad”. Djuren har endast två hektar där. För 10 grisar, flera hästar samt en drös får så är detta alldeles för liten yta.

Exakt det man trodde ett mindre skrotupplag med små ytor.. därav ingen större insyn i verksamheten 😅
Lite intressant är det dock att följa dessa narcissisters uppgång (nåja) och fall!
Citera
2026-05-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Jo, jag vet att folk är väldigt godtrogna, speciellt veganer. De tror alla människor, ffa andra veganer, är snälla. Newsflash, människor är människor.

Tror de flesta som blint stöttar föreningar som denna utan att ifrågasätta är vanliga svenssons. De som ifrågasätter just Michelle och hennes förening verkar själva vara veganer. Det var samma med de som började ifrågasätta Gotlands Djurfristad, de var själva veganer. På Gotlands Djurfristad hyllades Lena som världens djurhjälte och höjdes till skyarna, i blindo, likt det som många gör med Michelle nu. Michelle har flera gånger, så sent som förra året, försvarat det som hände på Gotlands Djurfristad.
Citera
2026-05-18, 13:19
Medlem
Jag försökte ladda upp handlingarna från stämningsansökan som Michelles förra hyresvärd gjorde mot henne men jag är inte så teknisk, frågade chatGPT som sa att jag kunde ladda upp den här och att den nu ska gå att ladda ned via denna (tror man måste ladda ner via dator):

https://files.catbox.moe/2p0g5b.zip
Citera
2026-05-18, 13:21
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrage
Jag vill minnas att hon höll på med hästar vid den tiden men det fanns inga konkreta fanatiska tendenser angående djur då vad jag vet. .

Haha det är ett spännande fenomen det där med hästtjejer som låtsas att mjölkbönder är ens en promille av de djurplågare de själva är. Stött på det flera gånger och försökt förstå hur logiken går ihop.
Citera
2026-05-18, 18:14
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Tror de flesta som blint stöttar föreningar som denna utan att ifrågasätta är vanliga svenssons. De som ifrågasätter just Michelle och hennes förening verkar själva vara veganer. Det var samma med de som började ifrågasätta Gotlands Djurfristad, de var själva veganer. På Gotlands Djurfristad hyllades Lena som världens djurhjälte och höjdes till skyarna, i blindo, likt det som många gör med Michelle nu. Michelle har flera gånger, så sent som förra året, försvarat det som hände på Gotlands Djurfristad.

Jag vill minnas att en tid innan allt kom fram, ifrågasatte en hel del "mer kända veganer" hur fristaden sköttes. Volontärer redan då redogjorde stora brister, men alla som kom med rådgivning och hjälp attackerades istället av föreståndarinnan. Vet du vad Lena hittar på nuförtiden?
Citera
2026-05-18, 21:40
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att en tid innan allt kom fram, ifrågasatte en hel del "mer kända veganer" hur fristaden sköttes. Volontärer redan då redogjorde stora brister, men alla som kom med rådgivning och hjälp attackerades istället av föreståndarinnan. Vet du vad Lena hittar på nuförtiden?

Hon har hållit en otroligt låg profil sedan skandalen, vilken ju är förståeligt. Hon har djurförbud.
Citera
2026-05-19, 15:54
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Hon har hållit en otroligt låg profil sedan skandalen, vilken ju är förståeligt. Hon har djurförbud.

Hon verkar ha flyttat långt från Gotland. Väninnan hon hade som alltid var där verkar ha flyttat också. Är hon aktiv någonting med djur? Jag tror Lena ville väl men blev för mycket, sen kombinerat med sjukdom och allt.

Har hon och Michelle fortfarande kontakt? Lena verkar ha raderat sig från nätet helt och hållet. Kanske bäst så.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-05-19 kl. 15:57.
Citera
2026-05-19, 17:58
Medlem
Citat:
Hon verkar ha flyttat långt från Gotland. Väninnan hon hade som alltid var där verkar ha flyttat också. Är hon aktiv någonting med djur? Jag tror Lena ville väl men blev för mycket, sen kombinerat med sjukdom och allt.

Har hon och Michelle fortfarande kontakt? Lena verkar ha raderat sig från nätet helt och hållet. Kanske bäst så.

Ja jag tror också att Lenas intentioner var goda. I början så hade djuren det bra där.
Jag tror absolut Michelle tycker om djur men med henne verkar situationen annorlunda. Ingen stabilitet, mycket hemlighetsmakeri redan från början. Att skaffa tre grisar, inse att man inte har råd att ta hand om dem och då kalla sig fristad för att få andra att betala för ens djur... Då kan ju vem som helst som har får, grisar, kor, getter etc. för sällskap kalla sig fristad egentligen. Och det är väl okej om man för det första har en säkrad plats att ha djuren på och inte ett skrotupplag och om man är transparent med ekonomin. De första åren hade Malvadal inget eget nummer och alla insamlingar gjordes då till Michelles kompisars nummer, olika varje gång. Sen noll återkoppling på vart pengarna tar vägen.
Citera
2026-05-19, 22:44
Medlem
Om vi nu ska reda ut Michelles inkomster så tjänar hon noll. I alla fall enligt skatteverket och så har det sett ut de senaste 10 åren. Hon kommer INTE från nån rik familj som någon påstått i tråden. Tvärtom.
Hon tigger pengar av alla som kommer i hennes närhet och redovisar inte en spänn på vad som kommer in från insamlingarna.
En av hennes största givare som skriver milslånga inlägg på hennes Facebook varje dag är dömd för olaga hot. Hade tydligen jagat folk med kniv i byn han bodde.
Trevliga polare hon har. Pojkvän som försöker bryta sig in hos barnfamilj och hotar att döda dom och en annan som jagar folk med kniv.
Men, så länge dom ger henne pengar är allt förlåtet...
Citera
2026-05-20, 14:21
Medlem
jag kräks! jag fick skickat till mig en skärmdump på en kommentar som michelle lämnat på ett inlägg på facebook. inlägget handlade om en kvinna som ville ha tips hur hon skulle göra i sin relation då hennes pojkvän inte vill att hon är med när han hänger med sina polare. visade sig att kvinnan är 36 och pojkvännen 22, de hade varit tillsammans i 4 år och var alltså 32 och 17 när de blev tillsammans. kommentarerna var eniga om hur äckligt detta var men så dök en kommentar upp som skrev "herregud vad alla gnäller om ålderskillnaden. jag ser inte problemet när bägge är vuxna och själva kan ta beslut om vem de vill älska" - och denna kommentar kom från ingen mindre än Michelle. krävs en mycket speciell person att försvara en vuxen människa som blir tillsammans med ett barn. önskar man kunde ladda upp bilder här så ni kunde se med egna ögon!!
Citera
2026-05-20, 18:40
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
De första åren hade Malvadal inget eget nummer och alla insamlingar gjordes då till Michelles kompisars nummer, olika varje gång. Sen noll återkoppling på vart pengarna tar vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Hon tigger pengar av alla som kommer i hennes närhet och redovisar inte en spänn på vad som kommer in från insamlingarna.

Har föreningar inte krav på redovisning om de nu tar emot donationer?

Citat:
Om vi nu ska reda ut Michelles inkomster så tjänar hon noll. I alla fall enligt skatteverket och så har det sett ut de senaste 10 åren. Hon kommer INTE från nån rik familj som någon påstått i tråden. Tvärtom.

Då har mina källor fel.

Citat:
En av hennes största givare som skriver milslånga inlägg på hennes Facebook varje dag är dömd för olaga hot. Hade tydligen jagat folk med kniv i byn han bodde.

Är det samma person jag syftade på? Bor i Stockholm, namn som börjar på samma bokstav som hennes?
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-05-20 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in