Citat:
Ursprungligen postat av
SegerHelg88
Hon verkar ha flyttat långt från Gotland. Väninnan hon hade som alltid var där verkar ha flyttat också. Är hon aktiv någonting med djur? Jag tror Lena ville väl men blev för mycket, sen kombinerat med sjukdom och allt.
Har hon och Michelle fortfarande kontakt? Lena verkar ha raderat sig från nätet helt och hållet. Kanske bäst så.
Ja jag tror också att Lenas intentioner var goda. I början så hade djuren det bra där.
Jag tror absolut Michelle tycker om djur men med henne verkar situationen annorlunda. Ingen stabilitet, mycket hemlighetsmakeri redan från början. Att skaffa tre grisar, inse att man inte har råd att ta hand om dem och då kalla sig fristad för att få andra att betala för ens djur... Då kan ju vem som helst som har får, grisar, kor, getter etc. för sällskap kalla sig fristad egentligen. Och det är väl okej om man för det första har en säkrad plats att ha djuren på och inte ett skrotupplag och om man är transparent med ekonomin. De första åren hade Malvadal inget eget nummer och alla insamlingar gjordes då till Michelles kompisars nummer, olika varje gång. Sen noll återkoppling på vart pengarna tar vägen.