Citat:
Ursprungligen postat av
Yohannanas
Det finns så många anledningar till oro nu.
Inte bara den ena grisen som inte erbjuds adekvat vård, nu har även den andra grisen sprickor i klövarna. Det smittar inte direkt, så något är ju fel i underlag eller utfodring.
Precis. I en hemlig facebookgrupp för veganer lades diskussion om detta upp. Folk kom med förslag, som jag tror (kan för lite om grisskötsel, men låter iaf rimligt) kan underlätta för djuren. Var bland annat bygge av ligghall med bättre underlag, se till att de inte bara grisar i lervälling. Michelle bör ju ha kunskaperna, tiden och ekonomin för detta kan man ju tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yohannanas
Och dessa ständiga inlägg med offerkoftan i högsta hugg för att folk ställer frågor. Om andra människor ska finansiera djurens vård och uppehälle är det väl inte mer än rätt att man får be om "total insyn". Ironin är ofrånkomlig. Vill hon inte ha frågor eller svara på frågor är ju åtgärden enkel: finansiera dina egna djur och blasta inte deras missförhållanden online.
"När människor är extremt otrevliga och respektlösa när "de bara ställer frågor" och inte kan förstå varför jag inte tolererar det och inte fortsätter konversationen. Sedan går de runt och säger att "Man får inte ens ställa frågor".
Jo. Om man kan konversera på ett respektfullt sätt.
Jag antar hon syftar på Therese som håller på med kaniner etc. Therese har ju aldrig varit direkt elak, cynisk, dryg eller indirekt oförskämd mot Michelle. Intressant att hon singlar ut henne just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yohannanas
Jag har offrat ALLT för att kunna ge dessa djur ett nytt liv. Min bekvämlighet. Min familj. Relationer. De drömmar jag hade. Jag spenderar i princip varje vaken timme för att ge djuren allt de behöver.
Visst är det fint när människor bryr sig om djuren. Men varför är ni då inte här på plats för att hjälpa till? Varför var ni inte själva där för att rädda djuren när de behövde det? Bryr man sig verkligen eller är det mest givande att jävlas med andra?"
Återigen detta Messiaskomplex. Hon ser ned på andra veganer för de inte ger henne pengar och uppmärksamhet, det har varit känt sen länge. Sen nästa inlägg handlar om hur detta är hennes drömliv (var iaf ett sådant inlägg inte allt för länge sen på Instagram).