2026-06-09, 22:28
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Tyvärr finns ingen tid att gå igenom hönsnamnen heller förens senare i veckan tydligen lade hon upp nu, trots att tävlingen varit avslutad i 2 dagar redan. Byta profilbild och göra gulliga inlägg samt svara på kommentarer med hjärtan finns det dock mer tid till .......

Ja, det är nästan komiskt för hon postade årets utgifter på 161 000 kronor, men när frågor kommer om intäkter blir det inga svar.

Hon är ju så extremt oserlös att det blir löjeväckande, men majoriteten av"hönsen" sväljer ju allt utan att tveka. Det är faktiskt otroligt att så många människor är så trögfattade och godtrogna och dessutom försvarar henne.

Undrar hur länge bluffen håller...?🤔

Vad händer om kommunen eller Länsstyrelsen kommer på besök och dömer ut hela verksamheten?
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-09 kl. 22:33.
Citera
2026-06-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Ja, det är nästan komiskt för hon postade årets utgifter på 161 000 kronor, men när frågor kommer om intäkter blir det inga svar.

Hon är ju så extremt oserlös att det blir löjeväckande, men majoriteten av"hönsen" sväljer ju allt utan att tveka. Det är faktiskt otroligt att så många människor är så trögfattade och godtrogna och dessutom försvarar henne.

Undrar hur länge bluffen håller...?🤔

Vad händer om kommunen eller Länsstyrelsen kommer på besök och dömer ut hela verksamheten?

Hon visar heller aldrig upp uppgifter så som fakturor och liknande i sin helhet. Visst… man kan ju visa upp en PDF tex som absolut inte stämmer, men den skulle ju vara mer trovärdigt än den skärmdumpen på en meddelandekonversation hon så proffsigt och seriöst visa upp. Kan ju inte bara vara jag som drar en djup suck vid såna hjärndöda tillfällen.

Nu till något annat.

Man blir så sugen på att skapa trollkonton. Nej jag sysslar inte med sånt. Jag skulle aldrig orka hålla på med att logga in och logga ut i tid och otid. Fatta när man loggar in med fel konto. No way! Not my cup…
Jo… trollkonton behövs för att kunna slänga upp en massa information som man sitter på.
Oj oj oj
Citera
2026-06-13, 14:36
Medlem
Det finns så många anledningar till oro nu.
Inte bara den ena grisen som inte erbjuds adekvat vård, nu har även den andra grisen sprickor i klövarna. Det smittar inte direkt, så något är ju fel i underlag eller utfodring.

Och dessa ständiga inlägg med offerkoftan i högsta hugg för att folk ställer frågor. Om andra människor ska finansiera djurens vård och uppehälle är det väl inte mer än rätt att man får be om "total insyn". Ironin är ofrånkomlig. Vill hon inte ha frågor eller svara på frågor är ju åtgärden enkel: finansiera dina egna djur och blasta inte deras missförhållanden online.

"När människor är extremt otrevliga och respektlösa när "de bara ställer frågor" och inte kan förstå varför jag inte tolererar det och inte fortsätter konversationen. Sedan går de runt och säger att "Man får inte ens ställa frågor".
Jo. Om man kan konversera på ett respektfullt sätt.

Det är fint att så många bryr sig om djuren här, men låt mig fråga.. Vart var ni när grisarna bodde i små skitiga boxar på betong utan att få se solljuset? Vart var ni när hönsen skulle slaktas? Vart var ni någonstans när kaninerna inte hade någonstans att ta vägen? Vart var ni när hundarna satt i sina hägn utan hopp? Vart var ni när några av grisarna var timmar ifrån att dödas? Om ni verkligen bryr er så mycket om djuren? Varför fanns inte ni själva där för att ge djuren ett nytt hem istället för att leva i sina helveteten? Varför räddade inte ni djuren när de skulle dö om ni verkligen är så oroliga för dem?

Jag har offrat ALLT för att kunna ge dessa djur ett nytt liv. Min bekvämlighet. Min familj. Relationer. De drömmar jag hade. Jag spenderar i princip varje vaken timme för att ge djuren allt de behöver.
Visst är det fint när människor bryr sig om djuren. Men varför är ni då inte här på plats för att hjälpa till? Varför var ni inte själva där för att rädda djuren när de behövde det? Bryr man sig verkligen eller är det mest givande att jävlas med andra?"
Citera
2026-06-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohannanas
Inte bara den ena grisen som inte erbjuds adekvat vård, nu har även den andra grisen sprickor i klövarna. Det smittar inte direkt, så något är ju fel i underlag eller utfodring.

Och dessa ständiga inlägg med offerkoftan i högsta hugg för att folk ställer frågor. Om andra människor ska finansiera djurens vård och uppehälle är det väl inte mer än rätt att man får be om "total insyn". Ironin är ofrånkomlig. Vill hon inte ha frågor eller svara på frågor är ju åtgärden enkel: finansiera dina egna djur och blasta inte deras missförhållanden online.

"När människor är extremt otrevliga och respektlösa när "de bara ställer frågor" och inte kan förstå varför jag inte tolererar det och inte fortsätter konversationen. Sedan går de runt och säger att "Man får inte ens ställa frågor".

Det är fint att så många bryr sig om djuren här, men låt mig fråga.. Vart var ni när grisarna bodde i små skitiga boxar på betong utan att få se solljuset? Vart var ni när hönsen skulle slaktas? Vart var ni någonstans när kaninerna inte hade någonstans att ta vägen? Vart var ni när hundarna satt i sina hägn utan hopp? Vart var ni när några av grisarna var timmar ifrån att dödas? Om ni verkligen bryr er så mycket om djuren? Varför fanns inte ni själva där för att ge djuren ett nytt hem istället för att leva i sina helveteten? Varför räddade inte ni djuren när de skulle dö om ni verkligen är så oroliga för dem?

Jag har offrat ALLT för att kunna ge dessa djur ett nytt liv. Min bekvämlighet. Min familj. Relationer. De drömmar jag hade. Jag spenderar i princip varje vaken timme för att ge djuren allt de behöver.
Visst är det fint när människor bryr sig om djuren. Men varför är ni då inte här på plats för att hjälpa till? Varför var ni inte själva där för att rädda djuren när de behövde det? Bryr man sig verkligen eller är det mest givande att jävlas med andra?"

Jag såg igår att hon försökte sätta sig på nån tjej bland kommentarerna (inlägget då distriktsveterinären varit där) och hon fräste ifrån ordentligt och man såg i hennes ”svar på tal” att hon verkar sitta på bra information som hon ställt frågor om till M. Hon skrev det så att man förstår genom att läsa mellan raderna.
Citera
2026-06-13, 15:54
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Jag såg igår att hon försökte sätta sig på nån tjej bland kommentarerna (inlägget då distriktsveterinären varit där) och hon fräste ifrån ordentligt och man såg i hennes ”svar på tal” att hon verkar sitta på bra information som hon ställt frågor om till M. Hon skrev det så att man förstår genom att läsa mellan raderna.

Hon vinner ingenting på att börja kritisera eller nonchalera sina följare/givare.
Det börjar med att några stycken tröttnar när man inte får svar på normala frågor.
Sedan kommer det en dag när fler inser att de blir manipulerade och lurade och då rasar det snabbt.

M*chelle saknar äkta ödmjukhet utan skall bestämma villkoren och vad som visas, sägs och vad som gäller och det funkar inte om man samtidigt vill att människor ska skänka pengar.

Hon uppträder som en liten tjurig och egoistisk flicka som vägrar låta de andra tjejerna leka med dockorna.

Hon skjuter sig själv i foten med den inställningen!
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-13 kl. 16:16.
Citera
2026-06-13, 15:54
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:

Precis. I en hemlig facebookgrupp för veganer lades diskussion om detta upp. Folk kom med förslag, som jag tror (kan för lite om grisskötsel, men låter iaf rimligt) kan underlätta för djuren. Var bland annat bygge av ligghall med bättre underlag, se till att de inte bara grisar i lervälling. Michelle bör ju ha kunskaperna, tiden och ekonomin för detta kan man ju tycka.

Citat:

Jag antar hon syftar på Therese som håller på med kaniner etc. Therese har ju aldrig varit direkt elak, cynisk, dryg eller indirekt oförskämd mot Michelle. Intressant att hon singlar ut henne just nu.

Citat:

Återigen detta Messiaskomplex. Hon ser ned på andra veganer för de inte ger henne pengar och uppmärksamhet, det har varit känt sen länge. Sen nästa inlägg handlar om hur detta är hennes drömliv (var iaf ett sådant inlägg inte allt för länge sen på Instagram).
Citera
2026-06-13, 16:27
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Återigen detta Messiaskomplex. Hon ser ned på andra veganer för de inte ger henne pengar och uppmärksamhet, det har varit känt sen länge. Sen nästa inlägg handlar om hur detta är hennes drömliv (var iaf ett sådant inlägg inte allt för länge sen på Instagram).

Hon är en självupptagen och girig parasit!
Snart rasar allt!
Förresten blev det någon anmälan?
Citera
2026-06-13, 16:43
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Hon är en självupptagen och girig parasit!
Snart rasar allt!
Förresten blev det någon anmälan?

Nej, jag orkar inte ringa, vet för lite. Nån som bor närmre för göra besök och inspektera, dokumentera, total insyn på stället. Kanske då.
Citera
2026-06-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Precis. I en hemlig facebookgrupp för veganer lades diskussion om detta upp. Folk kom med förslag, som jag tror (kan för lite om grisskötsel, men låter iaf rimligt) kan underlätta för djuren. Var bland annat bygge av ligghall med bättre underlag, se till att de inte bara grisar i lervälling. Michelle bör ju ha kunskaperna, tiden och ekonomin för detta kan man ju tycka.

Vad är det för facebookgrupp? Den skulle man ju vilja testa gå med i...
Citera
2026-06-13, 19:35
Medlem
Kommunen har ögonen på henne efter anmälningar och ska ha uppföljande inspektioner mot hösten angående gödsel mm.
Citera
2026-06-13, 19:58
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Kommunen har ögonen på henne efter anmälningar och ska ha uppföljande inspektioner mot hösten angående gödsel mm.

Hehe...Undrar hur många offerkofter hon har på lager?🤔

Det lär bli tårar och sympati-sökande och "hönsen" på Facebook kommer att skicka hundratals styrke-kramar och hjärtan...
Citera
2026-06-13, 20:57
Medlem
Michelles närmaste vapendragare har börjat dra sig ur. Det var inte så kul längre att höra hennes bölande och hot om att ta livet av sig om hon inte fick hjälp. Jo ni läste rätt!
Det är en av hennes taktiker när hon inte får som hon vill det är att hota med att ta livet av sig.
Till slut så tröttnar till och med dom trognaste supportrarna och stänger både plånboken och arbetet.
Har ni inte märkt att det är några personer som hon tidigare hyllat i sina inlägg som försvunnit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in