2026-05-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Lustigt inlägg hon la upp på facebook alldeles nyss, angående att hon inte minns att hon legat med några lastbilschaufförer för pengar.

Då har hon gjort det gratis isåfall.

På det gamla stället i stallet hade hon en whiteboardtavla med massor av chaufförers namn uppskrivna på. Vissa med noteringar bredvid, om att träffa igen osv. Några inringade.

Några av dessa har hon ju legat med, det har man fått höra. Snacket går snabbt i dom där lastbilskretsarna.

Men hon kan väl inte legat med allihopa?

Verkar orimligt. Hon borde haft en annan plan med tavlan. Nästan alla jobbar på Embers åkeri... Det sägs att högsta hönset där har prasslat till det med Michelle.

En å annan grisproducent står med på tavlan också. Pengar kanske inte är motivationen, kan hon vinna något annat från dessa personer tro?

Jag hade fått gåshud om mitt namn stod uppskrivet hemma hos nån psykobrud hehe 😅 tur man inte är djurbilschaufför.

Hualigen

Bara ler… Jag ler mycket nöjt!
Citera
2026-05-10, 08:30
Medlem
Å nu har hon hamnat hos fogden för obetalda räkningar.
Citera
2026-05-13, 07:21
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Å nu har hon hamnat hos fogden för obetalda räkningar.

Stämmer detta? Räkningar för vad?
Hon skriver på Facebook att nån Malin, Sandra mfl ringer henne igen. Var det dessa som hon delade gården med? Malin var väl hon som för några år sen köpte en lyxbil för pengar de samlat in via föreningar för dotterns cancerbehandling.

Har de kontakt idag? Michelle verkar inte bo längre på gården. Vem tar hand om djuren? Vem betalar? Är ju inte billigt med djur. Hoppas vi inte får ett Gotlands Djurfristad scenario igen

Jag tror med tanke på hon är såpass känd inom veganrörelserna och övrigt att folk försöker bara småretas. Sen vem är Martina hennes ex igen? Hon la upp bilder för ett tag sen om hon slagit henne (hennes ordval) när försökt göra slut. Martina är tydligen aktiv i veganaktivism ännu - har hon blivit dömd? Finns nån sanning? Låter ju som helt sjuka historier. Tydligen när kollar hennes fb, så har ju hon hängt ut nån snubbe innan med. Vilket drama.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-05-13 kl. 07:25.
Citera
2026-05-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Stämmer detta? Räkningar för vad?
Hon skriver på Facebook att nån Malin, Sandra mfl ringer henne igen. Var det dessa som hon delade gården med? Malin var väl hon som för några år sen köpte en lyxbil för pengar de samlat in via föreningar för dotterns cancerbehandling.

Har de kontakt idag? Michelle verkar inte bo längre på gården. Vem tar hand om djuren? Vem betalar? Är ju inte billigt med djur. Hoppas vi inte får ett Gotlands Djurfristad scenario igen

Jag tror med tanke på hon är såpass känd inom veganrörelserna och övrigt att folk försöker bara småretas. Sen vem är Martina hennes ex igen? Hon la upp bilder för ett tag sen om hon slagit henne (hennes ordval) när försökt göra slut. Martina är tydligen aktiv i veganaktivism ännu - har hon blivit dömd? Finns nån sanning? Låter ju som helt sjuka historier. Tydligen när kollar hennes fb, så har ju hon hängt ut nån snubbe innan med. Vilket drama.

Hon hänger ju ut folk till höger och vänster, har gjort i alla år. Om man kollar denna gången på vilka människor som hon skrivit så är det ju enbart människor som har förekommit på hennes sida senaste tiden och IFRÅGASATT hennes djurhållning, ekonomi, skulder, hur hon betett sig mot andra osv.

Har svårt att tro att dessa människor trakasserar henne, dom har genomskådat hennes lögner och fiffel och därför hängs dom ut för att hon ska skydda sig själv om fler lögner uppdagas. Då kan hon skylla på "trakasserier" .

Säkert nån svettig lastbilschaufför som har ringt henne sen i lördags för det rycker i snorren. Smutsiga människa.
Citera
2026-05-14, 13:22
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Hon hänger ju ut folk till höger och vänster, har gjort i alla år. Om man kollar denna gången på vilka människor som hon skrivit så är det ju enbart människor som har förekommit på hennes sida senaste tiden och IFRÅGASATT hennes djurhållning, ekonomi, skulder, hur hon betett sig mot andra osv.

Har svårt att tro att dessa människor trakasserar henne, dom har genomskådat hennes lögner och fiffel och därför hängs dom ut för att hon ska skydda sig själv om fler lögner uppdagas. Då kan hon skylla på "trakasserier" .

Säkert nån svettig lastbilschaufför som har ringt henne sen i lördags för det rycker i snorren. Smutsiga människa.

Men det finns flera kontroversiella personer hon namnger, som hon Malin Sandberg. Ahokas Schein ska tydligen ha egen tråd här på forumet också.

Jag läste vad hon hade skrivit på sin sida, framgår inte vem det var som ringde, men verkar vara småungar. De hade sagt enligt henne, står skrivet på Facebook:

"Har jag kommit till Michelle?"
Michelle: Ja, det vet du att du har")
"Bajs"
*Lagt på luren*

Svårt att se hur en gammal Hassanringning utgör trakasserier, men vad vet jag (avsnittet när Schyffert ringer Jarl Kulle).
Citera
2026-05-15, 06:31
Medlem
Citat:
Men det finns flera kontroversiella personer hon namnger, som hon Malin Sandberg. Ahokas Schein ska tydligen ha egen tråd här på forumet också.

Jag läste vad hon hade skrivit på sin sida, framgår inte vem det var som ringde, men verkar vara småungar. De hade sagt enligt henne, står skrivet på Facebook:

"Har jag kommit till Michelle?"
Michelle: Ja, det vet du att du har")
"Bajs"
*Lagt på luren*

Svårt att se hur en gammal Hassanringning utgör trakasserier, men vad vet jag (avsnittet när Schyffert ringer Jarl Kulle).

Malin Sandberg och hon var vänner tills den dagen malin anmälde henne och Sandra till länsstyrelsen angående en hund. Desiree är Sandras ombud och drev målet om att avhysa M från önnestad.
Therese har ifrågasatt föreningens ekonomi länge efter att hon upptäckt att saker inte stått rätt till, Loella och Åsa verkar vara några som är riktigt trötta på hennes sätt att utnyttja allmänheten men har blivit blockade på hennes sida och nu uthängda istället.

Samma visa som när hennes ex gick ut med att hon blivit misshandlad av Michelle. Då hängdes det ut folk för att skydda sig själv mot vad dom skulle kunna tänkas berätta om henne.

Den här bruden klarar inte en dag utan uppmärksamhet, oavsett om den är dålig eller bra. När man stått henne nära förstår man vad det här är för typ av människa... det finns en anledning till att hon varken har familj kvar eller nära vänner/kärleksrelationer någon längre stund.
Hon är skadlig.
Citera
2026-05-15, 11:28
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Malin Sandberg och hon var vänner tills den dagen malin anmälde henne och Sandra till länsstyrelsen angående en hund. Desiree är Sandras ombud och drev målet om att avhysa M från önnestad.

Malin Sandberg är väl hon som fick hela kommunen att skänka pengar till hennes dotters cancerbehandling i Mexiko vill jag minnas. Många varnade redan då, men tystades ned, sen kom det fram att hon köpt en lyxbil för pengarna. Varit aktiv med nån alternativläkare som höll på med laser metoder, osäkert om dottern fick de behandlingarna, men de började väl dejta också? Träffas de ännu? Minns ej namnet. Men finns ju tråd här. Dotterns biologiska fader är en lokal lolcow utav dessa like. Tragiskt.

Desiree är hennes god man/personligt ombud? Finns ju tråd om henne här med. Samma Desiree som varit i blåsväder många gånger?

Citat:
Therese har ifrågasatt föreningens ekonomi länge efter att hon upptäckt att saker inte stått rätt till, Loella och Åsa verkar vara några som är riktigt trötta på hennes sätt att utnyttja allmänheten men har blivit blockade på hennes sida och nu uthängda istället.

Hon verkar ju ändå rätt normal vad jag sett. Varken aggressiv eller intensiv. Men hon kan ha raderat äldre inlägg. Hon skriver ju mycket med Michelle. Vad vet vi om henne och hennes verksamhet? Ser inget uppenbart tokigt med henne, bortsett från guilt by association.

Citat:
Samma visa som när hennes ex gick ut med att hon blivit misshandlad av Michelle. Då hängdes det ut folk för att skydda sig själv mot vad dom skulle kunna tänkas berätta om henne.

Vilket utav exen? Martina? Hon verkar ha hängt ut fler tidigare med liknande.

Hon dejtar en 21 årig herre nu. Bor de tillsammans?

Citat:
Den här bruden klarar inte en dag utan uppmärksamhet, oavsett om den är dålig eller bra. När man stått henne nära förstår man vad det här är för typ av människa... det finns en anledning till att hon varken har familj kvar eller nära vänner/kärleksrelationer någon längre stund.
Hon är skadlig.

Du verkar veta en hel del om henne. Vill du berätta mer?
Citera
2026-05-15, 23:10
Medlem
Citat:
Malin Sandberg är väl hon som fick hela kommunen att skänka pengar till hennes dotters cancerbehandling i Mexiko vill jag minnas. Många varnade redan då, men tystades ned, sen kom det fram att hon köpt en lyxbil för pengarna. Varit aktiv med nån alternativläkare som höll på med laser metoder, osäkert om dottern fick de behandlingarna, men de började väl dejta också? Träffas de ännu? Minns ej namnet. Men finns ju tråd här. Dotterns biologiska fader är en lokal lolcow utav dessa like. Tragiskt.

Desiree är hennes god man/personligt ombud? Finns ju tråd om henne här med. Samma Desiree som varit i blåsväder många gånger?

Hon verkar ju ändå rätt normal vad jag sett. Varken aggressiv eller intensiv. Men hon kan ha raderat äldre inlägg. Hon skriver ju mycket med Michelle. Vad vet vi om henne och hennes verksamhet? Ser inget uppenbart tokigt med henne, bortsett från guilt by association.

Vilket utav exen? Martina? Hon verkar ha hängt ut fler tidigare med liknande.

Hon dejtar en 21 årig herre nu. Bor de tillsammans?

Du verkar veta en hel del om henne. Vill du berätta mer?

Ja bland annat misshandeln på Martina.

Challe ja, den killen är nog inte kvar. Alkoholproblem sen innan och dömd för olaga intrång och mordhot mot en oskyldig småbarnsfamilj på fyllan.

När hon åker iväg är hennes polare djurvakt, lastbilschauffören. Hade challe bott kvar där känns det som att han borde vaktat djuren eller handlat mat åt henne.

Vad vill du veta ? Finns mycket den där tjejen inte visar utåt.
Senast redigerad av Draperi 2026-05-15 kl. 23:18.
Citera
2026-05-16, 06:45
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ja bland annat misshandeln på Martina.

Martina verkar inte vara den mest lugnaste heller vad jag hört av andra. Hon driver fortfarande gruppen Total Insyn, men folk verkar ha bråkat där med. Vet att Michelle hade en relation med nån skepparnisse (Emil?) innan henne, som hon hängde ut som våldsam, fastän han inte var det. Sen när det kom fram att inget stämde och hans liv var spillror, då fortsatte livet som vanligt för de båda. Sen handlade det mycket om pengar, Michelle mfl åkte till Thailand, men pengar som skulle gå till djurarbete gick till "volontära i Thailand". Försökt hitta dessa inlägg.

Enligt folk som känner alla tre, så säger de flesta att både Emil och Martina kände sig tvungna att ge henne pengar osv. Martina ska ha gett in princip alla sina besparingar.

Citat:
Challe ja, den killen är nog inte kvar. Alkoholproblem sen innan och dömd för olaga intrång och mordhot mot en oskyldig småbarnsfamilj på fyllan.

Ja, läste om det i denna tråden. Han verkar komma från en familj med pengar... är det så Michelle får sina finansiella bekymmer tillfredsställda? Nice hustlin' isf. Kunna snärja en betydligt yngre pågasnöre sådär.

Citat:
När hon åker iväg är hennes polare djurvakt, lastbilschauffören. Hade challe bott kvar där känns det som att han borde vaktat djuren eller handlat mat åt henne.

Är det han Robert? Han verkar vara förälskad i henne. Hon ser bra ut, så kan förstå charmen. Men hon är tokig.
Vad jag minns så vet jag flera, ffa män, som blivit betuttade i hennes charm. De gör vad som helst för henne. Veganska män är ökända orbiters. Allt för fedda som de aldrig ens kommer få sligga.

Citat:
Vad vill du veta ? Finns mycket den där tjejen inte visar utåt.

- Vet du mer om kopplingen mellan Gotlands Djurfristad och Malvadals Grisfristad? Vet att Michelle varit volontär där och beskyddade Lena mfl nitiskt när allt kom fram. Michelle har ju en stor kult bakom sig.

- Hur finansierar Michelle sin verksamhet? Svårt att tro donationer räcker till, vet flera djurhem/fristäder i Sverige, Europa och övriga världen där alla involverade har heltidsjobb vid sidan om för att kunna gå runt. Djur är fan inte billigt.
Citera
2026-05-17, 18:22
Medlem
Michelle har ju de senaste åren haft 0kr i inkomst. Hon blir förbannad när folk frågar vad hon lever av eller när folk antar att hon lever på föreningen. Men någon förklaring kring hennes inkomst uteblir. Samtidigt så säger hon att hon har en vän som ska köpa en gård till henne, för flera miljoner.

Gården hon bor på nu, landsvägen 1531 i Trelleborg, är rena skrotupplaget. Finns bilder om man kollar på karttjänster samt om man googlar ”loppis Alstad”. Djuren har endast två hektar där. För 10 grisar, flera hästar samt en drös får så är detta alldeles för liten yta.
Citera
2026-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Vet du mer om kopplingen mellan Gotlands Djurfristad och Malvadals Grisfristad? Vet att Michelle varit volontär där och beskyddade Lena mfl nitiskt när allt kom fram. Michelle har ju en stor kult bakom sig.

- Hur finansierar Michelle sin verksamhet? Svårt att tro donationer räcker till, vet flera djurhem/fristäder i Sverige, Europa och övriga världen där alla involverade har heltidsjobb vid sidan om för att kunna gå runt. Djur är fan inte billigt.

Jag vet inte mer än dig angående det, hon var inblandad i den fristaden men till vilken grad vet jag ej.

Att hon sålt sex i utbyte mot föremål, som kläder och dylikt, det vet jag. Jag blir inte ett dugg förvånad om hon säljer sig för pengar för att täcka luckor, det är nog närmre sanningen än vad man tror.

Hon samlar även in pengar från utländska sidor, så ofta förekommer det dubbla insamlingar till grejer och insamlingarna går långt över tiden.

Hon är nog långt ifrån rik men ser till att få det hon behöver, om det så är arbetskraft, McDonalds, en öl på bishops eller en hel bygghandel.

Hon får andra att betala för henne, gäller även veterinärvård till djuren för hon har inte råd själv. Folk betalar för dom tycker synd om djuren. Tyvärr..
Citera
2026-05-17, 22:14
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow
Michelle har ju de senaste åren haft 0kr i inkomst. Hon blir förbannad när folk frågar vad hon lever av eller när folk antar att hon lever på föreningen. Men någon förklaring kring hennes inkomst uteblir. Samtidigt så säger hon att hon har en vän som ska köpa en gård till henne, för flera miljoner.

Jo, det har jag förstått. Fick nys via en bekant om en diskussion för flera år sen som skedde öppet på forum mellan flera veganer, där några ifrågasatte varför vissa veganer ska betalas för sitt engagemang, och dessutom inte redovisa för sig, och andra skambeläggas och drevas mot när de inte vill donera utan motkrav. När folk ifrågasatte, så blev det genast ett drev och personkult gjorde sig tydlig. Vet att Michelle var inblandad i diskussionen. Andra inblandade var bland annat Gotlands Djurfristad. Vet par inlägg handlade om hur donationer måste redovisas, går inte ha förening utan redovisning och finns trots allt lagar och regler att följa så inte donationer hamnar fel.

Jag vet att M kommer från en väldigt välbärgad familj, men vet inte hur kontakten mellan hon och syskonen är idag. Jag vet den var frostig för par år sen då hon själv nämnde nåt om det.

Det finns en snubbe i Stockholm hon har sparsamt snackat med som är minst lika skogstokig (dessutom dömd för saker, bokföringsbrott enligt han själv). Han har sponsrat henne tidigare. Kanske samma? Han är/var ökänd inom veganrörelserna. Han förtjänar en egen tråd, tror han redan har en, men vilken kille alltså... där kan vi snacka B12-brist.

Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow
Gården hon bor på nu, landsvägen 1531 i Trelleborg, är rena skrotupplaget. Finns bilder om man kollar på karttjänster samt om man googlar ”loppis Alstad”. Djuren har endast två hektar där. För 10 grisar, flera hästar samt en drös får så är detta alldeles för liten yta.

Jag och polare kollade upp gården. Som du säger, verkar vara en tomt som används för allt möjligt, mest fordon som styckas på delar.
Ingen jättetomt med tanke på antalet djur och jag undrar om byggnaderna är i gott skick. Får vibbar till vad som hände på Gotland alltså...

Citat:
Att hon sålt sex i utbyte mot föremål, som kläder och dylikt, det vet jag. Jag blir inte ett dugg förvånad om hon säljer sig för pengar för att täcka luckor, det är nog närmre sanningen än vad man tror.

Låter aningen osannolikt. Finns det belägg för detta? När hände detta? Av vem? Hemskt i sådana fall.

Citat:
Hon samlar även in pengar från utländska sidor, så ofta förekommer det dubbla insamlingar till grejer och insamlingarna går långt över tiden.

Vilka sidor då?

Citat:
Hon är nog långt ifrån rik men ser till att få det hon behöver, om det så är arbetskraft, McDonalds, en öl på bishops eller en hel bygghandel.

Hon kommer från en oerhört rik familj. Kan hon ha förmögenhet som hon lever utav? Men de pengarna kanske är slut sen länge...

Jag fattar inte hur man får för sig driva en Djurfristad om man inte har ekonomin för det.

Citat:
Hon får andra att betala för henne, gäller även veterinärvård till djuren för hon har inte råd själv. Folk betalar för dom tycker synd om djuren. Tyvärr..

Jo, jag vet att folk är väldigt godtrogna, speciellt veganer. De tror alla människor, ffa andra veganer, är snälla. Newsflash, människor är människor.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-05-17 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in