2019-04-02, 09:07
Medlem
CalzoneItalias avatar
Valde att lägga ämnet under Organiserad brottslighet då jag anser att djurrättsaktivister ägnar sig åt brottslighet många ggr.

Årets kosläpp omgärdas av uppeldad retorik och en djurrättsaktivist – Michelle Berghäll – har blivit polisanmäld.

Djurrättsaktivisterna ställer till ett helvete för bönderna.

– "Jag brukar jämföra det med huliganism, säger lantbrukaren Per Brunberg."

"Jag kan absolut förstå att lantbrukarna upplever att det är hotfullt, men det var inte så jag menade, säger Michelle Berghäll."

https://www.expressen.se/kvallsposten/bonder-oroliga-infor-koslappet-aktivisten-michelle-polisanmald/

Djurrättsaktivist som är polisanmäld:

https://www.facebook.com/michelle.berghall

Hon beskrivs som en förhållandevis tongivande djurrättsaktivist, som bland annat har dömts för stöld efter att ha befriat fyra kalkoner. Hon säger själv att det var en civil olydnadsaktion för att rädda kalkonerna från att hamna i slakteriet – och att aktivisterna själv angav sig till polisen efter.
Senast redigerad av CalzoneItalia 2019-04-02 kl. 09:10.
Citera
2019-04-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Valde att lägga ämnet under Organiserad brottslighet då jag anser att djurrättsaktivister ägnar sig åt brottslighet många ggr.

Årets kosläpp omgärdas av uppeldad retorik och en djurrättsaktivist – Michelle Berghäll – har blivit polisanmäld.

Djurrättsaktivisterna ställer till ett helvete för bönderna.

– "Jag brukar jämföra det med huliganism, säger lantbrukaren Per Brunberg."

"Jag kan absolut förstå att lantbrukarna upplever att det är hotfullt, men det var inte så jag menade, säger Michelle Berghäll."

https://www.expressen.se/kvallsposten/bonder-oroliga-infor-koslappet-aktivisten-michelle-polisanmald/

Djurrättsaktivist som är polisanmäld:

https://www.facebook.com/michelle.berghall

Hon beskrivs som en förhållandevis tongivande djurrättsaktivist, som bland annat har dömts för stöld efter att ha befriat fyra kalkoner. Hon säger själv att det var en civil olydnadsaktion för att rädda kalkonerna från att hamna i slakteriet – och att aktivisterna själv angav sig till polisen efter.
Vilka står bakom henne?
Citera
2019-04-02, 09:22
Medlem
Heh. Hon var en arbetskollega till mig för många år sedan. Jag vill minnas att hon höll på med hästar vid den tiden men det fanns inga konkreta fanatiska tendenser angående djur då vad jag vet. Jaja, antar att hon är bortom all räddning mentalt vid det här laget om hon sysslar med sånt här nuförtiden.
Citera
2019-04-02, 09:37
Medlem
Knucklehugss avatar
Dessa idioter till aktivister som har noll djurkunskap men som ställer till med ofog bara för att deras encelliga hjärnor tror på etisk, religiös, estetisk, miljörelaterad, hälsogrundad livsstil.

Ät dina böngroddar men håll ditt tyckande och tänkande för dig själv.

Har själv sett en kor med mastit när dom inte fått mjölka, det om något är djurplågeri.
Citera
2019-04-02, 09:48
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Böndernas oro inför Ko-släppet

Organiserad brottslighet --> Aktuella brott och kriminalfall

/Moderator
Citera
2019-04-02, 10:01
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Om man släpper ut en kalkon i det fria som hon gjorde, hur bra lever den kalkonen?
Citera
2019-04-02, 10:16
Medlem
Var det dessa aktivister som misstänkts grävt upp en släktings gravsten och lagt i trädgården hos någon bonde?

Finns det någon motrörelse mot dessa fanatiska djurrättsdårar?
Citera
2019-04-02, 10:24
Medlem
okok1s avatar
Jag skulle säga att det är terrorism. De är veganterrorister.

Citat:
Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar.
Citera
2019-04-02, 10:25
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Om man släpper ut en kalkon i det fria som hon gjorde, hur bra lever den kalkonen?
Kalkonen lever nog ganska bra, vår svenska fauna liknar deras naturkiga dock vet jag inte hur tusentals kalkoner i det fria skulle påverka vår natur vad gäller ev parasiter och sjukdomar.

Det finns ju dock andra djurarter som inte klarar sig bra efter att de blivit frisläppta, ändå ska hjälpsamma idiotet som denna släppa dem fria.
Citera
2019-04-02, 10:34
Moderator
HelgeBuks avatar
Ganska komiskt att hon själv roar sig på fritiden med att begå övergrepp på hästar, som tydligen inte är lika mycket värda som kalkoner, eller?

Tror knappast hästarna föredrar att ha en människa på ryggen och en massa konstiga anordningar på kroppen osv och dessutom instängda med stängsel eller rentav i en trång liten box, jämfört med att springa runt i frihet i skogen.
Citera
2019-04-02, 10:46
Medlem
ScorchPipes avatar
Riktiga bottenskrap till människor som ska förstöra för barnen på det viset. Kan tänka mig att de har absolut 0 erfarenhet av att ta hand om kor också. Men självklart vet de bättre än de bönder som tar hand om dessa djur varenda dag.

Om det är sant att hon rider så är ju det väldigt komiskt, då hon i så fall utnyttjar ett djur för hennes egna nöje.
Senast redigerad av ScorchPipe 2019-04-02 kl. 11:22.
Citera
2019-04-02, 11:15
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Var det dessa aktivister som misstänkts grävt upp en släktings gravsten och lagt i trädgården hos någon bonde?

Finns det någon motrörelse mot dessa fanatiska djurrättsdårar?

Stämmer det är det för djäkligt. Vill de hindra att man åker med småbarnen och tittar på glada kossor och kalvar på grönbete? Vad ska de göra mot åskådare och bönder? Slåss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in